Tigi Skrevet 6. desember 2004 #1 Skrevet 6. desember 2004 Jeg trenger hjelp! Jeg har blitt fridd til, sagt ja -og vi gleder oss til å gifte oss! Har tenkt litt på å gjøre det i juni. Vet ikke helt hvor mange gjester det blir enda.. Men hvordan velger vi festlokale? Hva er viktig å tenke på sånn generellt? Vi kunne tenke oss å slippe å gjøre noe selv, dvs at alt vi trenger (bordekking, rydding, servering, mat, kokk osv) følger med i lokalet. Bør vi da se etter hotell? Hvor mye koster det å ha festen på hotell? Og til slutt; Noen som har tips om festlokale i Stavanger?
maki Skrevet 6. desember 2004 #2 Skrevet 6. desember 2004 For å få det ferdig bordekking, rydding, servering, mat, kokk osv tror jeg dere må ha det på et hotell ja. Prisen varierer veldig fra hotell til hotell. Vi betaler 910 kr per pers (det er da for mat, drikke, bordpynting og gavebord) Bryllups suiten(ellers hvordan det staves) følger med i prisen. Noen jeg kjenner hadde festen på Høiland Gard, der har dem en ganske pen pris.
Vimsevips Skrevet 6. desember 2004 #3 Skrevet 6. desember 2004 Se i gule sider, og ring rundt er mitt beste råd. Hvor dere vil og kan ha festen vil variere etter hvor mange dere vil invitere. Må festlokalet være i Stavanger eller er Sandnes, Jæren og Ålgård aktuelt? Det vil i såfall åpne for mange flere muligheter
smilepia Skrevet 7. desember 2004 #4 Skrevet 7. desember 2004 Gratulerer med folovelse, Tigi :-) Ang lokaler så som Maki sier, for å slippe å gjøre så mye selv må dere gjerne til et hotell/hotelleid sted. Da kan prisene varier mye, men det vi fannt var at som oftest tar de da betalt for middag og drikke, mens husleie/personale/vask o.l er "innbakt" i kuvertprisen. Da er det som oftest drikevarene som trekker opp prisen. På grunn av det, velger vi å dekke drikkevarer under middagen samt 2 "bonger", slik at det ikke blir uhørt dyrt for oss. Ellers ville jeg tenkt på hvor mange gjester, og gjerne også litt på stil (moderne, maritimt, "bondskt"..??) og dersom det er nødvendig - beliggenhet mtp transport. Har desverre ingen tips i Stavanger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå