Gå til innhold

Hvorfor demonstrere ikke kvinner for muslimske kvinners rettigheter?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Why can`t muslim women fight for themselves? 

Anonymkode: d994f...f4d

• Liker 2
Skrevet

Bedre at de kjemper selv.

Anonymkode: 7f1ab...542

Skrevet

Man kan ikke forvente at nord-koreanere skal klare å kjempe for sin egen frihet. De er blitt hjernevasket fra fødselen av til det punkt at de tror at det ikke er noe galt med livet de lever. Hvordan skal de da klare å endre på det?

Anonymkode: 29c50...bb6

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan ikke forvente at nord-koreanere skal klare å kjempe for sin egen frihet. De er blitt hjernevasket fra fødselen av til det punkt at de tror at det ikke er noe galt med livet de lever. Hvordan skal de da klare å endre på det?

Anonymkode: 29c50...bb6

Nettopp. Folk har ingen anelse om hvor alvorlig hjernevasket et menneske som er født inn i Islam er blitt. Noen ganger er jeg sikker på at det er helt umulig å hjelpe de til selvhjelp.

Anonymkode: fbe04...9f6

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Why can`t muslim women fight for themselves? 

Anonymkode: d994f...f4d

Er vell i stor grad fordi de ikke har menn til å forsvare deres rettighet til å gjøre nettopp dette, slik norske og vestlige kvinner har. 

• Liker 2
Skrevet

Ja, muslimske kvinner er:

1. Såpass hjernevasket at de ikke er istand til å tenke rasjonellt eller gjøre noe med problemet selv.

2. De komme til å få det helt forferdelig om de tar kampen. 

Derfor lurer jeg på hvor er alle kvinnene som demonstrerer mot en Donald Trump, når andre trenger det mye mer.

Anonymkode: fbe04...9f6

Skrevet (endret)

Trodde vi var noen politisk korrekte innvandringspositive velferfdsstatsødeleggende kulturmarxistfeminazier alle som en.

Er ikke så lett å gjøre noe riktig her i verden.

(Ikke gidd. Jeg kommer ikke til å svare.)

Endret av AmandaVI
Skrevet

I denne videoen skriker feministene islamske komprop (etter 07:30):

Anonymkode: e3444...d5c

Skrevet

De kan vel starte selv? 

Ellers kan jeg si at jeg støtter muslimske kvinners rettigheter med å være i mot hijab. Ikke fordi hijab er hijab, men fordi flere muslimske kvinner har gått til media (som ikke har nådd norsk media) med at vestlige kvinner som er pro-hijab er en skam for dem som blir tvunget til å bære hijab daglig av lov eller familie. 

Anonymkode: e9dcc...865

• Liker 3
Skrevet

Kanskje fordi vestlige kvinner  egentlig ikke bryr seg noe særlig om muslimske kvinner ?

Vestlige kvinner vil heller kjempe for best mulig muligher for dem selv...            

Anonymkode: 5f163...642

Gjest Else-Britt
Skrevet

Fordi dersom vestlige kvinner demonstrerer til fordel for muslimske kvinner vil dette ta bort fokuset fra "kvinner som gruppe". Da er man ikke lenger undertrykt fordi man er "kvinne", men fordi man er "muslimsk kvinne". Og da mister vestlige kvinner litt av den offer-rollen de higer så sterkt etter.

Skrevet

Jeg kan bare svare for meg selv. Jeg gjør det ikke fordi det virker som de ikke ønsker min/vår innblanding, og før de gir uttrykk for at de ønsker hjelp tror jeg ikke det er mulig å komme noen vei. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...