Gå til innhold

Løping eller styrke for å få denne kroppen?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg ønsker meg en kropp lik bildene jeg har vedlagt. Hvordan tror dere disse jentene trener? Hvordan oppnår jeg en lignende kropp best? Løpe eller trene styrke? Disse jentene bulker sikkert ikke da dersom de trener styrke. Tror dere at de spiser ca. like mye som de forbrenner mens de trener styrke f.eks?

Noen mener kanskje at disse jentene er for tynne, men jeg ønsker å se slik ut :P Jeg vet at høyde og genetikk har litt å si. Men jeg er høy og slank, så jeg har et veldig godt utgangspunkt tror jeg. BMI på 19.8 og jeg har smal benbygning. Jeg trener både styrke og løping, men jeg vet ikke helt hva jeg driver med eller kommer til å oppnå... Trener egentlig mest for å trene, og tror ikke jeg har noe særlig effekt av styrketreninga annet enn å opprettholde muskelmasse, siden jeg er forvirret og endrer "plan" hele tida

Anonymkode: 4cb8c...df8

Innlegget er ryddet for tekster, bilder og annet materiale med opphavsrett. Man er selv ansvarlig for at man har de nødvendige tillatelser til å legge ut tekst, bilder, video eller annet innhold. 

ninuska_, adm
Endret av ninuska_
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo an på utgangspunktet ditt da. Du er slank sier du, men hva er det du mangler? Definisjon? Disse jentene trener nok styrke med kroppsvekt, eller lav vekt, i tillegg til mye cardio. Men som du sier så har genetikk mye å si. Om du i utgangspunktet ikke har stor definert rompe, men liten flat rompe, så må du trene tungt og spise for å bygge musklatur.

Skrevet

Jeg tror ikke hun i stringbikini trener så mye i det hele tatt. De andre har nok hovedvekt på utholdenhet som jogging/løping og litt styrke, kanskje bare egenvekt som en kan få av yogatrening f.eks. 

Anonymkode: 4b510...97c

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke hun i stringbikini trener så mye i det hele tatt. De andre har nok hovedvekt på utholdenhet som jogging/løping og litt styrke, kanskje bare egenvekt som en kan få av yogatrening f.eks. 

Anonymkode: 4b510...97c

Hva slags resultater kan man få av lette vekter og egenvekt/yoga? Kan det endre kroppen?

7 minutter siden, perplexed skrev:

Det kommer jo an på utgangspunktet ditt da. Du er slank sier du, men hva er det du mangler? Definisjon? Disse jentene trener nok styrke med kroppsvekt, eller lav vekt, i tillegg til mye cardio. Men som du sier så har genetikk mye å si. Om du i utgangspunktet ikke har stor definert rompe, men liten flat rompe, så må du trene tungt og spise for å bygge musklatur.

Hmm jeg er ikke velsignet med like fin rumpe som hun :/ Jeg har definert og lite fett på magen, men midjen min er litt bredere enn de bildene jeg vedlagte, men det kan være genetikk... Det er rumpa jeg mangler. Jeg ønsker bare ikke å få større ben/rygg osv i samme slengen mens jeg spiser mye og trener tungt. Det er kun rumpa liksom...

Skrevet

Nr to har vel egentlig ikke så mye rumpe, men den som er er understreket av stringtrusen og selvbruner. Slik er det ofte på modeller, siden få tynne jenter har så veldig mye rumpe.

Det hun har av rumpe har hun nok fordi hun har disposisjon til å få fett der. Jeg har selv litt rumpe selv som tynn, og det er rett og slett min fasong. Du kan ikke velge hvordan kroppen din disponerer fett, men du kan trene opp rumpa en del.

Anonymkode: 98059...783

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags resultater kan man få av lette vekter og egenvekt/yoga? Kan det endre kroppen?

Hmm jeg er ikke velsignet med like fin rumpe som hun :/ Jeg har definert og lite fett på magen, men midjen min er litt bredere enn de bildene jeg vedlagte, men det kan være genetikk... Det er rumpa jeg mangler. Jeg ønsker bare ikke å få større ben/rygg osv i samme slengen mens jeg spiser mye og trener tungt. Det er kun rumpa liksom...

Ja, trening med egenvekt kan endre kroppen, men det vil ta lenger tid, og vil ikke ha like dramatisk effekt som å trene tung styrke. Du må trene tung styrke spesifikt til glutes for å vokse rompa, men du må også spise mer for å se at musklene vokser. Du trenger ikke å spise sånn at du legger på deg masse overalt, men du må ligge i et kalorioverskudd.

Skrevet

Du vil aldri bli svær av å trene styrke, med mindre du tar en haug med supplementer og sterioider, så det trenger du aldri være redd for. 

Du vil bare bli fastere. En muskel vil bare kunne bli større eller mindre. Formen på den er det genetikken, og hvor mye fett som ligger rundt som avgjør.

muskler forbrenner fett. Også når du ikke trener. De er også reisverket i kroppen, og gir bedre holdning, og balanse. Dessuten styrker det skjelettet ditt, og det er bra for å unngå brudd senere i livet.

Ville ikke kastet bort tid på apparater på et treningsstudio. Egenvekt er faktisk alt du trenger, og litt teknikk. Massevis av god informasjon å få tak i på nettet, men mye dårlig også, så vær kildekritisk. Om du absolutt vil bruke vekter, så bruk frihånds, men det er ikke nødvendig.

En annen ting også TS. I stedet for å fokusere på utseendet, skal du heller fokusere på disse ferdighetene. Da vil du automatisk nå målet ditt, og det vil motivere deg mye mer også.

Fokuser på:

muskulær styrke, kraft, muskulær utholdenhet, cardiovaskulær utholdenhet, fart, balanse, coordinasjon, og fleksibilitet. Det gjør også treningen mer interessant.

ville fokusert på øvelser som krever flere muskelgrupper, og store muskelgrupper på en gang. Ikke isolasjonsøvelser. De er unaturlige for bevegelsesmønsteret, og vil på sikt kunne gjøre at du pådrar deg skader. Dessuten er det lite effektivt, og tar lang tid. Styr derfor unna aparater.

Og hvis du veier deg, slutt med det med en gang. Kast badevekta i søpla! 

Når du går på vekta, ser du bare hele vekta di i kilo. Du ser ikke hva kroppen faktisk består av. Så sett at du begynner å trene styrke. Det kan være at du går noe ned, men det kan også være at du går opp, uten at du ser noe større ut. Det er fordi muskler veier mer enn fett.

I ditt tilfelle, kan det godt være at du vil gå noe opp i vekt av å trene styrke. Men det betyr ikke nødvendigvis at du har lagt på deg. Du kan faktisk ende opp med å bli tyngre, men likevel se smalere ut.

Hadde du derimot vært overvektig, ville du ikke kunnet se framgangen med å veie deg. Sett at du f.eks hadde blitt kvitt 8 kg med fett, og samtidig bygd 4 kg muskler. Da ville det vært en veldig stor framgang. Men på vektskåla ville det sett ut som du bare hadde tatt av 4 kg. Hvis du da er en veldig overvektig person, vil du ikke klare å se noe særlig forskjell, og det kan være drepen på motivasjonen for mange. Faktisk er det mange som gir opp pga det.

Badevekta er satans gave til folk. Den gir et ukorrekt bilde av kroppssammensetningen. 

Styr også unna dietter. En varig livsstil er det eneste som gir varige resultater. Hold deg også unna ferdigmat og annet søppel. Lag maten fra bunnen av, og bruk hele og rene råvarer. Da blir helsa di bedre, og det vil også gjenspeiles i hvordan du ser ut.

Anonymkode: b1303...a2b

• Liker 1
Skrevet

En ting til TS. Slitt å sammenligne deg med andre. Alle har sine ting de liker og ikke liker. Det finnes ingen som er perfekte, og jeg skal love deg at disse jentene på bildene også har skavanker. 

Det har jeg også. Jeg er f.eks veldig klønete, og han jeg er sammen med blir veldig sint på meg når jeg ødelegger eller knuser ting. Men han er heldigvis glad i meg, og godtar alle sidene mine. :)

Jeg har også en jobb å gjøre for å få tilbake den kroppen jeg vil ha. Men jeg vet hva vektøkningen min skyldes, og vet hva jeg skal gjøre for å bli kvitt den igjen. Noen ganger kommer det situasjoner i livet som setter en pauseknapp enten du vil det eller ei.

Så snart du får ordnet opp i problemene, er det bare å begynne på nytt. Når du har gjort det før, blir det lettere å gjøre det igjen. Det at jeghar lagt på meg pga sykdom, har ikke forandret hvem jeg er. Jeg er fortsatt meg. Bare en midlertidig tjukkere meg. :D

Det finnes ikke stygge mennesker heller. Bare trente og utrente mennesker. Hvis man er stygg, er det i så fall ikke valkene det sitter i, men oppførselen og holdningen.

• Liker 2
Skrevet

Hei! Jeg har ganske lik kropp som på bilde nr 2. Og 4. Jeg er 166 cm høy og veide rundt 59 kg når jeg startet, og nå veier jeg 55 ish. Var litt dvask her og der på kroppen. Det jeg gjorde var at jeg startet å ta meg en joggetur ute på ca 1 time 3 ganger i uken, og trente lett styrke med egen kroppsvekt (spesielt rumpa, lår og mage). Så resultater etter en måned. Når kroppen min var blitt vant med kroppsvekten min, så økte jeg til å bruke feks en ryggsekk når jeg tok squats eller bulgarske utfall feks, eller hunden min som elsker å bli løftet på, haha. Etter ca 2,5 måned med det så gikk jeg ned til 55 kg. Da startet jeg på treningssenter og begynte å trene med vekter, ikke så tunge, men nok til at jeg ble veldig sliten på de siste repetisjonene. Jeg løper fortsatt ute et par ganger i uken, og fettet på magen har blitt byttet ut med definerte muskler, lårene er stramme og rumpen min får jeg komplimenter for hele tiden! I tillegg til et sunt kosthold og mye vann. Jeg så veldig mye på YouTube for inspirasjon.

Anonymkode: f7ea2...15a

Skrevet (endret)
På 23.1.2017 den 15.10, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker meg en kropp lik bildene jeg har vedlagt. Hvordan tror dere disse jentene trener? Hvordan oppnår jeg en lignende kropp best? Løpe eller trene styrke? Disse jentene bulker sikkert ikke da dersom de trener styrke. Tror dere at de spiser ca. like mye som de forbrenner mens de trener styrke f.eks?

Noen mener kanskje at disse jentene er for tynne, men jeg ønsker å se slik ut :P Jeg vet at høyde og genetikk har litt å si. Men jeg er høy og slank, så jeg har et veldig godt utgangspunkt tror jeg. BMI på 19.8 og jeg har smal benbygning. Jeg trener både styrke og løping, men jeg vet ikke helt hva jeg driver med eller kommer til å oppnå... Trener egentlig mest for å trene, og tror ikke jeg har noe særlig effekt av styrketreninga annet enn å opprettholde muskelmasse, siden jeg er forvirret og endrer "plan" hele tida

haha, hun damer der har bare en lav fettprosent, driver vell ikke å trener seriøs styrketrening vertfall. hun er også ung og har bra utgangspunkt når det gjelder forbrenning og hormoner. så ikke  forvent det vist du er 40.

vist du vil ha slik kropp så tren beina og kardio. hun på bildet har ikke et snev av muskler vertfall. kanskje litt på framside lår, men det er så lite. kardio er tingen. da vil du få slik kropp, men ta også å tren beina vertfall...overkroppen også vist du vil

Endret av ninuska_
Skrevet
5 minutter siden, brownbrown skrev:

haha, hun damer der har bare en lav fettprosent, driver vell ikke å trener seriøs styrketrening vertfall. hun er også ung og har bra utgangspunkt når det gjelder forbrenning og hormoner. så ikke  forvent det vist du er 40.

vist du vil ha slik kropp så tren beina og kardio. hun på bildet har ikke et snev av muskler vertfall. kanskje litt på framside lår, men det er så lite. kardio er tingen. da vil du få slik kropp, men ta også å tren beina vertfall...overkroppen også vist du vil

Kan fint trene på seg en slank og definert kropp selv om man er 40 ;) 

Anonymkode: 3d81e...dc7

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan fint trene på seg en slank og definert kropp selv om man er 40 ;) 

ja det kan man. men tror ikke man får like fin kropp og hud som på det bildet der. det er vertfall vanskelig

Skrevet
15 minutter siden, brownbrown skrev:

ja det kan man. men tror ikke man får like fin kropp og hud som på det bildet der. det er vertfall vanskelig

Nei det er det ikke. Det kommer jo an på utgangspunkt og gener. Tar man vare på kroppen fra man er ung, kan man fint se slik ut som 40 også. Klart med flere fødsler bak seg så kan det fort bli ekstrahud. Men ellers ingen problem. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ville ikke kastet bort tid på apparater på et treningsstudio. Egenvekt er faktisk alt du trenger, og litt teknikk. Massevis av god informasjon å få tak i på nettet, men mye dårlig også, så vær kildekritisk. Om du absolutt vil bruke vekter, så bruk frihånds, men det er ikke nødvendig.

Tull.

Aparattrening kan være minst like bra, om ikke bedre.

Anonymkode: 4e2aa...d91

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tull.

Aparattrening kan være minst like bra, om ikke bedre.

Anonymkode: 4e2aa...d91

Langt ifra. Ikke bare er de ofte opptatt, slik at man må stå i kø, og kaste bort tid på det. Apparater låser ofte musklene i en unaturlig bevegelse, som på sikt kan gi skader.

Det er mye bedre å la kroppen gjøre naturlige bevegelser. Da bruker man også flere muskelgrupper, og forbrenner mere. Dessuten neglisjerer man ofte core muskulaturen, når man isolerer muskelgrupper på et apparat. 

Ta armer og bryst f.eks. Hva tror du trener mest av armhevinger med hele kroppsvekten din, og den dumme benkpressen? Når du ligger på ryggen, neglisjerer du core, og balanse.

blir armhevingene for lette, kan du ta en annen variant. Du kan sette beina på et høyere platå, for å få mer motstand. Motsatt kan du gjøre det lettere ved å plassere armene på et høyere platå, for å gjøre det lettere hvis du er nybegynner. Det er faktisk bedre enn å begynne på knærne. Da vil nemlig coren følge med armene når man blir sterkere.

Det går også an å lage ustabilt underlag under armene/beina, for å utfordre balansen. Medisinballer f.eks. 

Det går også an å legge inn variasjoner og pauser for å gjøre det mer interessant. Og dette er bare noen få eksempler på en øvelse. Kreativiteten er det som stopper  deg. 

Skal man ha apparater, blir man veldig avhengig av senter. Kroppen kan man ta med seg overalt. Er man avhengig av senter eller treningsrom hjemme, blir man veldig begrenset. Dessuten blir treningen mye kjedeligere også.

Skrevet

Jeg synes det bare ser ut som de er svært slanke med lav fettprosent, og at de er unge. Tror ikke de trener så mye.

Anonymkode: 0c516...977

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det bare ser ut som de er svært slanke med lav fettprosent, og at de er unge. Tror ikke de trener så mye.

Anonymkode: 0c516...977

Veldig vanskelig å avgjøre ut ifra et bilde. Bilder kan ofte lyve også. Det er veldig lett å jukse med dem i dag. Synes uansett TS skal fokusere på helsa si, og trene opp ferdighetene sine, og heller måle progresjon framfor å overdrive speiling, eller veie seg konstant.

Jeg mener virkelig det med vekta. Hvis du har en, kast den! Vi har alle unike gener, og resultatet vil alltid bli individuelt. Å sammenligne seg med andre, blir alltid feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...