Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har til tider veldig hyppige kynnere, de gjør ikke så vondt men kommer veldig ofte. Kjenner de best når jeg ligger nede og tar det med ro. Hvor mange kynnere er for mye? Et det normalt å få dem veldig hyppig selvom man slapper av?

Anonymkode: dbebf...1c8

Skrevet

Har feks nå hatt ihvertfall 6 stykker på en halv time.. 

Ts

Skrevet

Vel, jeg skal ikke uttale meg om hva som kan klassifiseres som normalt i ditt tilfelle (da jeg ikke kjenner deg eller hvordan sv.skapet ditt har forløpt hittil). Men i forrige sv.skap hadde jeg mye kynnere fra uke 12-13 frem til fødsel, som kom både natt, dag, ved aktivitet og ved ro. Og det ble aldri ansett som noe truende i mitt tilfelle, selv om jeg ble noe sykemeldt i tredje trimester (fysisk krevende jobb, og jeg ble veldig utmattet av de vonde kynnerene). Mine kom ofte så hyppig at jeg ikke merket at de tok slutt..

Snakk med jm/lege. Greit å utelukke at det er urinveisinfeksjon. Også kan de vurdere om hvor mye som er for mye i ditt tilfelle :)

Anonymkode: aa45d...86b

Skrevet

Tusen takk for svar☺. Prøvde å ringe jordmor idag og hun skulle ringe meg opp igjen. Men tror nok hun glemte dey

Skrevet

Jeg hadde det samme, fra ca uke 21, endte opp med å føde 2,5 mnd for tidlig. Snakk med jordmor og si at du er litt bekymret og gjerne vil ha målt livmorhalsen, den kan bli forkortet ved mye heftige kynnere. Sannsynligvis ikke noe å bekymre seg over, men greit å få det sjekket! 

Anonymkode: a3fff...3fe

Skrevet

Og hvis de blir regelmessige så ringer du føden! 

Skrevet

Her ble livmorhalsen påvirket så det er alltid lurt å ringe ved hyppige og/eller regelmessige kynnere

Anonymkode: 95197...bdd

Skrevet

Huff ja skal ringe å høre med henne imorgen tidlig så jeg kan få noe svar.. hvordan sjekker de det med livmorhalsen? 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff ja skal ringe å høre med henne imorgen tidlig så jeg kan få noe svar.. hvordan sjekker de det med livmorhalsen? 

GU 😊

Anonymkode: d861b...512

Skrevet

Men stort sett påvirker ikke kynnere livmorhalsen, selv om det er viktig å utelukke. Mamma hadde også hyppige kynnere/maserier når hun gikk med meg, men måtte likevel bli satt i gang på overtid... :fnise:

Hilsen anonym nr 1

Anonymkode: aa45d...86b

Skrevet

Fort og ikke vondt å få målt, liten GU. Er den forkortet så vil du nok få beskjed om å ta det rolig, sengeliggende hvis veldig kort. Er man kort på vei så kan de sette på en slags strips, men du er nok for langt på vei til det. Sannsynligvis er alt fint, men for å være sikker , og for å slippe å tenke for mye på det så er det greit å slippe. Nekter jordmor deg måling så hadde jeg gått privat var jeg deg :-) 

hilsen anonym øverst

Skrevet

Ja må få sjekket dette. Tusen takk for info! Har fortsatt hyppige idag. Blir bra å få funnet ut om det går fint eller om det er noe å gjøre noe med!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...