AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #1 Skrevet 22. januar 2017 Ja, med spørsmålstegn... for hunden min blir snart 10 år og er vant til å være alene hjemme. Hun har aldri digget det, og jeg har jobbet mye for at det skal gå bra - og vi har dessverre flyttet mange ganger i løpet av livet hennes. Nå etter nyttår har ting dessverre ikke vært helt optimalt for hennes del; vi kommer hjem fra jobb og hun har skrapt på ytterdøra, hun peser, stresser og har det tydelig ikke bra. Når vi er hjemme er alt fint. Jeg lurer på hva som kan ha ført til dette helt plutselig? Ting som er annerledes er: jeg er gravid, og har vært sliten/redusert pga dette takras. Hun er veldig lydredd de aller siste dagene har det vært kraftig vind Ellers er alt likt; hun får tur og mat før vi drar på jobb, har helt lik rutine når vi drar (ikke noe oppstyr, hun har aktiviseringsleker med mat mens vi er borte, radio på). Tenker jeg må prøve å få filmet henne i løpet av dagen. Noen som har opplevd noe lignende, at slik atferd plutselig kan oppstå? Anonymkode: 161fd...ff5
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #2 Skrevet 23. januar 2017 Ingen? Det føles ganske fælt når noe sånt oppstår plutselig. Hunden er frisk og fin ellers, får det hun er vant til/trenger av fysisk og mental stimuli, det er kun hennes atferd i hjemme alene-situasjonen som plutselig er forandret. Anonymkode: 161fd...ff5
ArtyFarty Skrevet 23. januar 2017 #3 Skrevet 23. januar 2017 Det kan være noe som har utløst det, men det er ikke uvanlig at slikt kan forsterkes med alderen når syn og hørsel gradvis svekkes, eller om den har småvondter og rusk i systemet. Ta henne med til en sjekk hos veterinæren først.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #4 Skrevet 23. januar 2017 Det er en rase som lever lenge, ikke lenge siden hun var hos vet, hun er veldig frisk og rask. Tenker likevel jeg får få henne sjekket... Anonymkode: 161fd...ff5
kat-e Skrevet 27. januar 2017 #5 Skrevet 27. januar 2017 Jeg hadde en hund som aldri var redd for å være alene, men så hadde jeg den med på ei hytte til besteforeldrene mine, så gikk jeg og noen andre bort og var vekk 4-5 timer. Da vi kom tilbake hadde den gått helt amokk og revet opp puter. Jeg tror hunder tåler en del om alt annet er som før. Men om de er alene i nye situasjoner kan de bli livredde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå