Gå til innhold

Katt som ikke åpner dører

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bodd sammen med katter hele livet, og alle har vært flinke til å dytte eller dra opp dører som står mer eller mindre på gløtt, og et par har også vært flinke med forholdsvis tunge skyvedører. Men i fjor adopterte jeg er voksen katt som rett og slett ikke skjønner dette med dører! Er det vanlig, eller er han litt dum, stakkar? 

Han liker for eksempel godt å ligge på badet, og da dytter jeg gjerne døren inntil, men da må jeg også se til ham innimellom i tilfelle han vil ut av badet. Han bare setter seg til innenfor døren, og mjauer bare hvis han blir svært utålmodig. Jeg har forsøkt å lokke ham med godbiter gjennom dørsprekken for å få ham til å knekke koden, men det endte opp med at jeg følte at jeg utsatte ham for psykisk tortur. 

Så, ja, er han bare litt dum, kanskje? Eller er dette kanskje hans akilleshæl? 

Anonymkode: 2c9c6...49f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er vel bare en katt

Anonymkode: e37fc...c1c

Skrevet

Er ikke alle som kan det, enkelt å greit 

Anonymkode: d5b08...7d7

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Nei han er ikke dum, han er en katt

Skrevet

Ok, da er det visst vanlig. Alle de seks kattene jeg har hatt tidligere har vært kløppere med dører, så jeg ble bare nysgjerrig. ☺️

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ok, da er det visst vanlig. Alle de seks kattene jeg har hatt tidligere har vært kløppere med dører, så jeg ble bare nysgjerrig. ☺️

Jeg hadde en katt som lekte apport. En annen katt var verdensmester (omtrent) i hopping, hoppet så høyt! De er litt forskjellige, kan forskjellige ting.. kanskje han har en hemmelighet du ikke vet om enda ;) Noe bare han kan

• Liker 1
Skrevet

Min ene åpner soveromsdør fra utsiden, har måtte snu håndtaket for å få han til å slutte. Men han lirker aldri opp døren fra innsiden. Da må jeg åpne nok til at han kan spankulere ut.
Han rører ikke badedøren heller, da sitter han utenfor å kikker inn, selv om han bare kan dytte den opp...

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde en katt som lekte apport. En annen katt var verdensmester (omtrent) i hopping, hoppet så høyt! De er litt forskjellige, kan forskjellige ting.. kanskje han har en hemmelighet du ikke vet om enda ;) Noe bare han kan

Han liker å bære lekene sine. Det er en veldig søt vane, som jeg ikke har vært vant til hos andre puser. Og han gir meg hodebunnsmassasje om natten. Så han har mye å fare med utenom dette dørproblemet, ja. <3 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, _popcorn_ skrev:

Min ene åpner soveromsdør fra utsiden, har måtte snu håndtaket for å få han til å slutte. Men han lirker aldri opp døren fra innsiden. Da må jeg åpne nok til at han kan spankulere ut.
Han rører ikke badedøren heller, da sitter han utenfor å kikker inn, selv om han bare kan dytte den opp...

Knis! 

Skrevet

Jeg har to katter, hun ene klarer det fint, mens hun andre ikke gjør. Hun har fått det til når hun har vært skikkelig desperat, men da går døren bare utover. Når den går innover blir hun helt lost

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...