Gå til innhold

Web Designer ?


Guess What!

Anbefalte innlegg

Har bare kjempe lyst å jobbe med data!

Hvordan er mine muligheter til det?

Hva er det å velge ??

Da tenker jeg på litt kreativitet . for eks. Design!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har alltid hatt en drøm om å bli webdesigner og har alltid ønsket å jobbe med data, nå ønsker jeg bare at jeg aldri hadde tatt e utdanning innen det.

Jeg har 3 år med generell datakompetanse før jeg begynte på web-design. Tror nesten det er et "must" (iallfall en sterk anbefaling) at man har en god del generell kompetanse før man starter på et slikt studie.

Jeg gikk på IT-akademiet, og det er en skole jeg ikke kan anbefale på noen som helst slags måte. Jeg er kjempemisfrnøyd med gjennomgangen av studiet og med det studiemiljøet (som ikke var der).

Sånn generelt sett vil jeg ikke råde noen til å velge data i disse dager. Man kan selvsagt være heldig å få en jobb, men det er utrolig vanskelig i IT-bransjen for tiden og det er nesten umulig å få en IT-jobb. Ennå værre er det faktisk å få en webdeisgner-jobb, med mindre du kjenner noen som kjenner noen... Hadde jeg visst at det skulle bli så vanskelig innen jobbmarkedet, hadde jeg aldri valgt IT. Jeg er så heldig at jeg har en jobb, men jobber med noe jeg absolutt ikke har lyst til å jobbe med. Desverre er det slik at jeg bare må holde ut, fordi det ikke finnes andre datajobber. Det er ikke lenger slik at man kan velge og vrake, man må bare ta den jobben man får.

Kanskje ikke så oppløftende for deg, men det er litt viktig å vite hvorda det faktisk er i jobbmarkedet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for (kanskje vekkende?) brev Augustbrud02! Jeg trodde faktisk at det var lett å få jobb innen data nå jeg! Men da trodde jeg rett og slett feil! Kanskje det er lurt å finne ut litt jobbmuligheter, før jeg begynner å studere IT... (?)

Jeg vil ikke ende opp på en jobb jeg er missfornøyd med ...

Men det vil vel ingen ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jobbmarkedet innen IT er ganske dårlig for tiden, og det er de med bra utdannelse som har best sjanse for å få jobb. Det er ikke som for et par år siden at "alle" fikk jobb. Tror det er ganske mange som har ettårige kurs i webdesign og sånn, og tror ikke det er så lett å få jobb med "bare" den utdannelsen nå. Skal du ha en god jobb innen IT, tror jeg det er smart å ha en lengre utdannelse, f.eks. ingeniør eller lign.

Ikke misforstå, prøver ikke å rakke ned på webdesignere og "korte" utdanninger, men tror webdesign er noe som veldig mange kan for tida, og da er det veldig bra hvis du kan noe mer enn å bare lage websider, for det er noe som egentlig "alle" kan i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke misforstå, prøver ikke å rakke ned på webdesignere og "korte" utdanninger, men tror webdesign er noe som veldig mange kan for tida, og da er det veldig bra hvis du kan noe mer enn å bare lage websider, for det er noe som egentlig "alle" kan i dag.

"Problemet" er at om man skal jobbe som webdesigner må man være ekstremt god og også gjerne ha en generell IT-bakgrunn. Det holder absolutt ikke med kun et webstudie, man må ha en fullverdig databakgrunn. Dette var også det jeg fikk høre i klare ord der jeg jobber nå. Hadde jeg ikke hatt 3 år før webdesigner-studiet så hadde jeg aldri vært aktuell til noen som helst jobb.

IT-bransjen i seg selv er vanskelig å få jobb i for tiden. I mitt distrikt tror jeg at jeg har sett 2 IT-jobber i avisen det siste året, og ingen av det var noe jeg hadde lyst til å jobbe med. Når det gjelder webdesign har jeg ikke sett noen stillinger i det hele tatt, og jeg vet at jeg neppe får noe jobb innen dette selvom det er det jeg har lyst til å jobbe med. Skal man jobbe med IT bør man ta en utdanning som f.eks ingeniør eller programmerer, det er kun det er ledige jobber innen. Forøvrig vil jeg ikke råde noen til å ta IT-utdanning for tiden, og jeg hadde valgt noe helt annet selv om jeg visste hvor håpløst det var å få jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...