AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #1 Skrevet 23. januar 2017 Lurer på hvor gamle barn dere som har gått gjennom samlivsbrudd har hatt. Hvordan reagerte barna og hvordan gikk det med de etterpå? Hvordan var samværsavtalen deres? Blir VELDIG glad for alle svar 🙏😊 Samlivsbrudd er virkelig det verste jeg har vært med på..... Det er ikke endelig enda og barna vet ingenting. Jeg vingler frem og tilbake.... Men har vel funnet ut at jeg ikke kan fortsette "kun" for barna si skyld for alltid. Anonymkode: 0cc95...cdc
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #2 Skrevet 23. januar 2017 Samlivsbrudd er forferdelig mens det står på. Men klarer man å samarbeide, være rause med hverandre, og sette barna først så kan det gå veldig bra. Mine barn var 6 og 10 når vi skiltes. Det er 2 år siden nå. Det var veldig tøft, men når jeg ser tilbake på det nå, så var det det eneste rette å gjøre. Jeg husker jeg var LIVREDD for hvordan barna skulle ta det. Men vi snakket sammen, svarte forberedt (og ærlig) på alle spørsmål. Barnas største bekymring var å miste venner, bytte skole osv. Det lovte jeg og eksen hverandre at vi aldri skulle gjøre. Barna MÅ komme foran voksnes behov. Vi bor ca 30 min fra hverandre nå, og ungene har taklet det bra. Vi har det veldig bra alle sammen. Det å holde ut for barnas skyld tror jeg bare er å utsette et problem som vokser og vokser. Har man virkelig prøvd, og ikke fått det til, da er det ikke så mye mer man kan gjøre. Hvor gamle er barna deres, og er det noe annet enn barna som fortsatt holder deg igjen? Er det bare du som vil skilles, eller vil mannen også ut? Anonymkode: 0ba24...b06
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #3 Skrevet 23. januar 2017 Glemte å si at vi har ungene 50/50. Men er det slik at ungene vil ha en ekstra dag eller to hos en av oss, så får de det. Vi bytter også endel helger hvis noen skal bort eller andre ting. Ingen av oss har nye samboere enda, og da vil nok situasjonen kanskje forandre seg litt. Jeg vet at eksen har hatt noen kjærester, men ikke noe "steforeldre" inne i bildet enda. Jeg gruer meg litt til det egentlig. Men det går vel sikkert bra det også! Anonymkode: 0ba24...b06
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #4 Skrevet 24. januar 2017 Takk for svar 😊 Det gjør godt å høre at noen har komt ut av den mørke tunnelen og har det bedre på andre siden. Barna her er 3 og 6 år. Det er jeg som vil ut av forholdet, men mannen begynner også å innse at det kanskje er det beste. Vi har prøvd lenge, men det er virkelig helt dødt. Ingen nye i bildet for noen av oss. Hvordan gjorde dere det med hus og hjem? Håper på svar fra flere. 🙏 Anonymkode: 0cc95...cdc
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #5 Skrevet 24. januar 2017 Vi solgte huset da ingen av oss hadde råd til å kjøpe ut den andre, og beholde det. Jeg har kjøpt ny leilighet på samme plass, og eksen leier inntil videre. Har dere prøvd parterapi eller noe lignende? Har hørt flere som har fått mye ut av det. Og om det ikke hjelper så kan kan dere likevel få mye hjelp og tips hos familievernkontoret. Der kan man gå enten alene eller sammen. Anonymkode: 0ba24...b06
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #6 Skrevet 24. januar 2017 Bodde dere sammen frem til salg av hus? Og ventet du til etter salget før du kjøpte deg noe nytt ifht å ta opp lån alene osv? Vi gikk til parterapi i nesten et år. Sluttet med det før jul, da vi ikke følte vi kom noe lenger. Vi kommuniserer godt, men følelsene mine for han har vært borte lenge og jeg orker ikke mer nå. 😔 Anonymkode: 0cc95...cdc
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #7 Skrevet 24. januar 2017 Vi bodde sammen frem til vi solgte. Det var ikke noe særlig greit egentlig. Men følte ikke at jeg hadde noe annet valg. Men samtidig var det greit med en "mellomstasjon" også, spesielt med barn. Hadde jeg ikke hatt barn, hadde jeg nok bare leid meg en leilighet i mellomperioden. Høres ut som dere er ved veis ende i forholdet deres.Og bare utsetter noe uungåelig. Lykke til videre. Det er tøft, men det blir ihvertfall bedre etterhvert! Anonymkode: 0ba24...b06
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå