AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #1 Skrevet 23. januar 2017 Utrolig irriterende. Jeg har jobbet i samme yrket i 6 år og nå sitter jeg som nestleder i et firma. Jeg har jobbet helt fra bunnen av og jobbet til toppen. En stund var jeg overhodet på et firma alene, mem trives bedre sånn som jeg har det nå. Så kommer det ei, hun er sammen med samboer venn så det er slik jeg kjenner henne. Hun har noe leder erfaringer fra et helt annet yrke, kun stått i det yrket og ikke vært borti dette her. Mener at hun kunne gjort jobben jeg har. Hun spurte om det var noe ledig hos oss, jeg svarer at det er muligheter men ikke i det administrative da det er fylt opp. Hun hadde mest lyst på sånn jobb og mente hun kunne gå til han over meg om dette. Jeg sier igjen at det er fylt opp, men om jeg skulle ha noe fravær i lengre tid kan hun brukes som vikar, men hun må starte på bunn først. Fikk veldig inntrykk av dn person med storhetstanker som tror hun kan gå inn å mestre hvilken som helst jobb. Fikk tanker om at hun tenker så lite om meg egentlig, 6 år i yrket for å jobbe meg hit jeg er, men det kan hvemsomhelst ta uten erfaring. Er det virkelig slik noen folk tenker? Jeg har ansvar for markedsføring, all kundebehandling, saksbehandling, faglig på ansatte og varehandel. Grunnen til at jeg kan vurdere tid og pris er jo fordi jeg har gjort arbeidet på bunnen lenge nok til å vite hva som er mulig. Jeg vet hva disse kundene er ute etter, jeg ser alltid det lille ekstra. Jeg har selv testet ut alle varer så derfor vet jeg hva som er best, jeg har også fått oppleve holdbarhet derfor vet jeg hvilke vi sparer mest på. Ser for meg en person med 0 erfaring på området skal komme inn og lede de ansatte. Hvordan svarer jeg denne jenta? Anonymkode: fb8fc...be5 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #2 Skrevet 23. januar 2017 Er i praksis enig med deg, det er ikke slik at hvis man kan lede noe, så kan man nødvendigvis lede noe annet. Mange beslutninger tas over mitt hodet, noen gode, men dessverre også mange dårlige beslutninger, noe som fører til 12-13 timers arbeidsdager for leddet under. Ikke bra. Men sånn er arbeidslivet i dag, det er til syvende og sist ikke en selv som bestemmer hvem som skal ansettes i stilling på samme nivå som seg selv eller høyere opp. Om din venninne går til sjefen din, så kan han i prinsippet gi jobb til henne. Anonymkode: 8edff...81b 4
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #3 Skrevet 23. januar 2017 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er i praksis enig med deg, det er ikke slik at hvis man kan lede noe, så kan man nødvendigvis lede noe annet. Mange beslutninger tas over mitt hodet, noen gode, men dessverre også mange dårlige beslutninger, noe som fører til 12-13 timers arbeidsdager for leddet under. Ikke bra. Men sånn er arbeidslivet i dag, det er til syvende og sist ikke en selv som bestemmer hvem som skal ansettes i stilling på samme nivå som seg selv eller høyere opp. Om din venninne går til sjefen din, så kan han i prinsippet gi jobb til henne. Anonymkode: 8edff...81b Hun kom til meg og spurte etter jobb, min sjef hører på mine meninger før han tar valg, så det er jeg med på å avgjøre. Jeg mener at de beste sjefene er de som har begynt på bunn selv. Anonymkode: fb8fc...be5 2
Ananas. Skrevet 23. januar 2017 #4 Skrevet 23. januar 2017 Hun kan vel søke jobb som alle andre, og om hun søker og sjefen ber om råd så ville jeg rett og slett svart at det er en beslutning du helst ikke vil blande deg i fordi dere kjenner hverandre privat. Grunnen til det er at du helt åpenbart har dannet deg en mening basert på hvordan hun uttrykte seg om jobben din, ikke om hvordan du tror hun vil være som leder. Det kan være en fordel å ha erfaring fra "gulvet" i bedriften, men det er ingen forutsetning for å være en god leder, på samme måte som man ikke automatisk blir en god leder av å ha vært på gulvet først. La sjefen din ta valget, og la henne søke. 31
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #5 Skrevet 23. januar 2017 Jeg får også følelsen av storhetstanker. Har kjent til samme type selv og jeg ville aldri i min villeste fantasi anbefalt dem til en ledersilling med alt ansvar det innebærer. Anonymkode: 60152...095 3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #6 Skrevet 23. januar 2017 3 timer siden, Ananas. skrev: Hun kan vel søke jobb som alle andre, og om hun søker og sjefen ber om råd så ville jeg rett og slett svart at det er en beslutning du helst ikke vil blande deg i fordi dere kjenner hverandre privat. Grunnen til det er at du helt åpenbart har dannet deg en mening basert på hvordan hun uttrykte seg om jobben din, ikke om hvordan du tror hun vil være som leder. Det kan være en fordel å ha erfaring fra "gulvet" i bedriften, men det er ingen forutsetning for å være en god leder, på samme måte som man ikke automatisk blir en god leder av å ha vært på gulvet først. La sjefen din ta valget, og la henne søke. Heh, jeg danner meg inntrykk av henne i måten hun anser seg selv. Hun har noe administrerende erfaring. Ikke innen dette yrket ibdet hele tatt. I tillegg skrev hun til meg at hun ikke fikk det som hun ville der hun var. Så kjenner jeg henne, hun sier selv hun er en veldig kald person som aldri viser følelser. Det er noe med empati som leder også. Har ikke dannet meg mer inntrykk av henne annet enn en dårlig magefølelse. Ja, hun kan så klart søke. Anonymkode: fb8fc...be5 1
QueenOfTheSidewalk Skrevet 23. januar 2017 #7 Skrevet 23. januar 2017 Jeg hadde svart "Du har store tanker om deg selv, men om du mener du kan det, får du høre med han over meg om han er enig". 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #8 Skrevet 23. januar 2017 Sikker på at ikke egoet har blitt litt sårt? Jobben din høres ikke avansert ut. Anonymkode: 490dd...dd7 16
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #9 Skrevet 23. januar 2017 Kanskje denne damen har relevant utdannelse? Hvis man har en utdannelse innen ledelse og administrasjon, så kan man jo gjerne gå rett inn i en slik jobb. Har man der i mot ikke en slik utdannelse får man jobbe seg opp fra gulvet. Anonymkode: 9a5f8...f22 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #10 Skrevet 23. januar 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sikker på at ikke egoet har blitt litt sårt? Jobben din høres ikke avansert ut. Anonymkode: 490dd...dd7 Din mening. Jeg syns det er nok å drive med. Ja egoet mitt ble såret da hun tydeligvis tenker at hvemsomhelst kan gjøre den uten erfaring over hodet. Er det rart at man reagerer? Anonymkode: fb8fc...be5 3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #11 Skrevet 23. januar 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje denne damen har relevant utdannelse? Hvis man har en utdannelse innen ledelse og administrasjon, så kan man jo gjerne gå rett inn i en slik jobb. Har man der i mot ikke en slik utdannelse får man jobbe seg opp fra gulvet. Anonymkode: 9a5f8...f22 Hun har ikke det. Fagbrev barn og ungdom. Anonymkode: fb8fc...be5 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #12 Skrevet 23. januar 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Din mening. Jeg syns det er nok å drive med. Ja egoet mitt ble såret da hun tydeligvis tenker at hvemsomhelst kan gjøre den uten erfaring over hodet. Er det rart at man reagerer? Anonymkode: fb8fc...be5 Er dette noe hun har sagt direkte til deg eller noe du har hørt via omveier? Anonymkode: 00d46...ac2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #13 Skrevet 23. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er dette noe hun har sagt direkte til deg eller noe du har hørt via omveier? Anonymkode: 00d46...ac2 Hun sa det direkte. Anonymkode: fb8fc...be5
Derpderp Skrevet 23. januar 2017 #14 Skrevet 23. januar 2017 5 timer siden, Ananas. skrev: Hun kan vel søke jobb som alle andre, og om hun søker og sjefen ber om råd så ville jeg rett og slett svart at det er en beslutning du helst ikke vil blande deg i fordi dere kjenner hverandre privat. Grunnen til det er at du helt åpenbart har dannet deg en mening basert på hvordan hun uttrykte seg om jobben din, ikke om hvordan du tror hun vil være som leder. Det kan være en fordel å ha erfaring fra "gulvet" i bedriften, men det er ingen forutsetning for å være en god leder, på samme måte som man ikke automatisk blir en god leder av å ha vært på gulvet først. La sjefen din ta valget, og la henne søke. Helt enig. Du høres noe butthurt ut, så jeg ville holdt meg utenfor dersom hun søker. 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #15 Skrevet 23. januar 2017 Akkurat nå, Derpderp skrev: Helt enig. Du høres noe butthurt ut, så jeg ville holdt meg utenfor dersom hun søker. Butthurt? Hun kan godt søke, saken er at hun kommer til å aøke på jobben min. Men hun må faktisk begynne på bunn. Så får man de hvor interessert hun er. Anonymkode: fb8fc...be5
Derpderp Skrevet 23. januar 2017 #16 Skrevet 23. januar 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Butthurt? Hun kan godt søke, saken er at hun kommer til å aøke på jobben min. Men hun må faktisk begynne på bunn. Så får man de hvor interessert hun er. Anonymkode: fb8fc...be5 Dersom den som ansetter at hun har erfaring og kvaliteter de har behov for så må hun ikke starte fra bunnen. Alle må ikke starte fra bunnen. 15
Jolene Skrevet 23. januar 2017 #17 Skrevet 23. januar 2017 5 timer siden, Ananas. skrev: Hun kan vel søke jobb som alle andre, og om hun søker og sjefen ber om råd så ville jeg rett og slett svart at det er en beslutning du helst ikke vil blande deg i fordi dere kjenner hverandre privat. Grunnen til det er at du helt åpenbart har dannet deg en mening basert på hvordan hun uttrykte seg om jobben din, ikke om hvordan du tror hun vil være som leder. Det kan være en fordel å ha erfaring fra "gulvet" i bedriften, men det er ingen forutsetning for å være en god leder, på samme måte som man ikke automatisk blir en god leder av å ha vært på gulvet først. La sjefen din ta valget, og la henne søke. Enig. Det er mange ting som kan spille inn på hvor godt egnet man er for en jobb. Å blande privatliv (siden TS kjenner henne fra privaten) inn i jobben, blir feil. Da blir man rett og slett inhabil til å kunne ha en mening om saken. Sånn gjør en ansvarlig leder vell og merke. 4
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #18 Skrevet 23. januar 2017 7 minutter siden, Derpderp skrev: Dersom den som ansetter at hun har erfaring og kvaliteter de har behov for så må hun ikke starte fra bunnen. Alle må ikke starte fra bunnen. Det er noe med at jeg vet hva som er tilgjengelig og behov for. Det er ikke et stort firma. Så ikke sånn at alle må, hun må. I dette firmaet. Anonymkode: fb8fc...be5
Ananas. Skrevet 23. januar 2017 #19 Skrevet 23. januar 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er noe med at jeg vet hva som er tilgjengelig og behov for. Det er ikke et stort firma. Så ikke sånn at alle må, hun må. I dette firmaet. Anonymkode: fb8fc...be5 Da er det vel helt ufarlig at hun søker og får den beskjeden fra sjefen din. Vanskeligere trenger du ikke å gjøre det. 4
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #20 Skrevet 23. januar 2017 Akkurat nå, Ananas. skrev: Da er det vel helt ufarlig at hun søker og får den beskjeden fra sjefen din. Vanskeligere trenger du ikke å gjøre det. Nei. Det var jo ikke det som var poenget med tråden ettersom jeg la den i vennskapstråden. Venninne som mener slik hun gjorde som var greia. Anonymkode: fb8fc...be5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå