Gå til innhold

Hva er det styggeste svigers har sagt til deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, kom med dine juicy historier... :(

Anonymkode: 0e5bf...e82

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gidder ikke skrive så mye om det, men det etter å ha vært sammen med mannen min i så mange år så har man jo fått høre.
Det er mye om at man ikke bidrar så mye til middager og ikke gidder å ta oppvasken og sånt. Det høres ikke så ille ut, men det er tonefallet jeg reagerer på når svigermor setter i gang å kritisere meg for når de to andre svigerdøtrene hennes unngår oppvasken også. :ler:

Skrevet

Etter at jeg hadde vært sykemeldt i en lengre periode med angst og depresjon, sa svigermor i en brysk tone "Ja, nå har du vel vært "syk" lenge nok"....

Anonymkode: 57562...44b

• Liker 5
Skrevet

De mente jeg måtte ha gjort fryktelig mye galt siden jeg har bodd på flere barnehjem, fra jeg var 5 til jeg var 7. Har ingen kontakt med dem idag og gubben forstår meg godt.

Anonymkode: 2dacc...635

• Liker 7
Skrevet

Min svigermor er en fantastisk kvinne og har aldri ytret et eneste ondt ord om meg (vel, til meg iallfall). Vi er uenige uten å bli ufine, er ikke så veldig vanskelig egentlig. Hun er raus og inkluderende og snakker igrunn aldri stygt om noen. Anser meg selv som veldig, veldig etter x antall tråder her inne :fnise:

• Liker 11
Gjest MadameDeRosa
Skrevet

At datteren min så ut som en gutt, og at ungen min ødela livet mitt (var ikke deres sønn sitt barn). 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

De mente jeg måtte ha gjort fryktelig mye galt siden jeg har bodd på flere barnehjem, fra jeg var 5 til jeg var 7. Har ingen kontakt med dem idag og gubben forstår meg godt.

Å, herlighet!!! :sjokkert:

Jeg blir rett og slett helt satt ut av at det finnes sånne mennesker! Det er da aldri noensinne et barn sin feil at det havner på barnehjem/i fosterhjem. Og hvis det er pga "oppførselen", så er det da fortsatt ikke barnets feil, men foreldrene  (ikke at man skal sende bort et barn pga "dårlig oppførsel" altså, men du skjønner vel hvor jeg vil hen).

Skjønner godt at du kuttet de ut, sånne mennesker hadde ikke jeg heller giddet å hatt i livet mitt.

• Liker 5
Skrevet
11 minutter siden, -lykke- skrev:

Å, herlighet!!! :sjokkert:

Jeg blir rett og slett helt satt ut av at det finnes sånne mennesker! Det er da aldri noensinne et barn sin feil at det havner på barnehjem/i fosterhjem. Og hvis det er pga "oppførselen", så er det da fortsatt ikke barnets feil, men foreldrene  (ikke at man skal sende bort et barn pga "dårlig oppførsel" altså, men du skjønner vel hvor jeg vil hen).

Skjønner godt at du kuttet de ut, sånne mennesker hadde ikke jeg heller giddet å hatt i livet mitt.

Joda, de finnes...og dessverre i flertall. Nei jeg vil ikke ha ugress i bedet mitt så det var et enkelt valg å luke dem vekk :) Livet er for kort til å omgi seg med negative og trangsynte mennesker.

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, MadameDeRosa skrev:

At datteren min så ut som en gutt, og at ungen min ødela livet mitt (var ikke deres sønn sitt barn). 

:hug: Fy pokker så stygt sagt! 

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter at jeg hadde vært sykemeldt i en lengre periode med angst og depresjon, sa svigermor i en brysk tone "Ja, nå har du vel vært "syk" lenge nok"....

Liknende her, jeg var sykmeldt i ett års tid med ptsd, med påfølgende søvnproblemer, panikkangst, og dyp depresjon. Fikk stadig kommentarer fra svigerfar om at det var jo "bare å tenke positivt". Greit nok det, i og med at det kun tyder på at han mangler evnen til å forstå psykisk sykdom, men jeg ble helt dårlig da han rundt juletider mente at det snart måtte bli slutt på "ferien" min. Tett før jeg fortalte han om mine to selvmordsforsøk i høst, men bet meg i det, i frykt for at det også skulle bli brukt mot meg. Han har også uttrykt irritasjon over at folk med depresjon tenker så negativt, og har skyld i det selv. 

Kjenner fortsatt at det koker litt innvendig i familieselskaper, og merker at jeg unngår ham. Det verste er jo at mange av hans nære har slitt med depresjon og angst. Noen burde enkelt og greit holde kjeft om ting de ikke innehar kunnskap om.

Anonymkode: 96c22...f8f

• Liker 5
Skrevet

At jeg nok hadde en diagnose slik som jeg holdt på...

Mye lå forut for den kommentaren, og det er vel ikke nødvendig å si at det kom fra min tidligere svigermor... 

Anonymkode: 5143d...daa

• Liker 1
Skrevet

Vel, hittil i 2017: At det kun ser ut som at jeg har lagt på meg, og ikke er gravid.  (Jeg har seks uker igjen til termin og er ikke overvektig. Men har lang overkropp og liten kul på magen). 

At hun ikke tror jeg kommer til å klare å amme barnet fordi jeg har små bryst som ikke ser ut til å ha vokst hittil i svangerskapet. 

Vi har egentlig et godt forhold, hvor vi kan være uenige uten å krangle eller være ufine, så endel av meg tenker at jeg bare er ekstra følsom nå. 

Anonymkode: 3646c...e9e

• Liker 4
Skrevet

"Synd barnet ligner på deg"

Anonymkode: c158c...98c

• Liker 7
Skrevet

Var sammen med en fra jeg var 17 til 21, da jeg var 17 sleit jeg psykisk etter hard oppvekst og en voldtekt som skjedde et år tidligere. Jeg og deres sønn var venner LENGE før vi ble sammen, han visste om alt før vi ble et par. Men da foreldrene hans fant ut at jeg sleit så husker jeg svigermor sa "ja, du får passe på deg seøv og ikke la dine problemer begrense sønnen min som har vært så uheldig å falle for deg." 

Etter dette sa jeg vel egentlig aldri min mening ovenfor noen av de og fant meg i hele 4 utroskap før jeg ble 21 og skjønte at dette ikke er riktig. Bare fordi jeg sliter så skal jeg la han gjøre som han vil?

Samme svigerforeldre kommenterte også at jeg alltid var der og at det var slitsomt for de. Jeg var en sånn stille som aldri sa noe særlig, men likevel mye humor. En langhelg jeg var hos han da han bodde med foreldrene sine ble jeg regelrett kastet ut og da sa typen faktisk at hvis hun går så går vi begge. 

En annen ting svigermor kunne finne på var å la meg tro at hun hadde interesse for å være med på div arrangement eller hobbyer. Så overhørte jeg hun og mannen prate. Han " ja skal du være med henne på *****" Hun "nei det er bare noe hun tror." 

Anonymkode: d2fc7...f77

• Liker 2
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter jeg hadde født så fikk jeg høre at magen bare hang der. Jeg fikk masse kritkk for det og grevinneheng. 

• Liker 1
Skrevet

Velger å være anonym... Jeg å mine eks-svigers var alltid gode venner så lenge jeg å min eks var sammen. Men en gang vi var på hyttetur sammen med svigermor så måtte jeg en natt på dass. Jeg og eksen sov alltid nakne, så gadd ikke kle på meg så lenge det var midt på natta. Men da jeg var ferdig traff jeg min daværende svigermor i gangen, å hun ser ned å sier; "det æ den største pikken æ har sett".  Det var ikke stygt sagt, men jeg reagerte på en måte som gjorde det ubehagelig å treffe ho senere. Jeg var 25 den gangen, hun rundt 60 eller noe. Det ødelag min gode tone med svigermor  Dette er ikke troll eller hva ungdommen kaller det.

Det er ikke bra det jeg har lest her. For noen rasshøl enkelte kan være.

Anonymkode: 6698a...2d9

• Liker 4
Skrevet

Svigermor oppsummerte etter å ha truffet mine foreldre "moren din ser gammel og stygg ut". Jeg hadde ikke noe svar, bare reiste meg rett opp og gikk.

Anonymkode: c9a17...7f1

• Liker 6
Skrevet

Jeg er en mann med en datter fra tidligere forhold, og min nåværende svigermor (mor til min samboer) har flere ganger uttalt at det er rart at jeg fortsatt har min datter så mye, ettersom jeg ikke lenger er sammen med barnets mor. Hun skjønner ikke helt hvorfor jeg gidder å ta meg av en unge fra tidligere forhold, heller enn å "gå videre i livet" og prioritere å få nye barn med min samboer.

Anonymkode: 71cb0...514

• Liker 16
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en mann med en datter fra tidligere forhold, og min nåværende svigermor (mor til min samboer) har flere ganger uttalt at det er rart at jeg fortsatt har min datter så mye, ettersom jeg ikke lenger er sammen med barnets mor. Hun skjønner ikke helt hvorfor jeg gidder å ta meg av en unge fra tidligere forhold, heller enn å "gå videre i livet" og prioritere å få nye barn med min samboer.

Anonymkode: 71cb0...514

Herregud å forbanna kørka...

• Liker 4
Skrevet

Lenge siden, og ble ikke sagt til meg, men om meg, av eksens mor. Av en eller annen grunn hadde han en diskusjon med søstern sin, hvor det endte med krangling, og eks "svigermor" som skrek at "hvorfor er du sammen med Heidi, hun er ikke engang jomfru"........øhhhh ok, men sønnen hennes, min eks, var den eneste jeg hadde hatt sex med.

Anonymkode: 6f126...501

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...