Gå til innhold

Noen som har tatt fagbrev som helsefagarbeider?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jobbet som pleieassistent på sykehjem i mange år, men grunnet nye regler, må jeg nå ta fagbrev som helsefagarbeider for å beholde stillingen. Jeg skal ta dette som praksiskandidat og må melde meg opp så snart som mulig. Ettersom jeg ikke har gått på noe skole, vet jeg ikke helt hvordan denne fagprøven går for seg. Lurer på om noen her har tatt fagbrev som helsefagarbeider og kan fortelle litt om hvordan fagprøven gjennomføres? Hva er det lurt å forberede seg på og er det vanskelig å bestå?

Anonymkode: 465a1...2a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er omsorgsarbeider, men det er omtrent det samme. Under fagprøven må du huske hygiene! Alle ting man nødvendigvis ikke gjør i hverdagen (skittentøy i poser når det tas ut av rommet, ikke legge ting på gulvet, hvordan du utfører stell osv). 

Anonymkode: bf34c...8d1

Skrevet

Du skal kunne alle 39 kompetansemål, du skal bli målt i halvparten, og allt må kunne besvares skriftlig/muntlig/praktisk. Du finner målene på aktuell fylkeskommunes nettsider. 

Selve fagprøven er 3 dager, begynner med skriftlig del hvor du får utdelt case og skal besvare mål og tiltak med begrunnelse. Dag to er praktisk del. Dag 3 er muntlig besvarelse. 

Anonymkode: 24f0a...35c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...