Gå til innhold

Tantebarnet mitt er besatt av Marcus og Martinus.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har et tantebarn på 8 år som er besatt av Marcus og Martinus. Det handler bare om disse to guttene som synger hele tiden.
De er kjempe søte og kjempe flinke, men jeg har en grense når det kommer til det å bare diskutere Marcus og Martinus selvom jeg forstår godt at dette er spennede for de i den alderen. Det handler ikke om noe annet enn denne pop-gruppen. :forvirret: Alt skal ha klistremerker på seg av denne popgruppen. Klær, musikken så klart, kopper skal ha merket/bildet deres...
Jeg bekymrer meg for utviklingen deres. Er de gode forbilder for barn i det hele tatt? De synger om søte jenter, ferieturer, karuseller og masse fine ting, men kan de bli negativt påvirket og velge å gjøre opprør som en konsekvens av å høre på disse hele tiden etter som de blir noen år eldre?

Tantebarnet mitt har aldri vært så opptatt av musikk og klær og sånt, men etter at han startet å høre på disse to så skal ha til og med bruke gele i håret, og han er bare 8 år. :hakeslepp: Noen råd til å få tanteungen min til å fokusere på noe annet enn Marcus og Martinus? Han står til og med og smiler slik som dem smiler. Og ja, de er søte alle sammen... Nå nekter han å drikke melk av andre glass uten klistremerke på også.

Og mest av alt så lurer jeg på om noen har opplevd lignende?

Endret av fuglekvitter__
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes verre forbilder. Min 8-åring (jente) sier at nesten alle guttene i klassen bruker hårgelé, det er visst en guttegreie å pynte seg på håret (he,he). Kaptein Sabeltann, lynet MacQueen, Star Wars, takke meg til Marcus og Martinus... Hva er du bekymret for egentlig, at guttungen alltid vil smile så søtt eller begynne å synge, eller at han ikke får i seg nok næring?

Anonymkode: ae15c...909

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finnes verre forbilder. Min 8-åring (jente) sier at nesten alle guttene i klassen bruker hårgelé, det er visst en guttegreie å pynte seg på håret (he,he). Kaptein Sabeltann, lynet MacQueen, Star Wars, takke meg til Marcus og Martinus... Hva er du bekymret for egentlig, at guttungen alltid vil smile så søtt eller begynne å synge, eller at han ikke får i seg nok næring?

Anonymkode: ae15c...909

At han ikke vil få i seg nok næring, og om han starter for ungt med hårgele og sånt? Jeg syntes ikke det er vanlig for de i 8 års alderen? Ja, jeg vet det finnes verre forbilder, og de er kjempe flinke og absolutt ikke dårlige forbilder, men det handler mest om at jeg blir bekymret for at han tar helt av med oppførsel og kanskje dropper ut av skolen for å starte å synge f.eks.

Skrevet

Er nok bare en fase

Anonymkode: a2265...d18

• Liker 2
Skrevet

Dårlig trolling på en mandag. 

Anonymkode: 7f5fa...09e

Skrevet

Sånn har det da alltid vært for barn og tenåringer når det gjelder idoler? For meg begynte det med å være besatt av hester, deretter Michael Jackson, og tilslutt Backstreet Boys. Når det sto på besto livet ikke av mye annet. Jeg er rimelig oppegående som voksen, så jeg tror ikke dette blir et problem senere i livet for han.

Anonymkode: b986d...40d

• Liker 3
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dårlig trolling på en mandag. 

Anonymkode: 7f5fa...09e

Hun troller ikke.

Anonymkode: b521f...aa5

Skrevet

Hvis du spør moren din, så hadde du sikkert noe du var oppslukt av på den alderen også. Helt normalt og de går etterhvert lei. La de dyrke den så lenge det varer😊

Anonymkode: 7c5d3...fc6

Skrevet

Husker da jeg var tenåring og var helt oppslukt av Aragorn i Ringenes Herre. Det var tider det. :hjerter_rundt:

Marcus og Martinus virker som bra gutter til rett aldersgruppe. Bare vent til hun blir tenåring. :fnise:

Anonymkode: f67ee...b0c

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husker da jeg var tenåring og var helt oppslukt av Aragorn i Ringenes Herre. Det var tider det. :hjerter_rundt:

Marcus og Martinus virker som bra gutter til rett aldersgruppe. Bare vent til hun blir tenåring. :fnise:

Oppdaget ikke før nå at tantebarnet ditt er en gutt. Men det samme gjelder fortsatt, som jeg sa. Bare vent til han blir tenåring.  :fnise:

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var vel en gutt det var snakk om.

Anonymkode: d7dd4...352

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...