AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #1 Skrevet 23. januar 2017 Jeg er en mann på 165cm og er selvfølgelig kort sammenlignet med andre menn, noe jeg må innrømme at hemmer meg noe når jeg skal treffe damer. Utseendet ellers vil jeg si er ganske bra ettersom jeg får mange komplimenter på f.eks Tinder (som jeg ikke bruker lenger), på utseendet, men veldig ofte avslag pga høyden. Enkelte skriver dette rett ut, noe som selvsagt kan være sårende. Veldig ofte når jeg kommer i prat med kvinner f.eks på byen så kommer praten over i dette med høyde og at kvinner føler at de trenger en mann som er høyere enn seg selv, at de liker høye hæler og så videre. Det jeg lurer på er om hva dere damer tenker om menn som har samme oppfatning om kvinners vekt som det noen kvinner har om mannens høyde? Vekt og høyde er selvfølgelig forskjellige ting, den ene har man nær sagt alltid med seg genetisk fra naturens side, den andre er nær sagt alltid et resultat av livsstil og kosthold, samt bærer en vesentlig helserisiko med seg. Til dere kvinner som faktisk mener at menns høyde har stor betydning, hva synes dere om menn som unngår kvinner med noen kilo ekstra? Anonymkode: 39586...79b 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #2 Skrevet 23. januar 2017 Dobbelmoralen kommer ofte frem her. For menn som bryr seg om vekt eller pupper er ikke "ekte menn" eller noe å samle på. I neste setting så snakker de nedsettende om både høyde og penisstørrelse.... Anonymkode: 62042...d47 6
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #3 Skrevet 23. januar 2017 Jeg blir nok unngått av mange menn pga min overvekt, og det er helt i orden Jeg tror det er vanskelig å sammenligne det, siden jeg faktisk kan gjøre noe med det, det kan jo ikke dere med høyden. Har innfunnet meg med at mange menn har et ønske om ei aktiv jente som trener, og det har ikke jeg noen interesse av. Trives med småturer med hunden jeg, ikke inne på et treningssenter. Og jeg er for glad i mat til å kunne gå ned særlig, selv om jeg kanskje ville følt meg mer vel med mindre fett på kroppen. (Er 165 og veier 80kg) Anonymkode: cf81a...db8 6
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #4 Skrevet 23. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dobbelmoralen kommer ofte frem her. For menn som bryr seg om vekt eller pupper er ikke "ekte menn" eller noe å samle på. I neste setting så snakker de nedsettende om både høyde og penisstørrelse.... Anonymkode: 62042...d47 Jeg har aldri hørt om en dame som dømmer en mann fordi han har preferanser. Problemet kommer ofte ifm barn, skal man ha barn så må menn innse at det ikke alltid er så lett å få tilbake kroppen sin etterpå, og at for mange er det løpet kjørt med mindre de opererer seg. (Jeg har feks lomme på magen, den synes mer og er styggere jo tynnere jeg er) Penisstørrelse har jo en praktisk funksjon, har en mann mikropenis så er det nesten umulig å ha et tilfredsstillende sexliv. (Husk at menn og kvinner definerer liten penis forskjellig da, når jeg sier jeg ikke vil ha en mann med liten penis, så mener jeg under 8-9 cm, menn flest tror kvinner mener at under 15-16 er liten, av en eller annen merkelig grunn) Høyde er overfladisk å bry seg om, det har ingen praktisk funksjon sånn sett. Har vært sammen med både høye og lave menn, og merker at om jeg faller for noen spiller ikke høyden noen rolle. På overfladisk dating, feks. tinder, så sveiper jeg de bort. Likevel har to av tre kjærester vært under 170. Anonymkode: cf81a...db8 6
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #5 Skrevet 23. januar 2017 Jeg skjønner ikke helt hva du vil frem til? Ingen som liker å høre at de ikke er attraktive pga sånn og sånn, som ofte er ting man ikke kan gjøre noe med. Det er er alltid sårende. Men alle har jo sånne preferanser? Anonymkode: 7515b...452 3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #6 Skrevet 23. januar 2017 Mange menn foretrekker slanke kvinner. Slik har det alltid vært. Men hverken vekt eller høyde er noen garanti for et lykkelig forhold, så hvorfor bekymret du deg for hvor stor del av massene vil ha deg? Du trenger da bare en god kjæreste. Anonymkode: 2de85...961 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #7 Skrevet 23. januar 2017 Dessuten er kvinner flest så vant til å bli objektivisert av menn at de færreste hever et øyenbryn av overaskelse en gang. Dermed virker din reaksjon som mann som en overreaksjon.. Anonymkode: 2de85...961 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #8 Skrevet 23. januar 2017 Heller for feit enn for lav. Vekten kan man gjøre noe med, det kan man ikke med høyden. Høyde har vist seg å være viktig ikke bare i forhold til partner, men også i forhold til jobb og i mange andre sammenhenger. Høyde er forbundet med autoritet og intelligens. Dette er dypt forankret i menneskesinnet både hos menn og kvinner. Du blir grovsortert bort. Slik vi alle gjør i alle sammenhenger. Du må finne på noe som gjør at kvinner ønsker å bli nærmere kjent med deg til tross for høyden. Hvis du bare er en vanlig fyr, så kan kvinner like godt velge en vanlig fyr som i tillegg er høy, det er tross alt millioner av høye vanlige menn. Hvorfor skulle de velge deg? Anonymkode: 9d673...d15 1
Lee Jones Skrevet 23. januar 2017 #9 Skrevet 23. januar 2017 Selv er jeg 168 og å sikte etter damer på samme høyde er vanskelig. Gå etter de som er et hode lavere. Selv om de også foretrekker høye menn så er scoringsraten bedre.
Gjest canacas Skrevet 23. januar 2017 #10 Skrevet 23. januar 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en mann på 165cm og er selvfølgelig kort sammenlignet med andre menn, noe jeg må innrømme at hemmer meg noe når jeg skal treffe damer. Utseendet ellers vil jeg si er ganske bra ettersom jeg får mange komplimenter på f.eks Tinder (som jeg ikke bruker lenger), på utseendet, men veldig ofte avslag pga høyden. Enkelte skriver dette rett ut, noe som selvsagt kan være sårende. Veldig ofte når jeg kommer i prat med kvinner f.eks på byen så kommer praten over i dette med høyde og at kvinner føler at de trenger en mann som er høyere enn seg selv, at de liker høye hæler og så videre. Det jeg lurer på er om hva dere damer tenker om menn som har samme oppfatning om kvinners vekt som det noen kvinner har om mannens høyde? Vekt og høyde er selvfølgelig forskjellige ting, den ene har man nær sagt alltid med seg genetisk fra naturens side, den andre er nær sagt alltid et resultat av livsstil og kosthold, samt bærer en vesentlig helserisiko med seg. Til dere kvinner som faktisk mener at menns høyde har stor betydning, hva synes dere om menn som unngår kvinner med noen kilo ekstra? Anonymkode: 39586...79b Du er 4 cm lavere enn meg, men for alt jeg vet kan det hende du virker høyere enn meg irl? Vær rak i ryggen, da virker du høyere i alle fall. Beste mannen i mitt liv er like høy, eller litt lavere enn meg. Vet egentlig ikke eksakt høyde da det aldri var noe tema. Jeg syns ikke høyde er så viktig. Til tema, selv om jeg ikke er målgruppen: det er lettere å slanke seg enn å øke antall cm i beina. Eller hva? Så nei, jeg syns ikke det er feil å avvise noen pga vekt. Preferanser er personlig, men kan endres med tiden.
SunnivaOslo Skrevet 23. januar 2017 #11 Skrevet 23. januar 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en mann på 165cm og er selvfølgelig kort sammenlignet med andre menn, noe jeg må innrømme at hemmer meg noe når jeg skal treffe damer. Utseendet ellers vil jeg si er ganske bra ettersom jeg får mange komplimenter på f.eks Tinder (som jeg ikke bruker lenger), på utseendet, men veldig ofte avslag pga høyden. Enkelte skriver dette rett ut, noe som selvsagt kan være sårende. Veldig ofte når jeg kommer i prat med kvinner f.eks på byen så kommer praten over i dette med høyde og at kvinner føler at de trenger en mann som er høyere enn seg selv, at de liker høye hæler og så videre. Det jeg lurer på er om hva dere damer tenker om menn som har samme oppfatning om kvinners vekt som det noen kvinner har om mannens høyde? Vekt og høyde er selvfølgelig forskjellige ting, den ene har man nær sagt alltid med seg genetisk fra naturens side, den andre er nær sagt alltid et resultat av livsstil og kosthold, samt bærer en vesentlig helserisiko med seg. Til dere kvinner som faktisk mener at menns høyde har stor betydning, hva synes dere om menn som unngår kvinner med noen kilo ekstra? Anonymkode: 39586...79b Vel,hva med oss kvinner som er høye da?Tror du ikke vi blir dømt?Tror du ikke vi får høre at vi er mannlige og ikke kan gå i høye hæler? En lav mann er ikke verre enn en høy kvinne....jeg har lest mange menn skrive her inne at de helst ikke vil ha en kvinne over x antall cm. 3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #12 Skrevet 23. januar 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Mange menn foretrekker slanke kvinner. Slik har det alltid vært. Men hverken vekt eller høyde er noen garanti for et lykkelig forhold, så hvorfor bekymret du deg for hvor stor del av massene vil ha deg? Du trenger da bare en god kjæreste. Anonymkode: 2de85...961 Jeg lider ingen nød på datingmarkedet eller sosialt på grunn av høyden min, men det er sikkert for at jeg har så mange andre fordeler som veier opp Anonymkode: 39586...79b
Inwe Skrevet 23. januar 2017 #13 Skrevet 23. januar 2017 Det er alltid noen som ikke bryr seg om høyde. Jeg er feks sammen med drømmemannen min, han er 169 og 6cm lavere enn meg. For meg har aldri høyde vært et tema engang. Jeg har venninner som kan si at samboeren min er kjekk, men at de ikke skjønner hvorfor jeg er sammen med han når han er lavere enn meg. Jeg for min del synes det er rart folk bryr seg om vår høydeforskjell. Det er alltid lov med preferanser, men heldigvis har vi alle forskjellige preferanser. Jeg hadde feks antagelig ikke sett på samboeren som et alternativ engang om han var overvektig, og jeg vet den er gjensidig. 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #14 Skrevet 23. januar 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Dessuten er kvinner flest så vant til å bli objektivisert av menn at de færreste hever et øyenbryn av overaskelse en gang. Dermed virker din reaksjon som mann som en overreaksjon.. Anonymkode: 2de85...961 For å være ærlig så har jeg ingen kjepphester her, men jeg har bare lagt merke til det. Det er stuerent for en kvinne å si at hun liker høye menn, men ikke fullt så akseptabelt for en mann å si at han foretrekker slanke kvinner. Anonymkode: 39586...79b
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #15 Skrevet 23. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg lider ingen nød på datingmarkedet eller sosialt på grunn av høyden min, men det er sikkert for at jeg har så mange andre fordeler som veier opp Anonymkode: 39586...79b Så hva er problemet da? Anonymkode: 94bbf...929 2
Silfen Skrevet 23. januar 2017 #16 Skrevet 23. januar 2017 Aldri brydd meg om lav høyde. Jeg er 165 og det blir heller motsatt; at dersom jeg liker noen som er veldig høy så blir det til tross for høyden. Min egen høyde og litt opp er det beste. Å bli dømt for vekt har jeg blitt mer ganger enn ikke, så det er bare sånn jeg regner med at menn gjør.
Hedy Lamarr Skrevet 23. januar 2017 #17 Skrevet 23. januar 2017 Det er så mye mer som teller enn utseende, inkludert høyde. Vil du uansett være sammen med en dame som er så overfladisk at hun vraker deg pga høyden? Min kjære er lav til å være mann, og det bryr meg overhode ikke. Han er attraktiv på så mange andre måter, han er intelligent, omsorgsfull, kreativ, har god humor osv, og vi har mange felles interesser og livsanskuelser. Det er jo det som teller! Han er slank, men jeg hadde ikke brydd meg om han hadde noen kilo ekstra heller, det må bare ikke bli så mange at han ikke kan være aktiv. Sofagriser som peser bare de går opp trappa er ikke så attraktivt, rett og slett fordi det ville gå ut over de tingene jeg (vi) liker godt at vi som par gjør sammen. (Eks. gå lange turer, dra på storbyferier og vandre gatelangs hele dagen.)
Gjest antbug Skrevet 23. januar 2017 #18 Skrevet 23. januar 2017 Det er en dobbeltmoral her, ja. Det har liksom blitt helt fy-fy å avvise kvinner på grunn av ting som går på utseendet, men det er greit å gjøre det samme med menn. Jeg vet ikke hvorfor, for sånt kan jo være like sårt for menn som for kvinner. Jeg tror det beste er om vi kan være litt mer ærlige alle sammen. Ikke slemme selvfølgelig, men at det blir mer stuerent å si hva man finner attraktivt uten at en masse folk som ikke passer til ønskene tar det som en personlig fornærmelse. Alle er jo ikke attraktive for alle uansett, og visse ting anses som veldig attraktive mens andre vel er mer for spesielt interesserte.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #19 Skrevet 23. januar 2017 1 time siden, canacas skrev: Du er 4 cm lavere enn meg, men for alt jeg vet kan det hende du virker høyere enn meg irl? Vær rak i ryggen, da virker du høyere i alle fall. Beste mannen i mitt liv er like høy, eller litt lavere enn meg. Vet egentlig ikke eksakt høyde da det aldri var noe tema. Jeg syns ikke høyde er så viktig. Til tema, selv om jeg ikke er målgruppen: det er lettere å slanke seg enn å øke antall cm i beina. Eller hva? Så nei, jeg syns ikke det er feil å avvise noen pga vekt. Preferanser er personlig, men kan endres med tiden. Det der er helt riktig, og med en god dose selvtillit blir man attraktiv uansett. Jeg er rund, har mage, hofter og lår, for ikke å snakke om ei god rumpe. Men jeg er også ei feiende flott dame. Når jeg ser tilbake på menn jeg har falt for har de vært høy, lav, tynne som streker og god og rund. Det de har tilfelles er glimt i øyet, og en uimotståelig sjarme. Samt at de har vært trygg nok på seg selv til å elske meg akkurat som jeg er! Alt ligger i smilet og i kommunikasjonen!!! Anonymkode: b2f9c...bab 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #20 Skrevet 23. januar 2017 Den mannen jeg har vært mest betatt av er på din høyde. Selv er jeg over 1.70. Liker man personen har sånt lite å si. Nå skal det sies at dette er en mann jeg har kjent lenge og følelsene har kommet etterhvert. Men for å si det sånn, skulle jeg valgt å gå på date med en mann ville heg valgt en som var lavere enn meg fremfor en som var overvektig. Anonymkode: 5adfb...181
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå