AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #1 Skrevet 23. januar 2017 Mine 2 døtre er på mange måter både like og ulike. Begge er snille og gode jenter som bryr seg om andre. Nå har det seg sånn at yngste på 22 har flyttet hjemmefra, mens hun på 24 bor hjemme hos meg ennå. Jeg vet at de er glad i hverandre og kan ha det fint sammen, men stort sett diskuterer de og har vidt forskjellige meninger. I går var nok den eldste i dårlig humør og begynte å kjefte for en ørliten bagatell. Dette forsto hverken yngste jenta eller jeg noe av. Siden de ikke er redd for å si hva de mener til enhver tid, så fikk den eldste passet påskrevet av den yngste. Dermed var helvete løs. De slåss som jenter gjør, lugging, klyping, kloring og grining. Ender opp med at yngste pakker ned morn siste ting og farer ut av huset. Hun unnskyldte seg til meg kort tid etterpå, men sa at hun ikke orket søstera si lenger. Eldste ble jo igjen hos meg og da jeg forsøkte å snakke med henne fikk jeg bare klar beskjed om at: "Hun hadde ikke noe å snakke med meg om". Resten sv dagen gikk med til grining på den eldste. Heldigvis kom kjæresten hennes og hun roet seg, men snakket ikke ett ord med meg resten av dagen i går. Jeg står midt mellom barken og veden siden jeg er like glade i begge to. Vurderer å ringe familievernkontoret for å få hjelp til de begge to. Er det noen andre som har "voksne" barn som til tider flyr i tottene på hverandre? Evt hva skal jeg gjøre med dette? Anonymkode: ef157...331
minister-mio Skrevet 23. januar 2017 #2 Skrevet 23. januar 2017 Uff, det høres ikke bra ut. Sliter de ellers med noe? Rus? Jeg vet ikke hvordan det er med familievernkontoret når det ikke er barn i bildet, men bra du søker hjelp.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #3 Skrevet 23. januar 2017 Se nå og hiv eldste datteren ut av huset. Er ikke bra for familieforholdene og bo hjemme så lenge og ikke for selvfølelsen hennes heller. Anonymkode: e5c84...087 9
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #4 Skrevet 23. januar 2017 Hvorfor bor hun hjemme når hun er 24 år!? Har dere alltid dullet sånn med henne og ikke tatt hensyn til yngste? Anonymkode: db838...ff6 5
Aamu Skrevet 23. januar 2017 #5 Skrevet 23. januar 2017 Det er ganske unormalt. Men de høres litt like ut, med mindre det er den ene som du tydelig kan se at flyr i totten på den andre og starter det hele? (Tenk nøye etter). Sluttet vel å slåss med søsknene mine da jeg var 9 år. 1
skruf Skrevet 23. januar 2017 #6 Skrevet 23. januar 2017 Høres ikke helt normalt ut å fyke sammen fysisk når man er i 20-åra. Broren min og meg sloss så busta føyk vi også, men da var vi vel under 10 år begge to. Du har et veldig fokus på eldstedatteren. Prøvde hele dagen å snakke med henne og roe henne ned, men hva med yngste? Fikk hun din oppmerksomhet etter at hun dro? Ringte du henne for å prøve å roe henne ned? Hun hadde det nok like fælt inni seg hun som eldste. Hvorfor bor hun hjemme i en alder av 24? Har hun noen særskilte problemer som gjør at hun ikke kan flytte ut? Det er på tide å flytte hjemmefra når man er i den alderen der. Du skriver også at eldste var i et dårlig humør, så sjansen for at hun trigget opp til bråk er vel stor. Likevel er det hun du har fokuset på, selv om det var hun som fikk yngste til å dra. 8
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #7 Skrevet 23. januar 2017 Det blir ikke aktuellt å kaste ut min eldste. Hun får bo hjemme så mye hun måtte orke. Ingen av disse ruser seg og begge har jobb. Grunnen til at yngste dro var fordi hun skulle på jobb. Vi skal treffes senere idag og spise lunsj ute og bare kose oss. Den eldste sliter nok en del psykisk, men lukker seg veldig for meg. Dessuten så klarer ikke jeg å hjelpe henne siden hun vakler en del i hva hun ønsker for livet sitt. Anonymkode: ef157...331
Gjest NotNaomi Skrevet 23. januar 2017 #8 Skrevet 23. januar 2017 Har aldri opplevd eller hørt om to i den alderen sloss fysisk. Jeg sier min ærlige mening,og det er at jeg syns du skulle stoppet dem og blitt skikkelig sint! Uten å skrike og hyle,men ha kontroll. Og gitt helt tydelig beskjed om at sånt finner du deg virkelig ikke i i ditt hus. Isteden "snakker"du med og vil ordne opp. Nei,sett deg i respekt. Dette er to voksne kvinner faktisk,selv om de er døtrene dine. Du er ikke venninnen deres,men moren deres.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #9 Skrevet 23. januar 2017 Jeg er sammen med en mann som av og til sloss med sin bror som er ett år eldre, vi er i begynnelsen av trettiårene (!). Her har familien hans satt foten ned og etter det har de moderert seg kraftig. Deres far krevde også at de begge stilte opp til samtaler med en slags familieterapeut tror jeg det var. De har riktignok vært i tottene på hverandre siden de gikk i bleier, men det er jo ikke normalt at voksne søsken sloss på den måten. Still krav til døtrene dine selv om de er myndige og prøv å hjelpe dem til å sortere ut uenigheter på en bedre måte uten å bli fysiske. Anonymkode: e4fee...094 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #10 Skrevet 23. januar 2017 HÆ? De er voksne og SLÅSS? Fysisk?? Altså, her må du da virkelig sette ned foten!! Det er jo helt sykt! Neste gang så skriker du så høyt du klarer, tar de i hvert sitt øre og sier at hvis de noensinne flyr sammen slik igjen så får de aldri mer sette foten sin i ditt hus. Det får da være grenser!? Aldri hørt om voksne mennesker som slåss slik før, med mindre det er i fylla og de har kranglet over samme mann eller lignende. Anonymkode: 6c3c1...38b 8
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #11 Skrevet 23. januar 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: HÆ? De er voksne og SLÅSS? Fysisk?? Altså, her må du da virkelig sette ned foten!! Det er jo helt sykt! Neste gang så skriker du så høyt du klarer, tar de i hvert sitt øre og sier at hvis de noensinne flyr sammen slik igjen så får de aldri mer sette foten sin i ditt hus. Det får da være grenser!? Aldri hørt om voksne mennesker som slåss slik før, med mindre det er i fylla og de har kranglet over samme mann eller lignende. Anonymkode: 6c3c1...38b Anonymkode: d50d7...906 5
Gjest antbug Skrevet 23. januar 2017 #12 Skrevet 23. januar 2017 Jeg tror det er ganske uvanlig at voksne kvinner går fysisk til angrep på hverandre. På tide at begge flytter hjemmefra, kanskje?
skruf Skrevet 23. januar 2017 #13 Skrevet 23. januar 2017 52 minutter siden, antbug skrev: Jeg tror det er ganske uvanlig at voksne kvinner går fysisk til angrep på hverandre. På tide at begge flytter hjemmefra, kanskje? Yngste har jo flyttet hjemmefra. 24-åringen bor hjemme
Gjest antbug Skrevet 23. januar 2017 #14 Skrevet 23. januar 2017 Akkurat nå, skruf skrev: Yngste har jo flyttet hjemmefra. 24-åringen bor hjemme Ja, klønete formulert. Altså begge to, at den eldste også kommer seg ut fra redet.
skruf Skrevet 23. januar 2017 #15 Skrevet 23. januar 2017 1 minutt siden, antbug skrev: Ja, klønete formulert. Altså begge to, at den eldste også kommer seg ut fra redet. Ah, sånn ja Er helt enig, på tide at 24-åringen også flytter hjemmefra. Hun er jo snart halvveis til 30, så hun burde kunne klare seg selv med mindre det ligger en diagnose i bunn som gjør at hun trenger litt ekstra hjelp. 1
Gjest antbug Skrevet 23. januar 2017 #16 Skrevet 23. januar 2017 5 minutter siden, skruf skrev: Ah, sånn ja Er helt enig, på tide at 24-åringen også flytter hjemmefra. Hun er jo snart halvveis til 30, så hun burde kunne klare seg selv med mindre det ligger en diagnose i bunn som gjør at hun trenger litt ekstra hjelp. Ja, det kan jo faktisk være derfor hun er så aggressiv. Å se at alle seiler fra deg, også lillesøster, kan nok gjøre noe med psyken din. Hun er sikkert overklar for å prøve vingene sine
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #17 Skrevet 23. januar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det blir ikke aktuellt å kaste ut min eldste. Hun får bo hjemme så mye hun måtte orke. Ingen av disse ruser seg og begge har jobb. Grunnen til at yngste dro var fordi hun skulle på jobb. Vi skal treffes senere idag og spise lunsj ute og bare kose oss. Den eldste sliter nok en del psykisk, men lukker seg veldig for meg. Dessuten så klarer ikke jeg å hjelpe henne siden hun vakler en del i hva hun ønsker for livet sitt. Anonymkode: ef157...331 Voksne mennesker driver ikke på å sloss! Du får sette foten ned, det er tydeligvis på tide å lære de hvordan man oppfører seg. Neste gang er det ikke sikkert det er søstra de flyr på.... Og hvis eldstemann sliter litt, så hjelper det kanskje ikke på å bo hjemme hos ho mor og slippe å ta ansvar? Voksen og i jobb, da er det på tide å bli selvstendig! Anonymkode: ac267...603 2
Browncoat Skrevet 23. januar 2017 #18 Skrevet 23. januar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det blir ikke aktuellt å kaste ut min eldste. Hun får bo hjemme så mye hun måtte orke. Ingen av disse ruser seg og begge har jobb. Grunnen til at yngste dro var fordi hun skulle på jobb. Vi skal treffes senere idag og spise lunsj ute og bare kose oss. Den eldste sliter nok en del psykisk, men lukker seg veldig for meg. Dessuten så klarer ikke jeg å hjelpe henne siden hun vakler en del i hva hun ønsker for livet sitt. Anonymkode: ef157...331 Eh, nei, det er ikke det du skriver i hovedinnlegget: "Ender opp med at yngste pakker ned morn siste ting og farer ut av huset. Hun unnskyldte seg til meg kort tid etterpå, men sa at hun ikke orket søstera si lenger." Hun skulle kanskje på jobb senere uansett men ut fra det du skriver først virker det som at hun dro tidligere / i all hast fordi hun følte at hun måtte komme seg vekk pga søsteren. Det virker som at det er eldste som er problemet her med at hun plutselig begynner å kjefte ut av det blå, og provoserer. Var det hun som initierte slossinga også? Helt ærlig virker du litt tiltaksløs, TS, jeg ville aldri godtatt at en av de ble fysiske med den andre, og jeg ville heller ikke godtatt sånn kjefting i utgangspunktet. Hun eldste virker som en ufyselig 13-åring og jeg ville behandlet henne deretter - "hvis du ikke kan snakke ordentlig med oss så kan du gå på rommet ditt. Sånn kjefting vil jeg ikke ha noe av." 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #19 Skrevet 23. januar 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Det blir ikke aktuellt å kaste ut min eldste. Hun får bo hjemme så mye hun måtte orke. Ingen av disse ruser seg og begge har jobb. Grunnen til at yngste dro var fordi hun skulle på jobb. Vi skal treffes senere idag og spise lunsj ute og bare kose oss. Den eldste sliter nok en del psykisk, men lukker seg veldig for meg. Dessuten så klarer ikke jeg å hjelpe henne siden hun vakler en del i hva hun ønsker for livet sitt. Anonymkode: ef157...331 Beklager TS, men du er en del av problemet her. Aldri i livet ville jeg ha latt en utakknemlig 24 åring bo hos meg som oppførter seg sann dette. Hun startet det hele, yngre søsken gikk i forsvar, ble voldsomt vold og nå furter 24 åring og vil ikke snakke sammen med DEG? Hun er en bortskjemt drittunge - har hun en jobb? Betale deg for å bo hjemme? Anonymkode: 8d0cb...3d8
RompeRusk Skrevet 23. januar 2017 #20 Skrevet 23. januar 2017 "De slåss som jenter gjør, lugging, klyping, kloring og grining." Jenter på 10 ja. Ikke voksne kvinner som snart er halvveis til 30 Eldste har nok godt av å flytte hjemmefra og bli voksen 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå