Gå til innhold

Tenk positivt (hvordan)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har en lei tendens til å være veldig negativ (spesielt i pms perioden, den er skikkelig ille). Så har dere kg brukere noen stalltips for hvordan tenke mer positivt. Jeg vet at positivitet og glede avler mer av det samme, men hvordan få det til i praksis?

Anonymkode: ccde7...84b

Skrevet

Jeg slet med depresjon før og i den perioden var alt veldig negativt i mine øyne. Det som hjalp meg til å snu tankegangen var at jeg hver kveld skrev ned hvilke positive hendelser som hadde hendt den dagen. Jeg jobbet også med å bli bevisst på når jeg tenkte negativt, hvorpå jeg i de situasjonene bestemte meg for at jeg alltid skulle finne en positiv ting i det negative. Etter hvert gikk det av seg selv, og plutselig var den negative tankegangen endret. Dette krever motivasjon, men er du motivert får du det nok til :) I dag ser jeg det positive i det meste.

Anonymkode: 7258a...1d0

• Liker 3
Skrevet

Ingvard Wilhelmsens bok Livet er et usikkert prosjekt, er også til svært god hjelp for å snu tanker.

Anonymkode: 671ae...531

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for gode råd:) Ja, jeg prøver å finne ting jeg er glad for og som er positive men det er bare så forbasket lett å falle ut av det igjen. De negative tankene tar så altfor fort overhånd. Men jeg skal i alle fall prøve:)

Anonymkode: ccde7...84b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...