Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

I går kveld gikk jeg langs veien her jeg bor og luftet hunden min. Jeg gikk i en slakk nedoverbakke på fortauet, da jeg plutselig hørte hvinende bremser og hjul som låste seg og skled på isen. En stasjonsvogn kom susende nedover bakken i full fart på låste hjul. Nederst i bakken, rett ved siden av der jeg sto, dundret bilen med fronten først rett inn i et par parkerte biler som sto der. Det smalt noe så sinnsykt høyt! Jeg så at bilen var full av en innvandrerfamilie, både setene foran og bak satt det folk. Men....Hva gjør så sjåføren? Jo, han setter i gang og rygge, røsker bilen sin løs fra fronten på den parkerte bilen, og da skjønte jeg at han forberedte seg på å stikke av. Jeg går raskt et par skritt ut i veien og noterer meg bilnummeret i siste sekund før han setter bilen i gir og speeder avgårde derfra.

Jeg bruker mobilen min og noterer også bilnummerne til de to parkerte bilene som ble rammet. Den første bilen fikk skilt og støtfanger trykket inn, samt at fronthjørnet på den ble kraftig bulket. Og sammenstøtet gjorde også at den første bilen ble dyttet bakover og inn i bilen som sto parkert bak den. Jeg tok nummeret på begge de parkerte bilene, og så gikk jeg hjem og ringte politiet på 02800. Rapporterte hendelsen og ga dem alle registreringsnummerne. De takket så mye og sa "vi skal nok få tak i de som gjorde det likevel..." da jeg uttrykte litt bekymring for at det kunne bli vanskelig å få tak i gjerningsmannen, da bilregistreringsnummret hans var svensk. De skulle ta kontakt med eierne av de rammede bilene og informere dem om saken.

Jeg blir så utrolig forbanna på sånne mennesker. Tok ikke ansvar i det hele tatt. Han gikk ikke engang ut av bilen for å sjekke noe! Han var istedet utrolig rask med å rygge løs bilen sin og komme seg avgårde, antageligvis redd for at folk i blokkene rundt skulle ha hørt det store smellet og kikke ut. Vet ikke om de så meg overhodet i mørket. Tror ikke det.

Hva ville du gjort om du var vitne til noe sånt? Ville du bare ha gått din vei, eller ville du notert reg.nummere og rapportert det til politiet? Vet at mange mennesker ikke "vil blande seg inn i noe". Men det er for jævlig å tenke på at gjerningsmannen skal slippe ustraffet unna å bulke andre menneskers biler, så derfor rapporterte jeg det.

Endret av Million
  • Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde notert meg nummeret på skiltet dersom jeg hadde muligheten, og prøvd å kontakte eieren av den bulkede bilen for å gi informasjonen til vedkommende/hadde ringt politiet dersom jeg ikke fikk tak i eier av bil. Rett skal være rett.

• Liker 4
Skrevet

Ja dette hadde jeg også gjort. Tenk hvis det var meg som kom tilbake til bulket bil.

Anonymkode: 082ee...a79

Skrevet
1 time siden, Million skrev:

Jeg blir så utrolig forbanna på sånne mennesker. Tok ikke ansvar i det hele tatt. Han gikk ikke engang ut av bilen for å sjekke noe! Han var istedet utrolig rask med å rygge løs bilen sin og komme seg avgårde, antageligvis redd for at folk i blokkene rundt skulle ha hørt det store smellet og kikke ut. Vet ikke om de så meg overhodet i mørket. Tror ikke det.

Hva ville du gjort om du var vitne til noe sånt? Ville du bare ha gått din vei, eller ville du notert reg.nummere og rapportert det til politiet? Vet at mange mennesker ikke "vil blande seg inn i noe". Men det er for jævlig å tenke på at gjerningsmannen skal slippe ustraffet unna å bulke andre menneskers biler, så derfor rapporterte jeg det.

Så bra at du var der og tok kontakt med politiet!

Anonymkode: 4f564...c6f

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville ha gjort det samme som deg. Og hadde det vært min bil som ble bulka hadde jeg vært kjempeglad for at noen så hva som skjedde og var våken nok til å notere bilnummer.

Skrevet

Takk for svar til de ovenfor.

Hadde egentlig eller halvveis regnet med noen anonyme bruker svar som ville si det motsatte; "Du burde passe dine egne saker" eller "det der hadde du ikke noe med å gjøre!" og "jeg ville aldri blandet meg inn i noe sånt".

Skrevet
2 timer siden, Million skrev:

Takk for svar til de ovenfor.

Hadde egentlig eller halvveis regnet med noen anonyme bruker svar som ville si det motsatte; "Du burde passe dine egne saker" eller "det der hadde du ikke noe med å gjøre!" og "jeg ville aldri blandet meg inn i noe sånt".

Bra at du gjorde det, er ikke det nok til at vedkommende faktisk kan miste lappen også? Mener det er slik men er ikke sikker.

Skrevet
27 minutter siden, Kjetil E skrev:

Bra at du gjorde det, er ikke det nok til at vedkommende faktisk kan miste lappen også? Mener det er slik men er ikke sikker.

Jeg vet ikke, men vil si at det i så fall er vel fortjent! 

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde helt klart sagt ifra til eire og rapportert det. Jeg har gleden av å bo et sted hvor jeg må parkere på felles parkeringsplass, og har 3 ganger det siste året kommet ut til bulket bil, og ingen lapp eller noe som helst fra synderen. Ufattelig irriterende, og jeg har brukt mye tid og penger på å ordne skadene. 

Anonymkode: b6b6d...405

Skrevet

Jeg syns du gjorde det eneste riktige. Håper det gikk bra med de andre i bilen, sjåføren e tjo en tosk men passasjerenes hans/hennes. 

Anonymkode: 9d0a1...c3d

Skrevet

Flott at du meldte fra!

Anonymkode: 71cee...d2c

Skrevet

Jeg fikk bulk i bilen min. Var midt i byen. Da jeg kom tilbake til bilen hang det en lapp under vindusvisker. "Hei, beklager at jeg bulket bilen, men shit happens. Jeg legger lapp her slik at de som så meg tror at jeg etterlater navn og telefonnummer."

For å si det sånn, lappen gjorde meg 10 ganger mer forbannet enn bulken.

Anonymkode: 2f8f2...7c0

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk bulk i bilen min. Var midt i byen. Da jeg kom tilbake til bilen hang det en lapp under vindusvisker. "Hei, beklager at jeg bulket bilen, men shit happens. Jeg legger lapp her slik at de som så meg tror at jeg etterlater navn og telefonnummer."

For å si det sånn, lappen gjorde meg 10 ganger mer forbannet enn bulken.

Anonymkode: 2f8f2...7c0

Fy faen! Den var sykt sleip. 

Anonymkode: f94e5...cec

Skrevet

Greit nok at du melder fra slike påkjørsler, men synes det er veldig rasistisk av deg å nevne "Jeg så at bilen var full av en innvandrerfamilie..". Hva er vitsen med det? Helt klart rasistiske undertoner i innlegget ditt. Du behøvde ikke å skrive hvordan de folkene så ut. Hva er poenget med å skrive de var utlendinger??

Anonymkode: 89bbe...ecc

• Liker 2
Skrevet

Så flott at det finnes mennesker som deg og som ikke bare står og ser på og går videre med sitt.

Anonymkode: 11556...34d

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Greit nok at du melder fra slike påkjørsler, men synes det er veldig rasistisk av deg å nevne "Jeg så at bilen var full av en innvandrerfamilie..". Hva er vitsen med det? Helt klart rasistiske undertoner i innlegget ditt. Du behøvde ikke å skrive hvordan de folkene så ut. Hva er poenget med å skrive de var utlendinger??

Det er jo bare beskrivende for situasjonen, og helt klart hjelpsomt for politiet da hun gjenga historien til dem. TS ville vel ha nevnt "to eldre mennesker", for eksempel, dersom dette hadde vært tilfelle uten å at det betyr at hun er aldersdiskriminerende. 

TS hadde ikke trengt å nevne lufteturen med hunden eller annen informasjon som ikke er så viktig, men hun gjør det jo likevel for å gi et godt bilde av situasjonen. Det er nok greit å ikke være så rask med å kalle folk for rasister, særlig når det ikke er en grunn til å gjøre det. 

Anonymkode: 11556...34d

• Liker 8
Skrevet (endret)

Jeg VISSTE at en eller annen ville purke over det her. Jeg skrev at nummerskiltet var utenlandsk (svensk) også, la du merke til det også? :) Det var en OBSERVASJON og jeg fortalte hva jeg så, både når det gjaldt folkene og nummerskiltet!

Endret av Million
  • Liker 7
Skrevet

Herregud....tror du at du er hjelpsom ved å bli krenka på krenken? 

u

Anonymkode: 0595f...4e8

• Liker 3
Skrevet

Supert, Million. :smilyblomst:

Jeg var så heldig at to damer sto og ventet på meg med bilnummeret til en som hadde kjørt inn i bilen min og stakk av etterpå. 

Anonymkode: 0595f...4e8

Skrevet

Det tar rundt 1 minutt å ta frem mobilen, låse den opp, finne et program jeg kan skrive nummer i.. så jeg hadde vært ganske unyttig.

Jeg har dunket borti 2 biler, men det var bare et lite smell som jeg tror ikke laget noen bulk.. jeg gadd jo selvfølgelig ikke stå ute å fryse mens jeg må stresse for å få fatt i føreren som kanskje til og med er sint og frustrert fordi jeg vil gjøre opp for meg.

Det er så mye lettere å bare stikke. Men om sjåføren er i bilen så ville jeg nok ha stoppet. Da er det endel enklere å få gjort opp for seg.

Anonymkode: d649c...c9c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...