Gjest Axl Rose Skrevet 22. januar 2017 #1 Skrevet 22. januar 2017 En god kompis av meg er litt feminin. Det har eg nesten alltid visst. Men fikk sjokk når jeg så klærne han hadde på en dag. Han har instagram og legger det ut der. Blir faen litt flau av og til. Han forelsker seg i damer (håper jeg? vet jo aldri). Han har noen beundrere og jeg lurer på hva faen er det damer liker med feminine menn? Blir ikke det mer som venninne? Er det så sexy? Kan dere ikke like godt tenne på eget kjønn da? Skjønner ikke helt det der. Gjerne forklar. Jeg vet de fleste liker menn som er menn. Er jo en grunn til at de tenner på menn. For de er menn. Finnes to forskjellige kjønn selv om vi er i 2017! Ellers greit for meg hvordan andre kler seg og er. Bryr meg ikke selv om jeg av og til blir litt flau, men er jo ikke meg det gjelder. Jeg synes ikke noe om at menn skal være så feminine men men.. Synes det er litt rart. Smak og behag. I dag fortalte han meg en hemmelighet. Han sa han skulle ønske han var ei dame!! Hva faen? Han har alltid følt seg som feil kjønn men trodde han kunne leve med det, men nei. Han synes han har fått nok nå. Han blir deprimert av å ha det sånn. Han har lyst å bli dame og har tenkt å gjøre det. Han orker ikke tanken på å dø som mann! Jeg er sterkt i mot dette og har faen ikke lyst å miste han. Kan liksom snakke med han om alt. Hva faen skal jeg si? Har ikke sagt noe særlig om det. Bare lo litt når han sa det, men jeg er i sjokk! Jeg vil ikke miste KOMPISEN MIN som ER EN GUTT/MANN uansett hva han sier!
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #2 Skrevet 22. januar 2017 Det er vel ikke så mye du kan gjøre med det. Men jeg forstår at det er rart for din del, og de fleste som er ærlige med deg selv (politisk korrekthet til side) kan tilstå det. Kanskje du bare kan si at du er der om han vil prate. Du trenger ikke si så mye, bare la han snakke ut. Anonymkode: 323ed...cd7 7
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #3 Skrevet 22. januar 2017 Hans ønske om dette handler ikke om deg. Selv om han ønsker å forandre kroppen sin så vil hjernen være den samme. Det er hjernen som er kompisen din, ikke kroppen. Dette handler ikke om deg. Dette gjør kompisen din deprimert. Vær støttende. Vær der for han. Du sier du kan snakke med h*n om alt og at du ikke vil miste h*n. Det er akkurat det du kommer til å gjøre om du beholder denne holdningen. H*n har vist deg en enorm tillit ved å fortelle deg om dette. Reaksjonen din gjorde det nok veldig vanskelig. Så fra nå av: Ta deg sammen. Støtt vennen din gjennom noe som er veldig vanskelig og ikke prøv å få det til å handle om deg. Du fokuserer alt for mye på deg selv, og ditt ønske om å beholde h*n som venn. Det er opp til deg om vennskapet fortsetter. Det er mest sannsynlig din holdning til dette som avgjør om du beholder vennen din. H*n er det kjønnet h*n føler at h*n er. Det er ikke opp til deg å bestemme. Ikke i det hele tatt. Bare vær støttende, som sikkert h*n har vært for deg tidligere. Anonymkode: 512a1...1d7 29
Forundret.. Skrevet 22. januar 2017 #4 Skrevet 22. januar 2017 Si det som det er, at du er i sjokk, at du er redd for å miste ham osv.. Herregud, han er da fortsatt den samme! Vær deg selv og vær ærlig med ham, han forstår nok uten problemer hva du tenker på. Kanskje vil det være en lettelse for ham å få vite det du tenker istedet for det han kanskje tror du tenker.. 3
Gjest Axl Rose Skrevet 22. januar 2017 #5 Skrevet 22. januar 2017 Jeg vet han fortsatt er den samme inni seg, men jeg tror ikke jeg tørr å snakke med han om alt hvis han blir dame...Må jo bare støtte han men er redd det aldri mer blir som før. Glir fra hverandre.
Gjest Hemoglobin Skrevet 22. januar 2017 #6 Skrevet 22. januar 2017 Du er søren meg patetisk som oppfører deg slik og attpåtil deler hans privatliv på kg. Du er jo ikke anonym for 5 flate ører! 3
Gjest Axl Rose Skrevet 23. januar 2017 #7 Skrevet 23. januar 2017 1 time siden, Hemoglobin skrev: Du er søren meg patetisk som oppfører deg slik og attpåtil deler hans privatliv på kg. Du er jo ikke anonym for 5 flate ører! Ro deg ned du. Kun han som kan kjenne seg igjenn og ser han det og kjefter på meg så er det mitt problem.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #8 Skrevet 23. januar 2017 Så barnslig du er Kroppen hans er mann/gutt. Men inni seg kan hun ha følt seg som dame hele livet. Tenk deg den følelsen av å kjenne at du egentlig er motsatte kjønn. Tøft av hun å legge ut bilder på instagram! Kanskje hun egentlig er en lesbisk dame da vet du. Håper du tok set annerledes direkte med henne enn hvordan du tar det med oss. Har en i nær familie som er født i jentekropp, men vi visste jo alle at det egentlig var en gutt. Anonymkode: 0951b...291 3
Gjest canacas Skrevet 23. januar 2017 #9 Skrevet 23. januar 2017 Hvordan klarer du å få hans hele liv og omveltning av dette til å handle om deg? Er du virkelig så selvsentrert?
SunnivaOslo Skrevet 23. januar 2017 #10 Skrevet 23. januar 2017 Vel,dette er nok ikke en ny tanke for han så i bunn og grunn har du alltid delt dine tanker med en som er dame på innsiden. 6
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #12 Skrevet 23. januar 2017 Se et par dokumentarer om transkjønnede. Du vil lære mye! Anonymkode: 49778...d6f 2
JosefineH Skrevet 23. januar 2017 #13 Skrevet 23. januar 2017 (endret) 17 timer siden, Bootyhunter skrev: Ro deg ned du. Kun han som kan kjenne seg igjenn og ser han det og kjefter på meg så er det mitt problem. Du tror virkelig at om han kjenner igjen deg så er det du som er offeret? Det er jo han som finner ut at personen han betrodde seg til har et helt forvrengt syn på kjønnsskifte. Han er jo i en ekstremt sårbar situasjon og leser han på KG så kommer han til å kjenne seg igjen. Mest sannsynlig så googler han jo rundt for å lese seg opp om andres erfaringer og da kommer han jo kanskje nettopp til denne tråden. Og du tenker at det verste som kan skje er at du får kjeft. Endret 23. januar 2017 av JosefineH 2
Gjest Axl Rose Skrevet 23. januar 2017 #14 Skrevet 23. januar 2017 (endret) Jeg er sterkt i mot kjønnsskifte. Hvorfor? For man er blitt det kjønnet man er blitt. Det blir helt feil å skifte det. Du er født som et og plutselig bytter? Det er et helvete for de som står rundt også. Det er som å miste den man er glad i. For det blir for faen en helt ny person når de bytter kjønn. Nytt utseendet. Nytt kjønn. Ny væremåte. Jeg er evig glad i kompisen min. Plutselig får jeg enda ei "venninne?" Jeg får det til å handle om meg for jeg vet faen ikke hva jeg skal gjøre. Jeg er redd for å miste han og tørr absolutt ikke å snakke med han om dette. Da mister jeg han uansett. Dere vet sikkert hvor vondt det er å miste en som står dere nær? Jeg trenger ikke være redd for at han leser på kg. Han vet ikke hva det er en gang. Han er lite på nett. Eneste instagram han er aktiv på. 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Troll Anonymkode: c73e5...4cc Hold nå kjeft med dette troll lekene dine drittunge! Eller la være å kommenter. Nei du blir ikke tøff av å skrive Troll. Du blir et troll selv. Så gi faen i å trolle i min tråd. Endret 23. januar 2017 av Axl Rose
skjerpings Skrevet 23. januar 2017 #15 Skrevet 23. januar 2017 4 minutter siden, Bootyhunter skrev: Jeg får det til å handle om meg for jeg vet faen ikke hva jeg skal gjøre. Jeg er redd for å miste han og tørr absolutt ikke å snakke med han om dette. Da mister jeg han uansett. Dere vet sikkert hvor vondt det er å miste en som står dere nær? Det eneste som er hundre prosent sikkert er at om du ikke snakker med h*n om det så mister du kompisen din for alltid. Det er forsåvidt stor sjanse for at du mister h*n hvis du kun tar ditt eget perspektiv og snakker om hvor imot du er kjønnsskifte også. Vær en venn. Vær åpen om at det er uvant og nytt for deg, men vær der og vær støttende. Se gjerne også dokumentarer om temaet om det er vanskelig for deg. "Født i feil kropp" ligger på tv2 sumo og er veldig bra.
Testosteron Skrevet 23. januar 2017 #16 Skrevet 23. januar 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Se et par dokumentarer om transkjønnede. Du vil lære mye! Anonymkode: 49778...d6f Jeg så en dokumentar på NrK for et eller to år siden, som handlet om to svenske menn som hadde skiftet kjønn, for så å innse at de egentlig er menn likevel. Han ene var bitter over at det var så lett å skifte kjønn.
MajorasMaske Skrevet 23. januar 2017 #17 Skrevet 23. januar 2017 På 22.1.2017 den 21.39, Bootyhunter skrev: En god kompis av meg er litt feminin. Det har eg nesten alltid visst. Men fikk sjokk når jeg så klærne han hadde på en dag. Han har instagram og legger det ut der. Blir faen litt flau av og til. Han forelsker seg i damer (håper jeg? vet jo aldri). Han har noen beundrere og jeg lurer på hva faen er det damer liker med feminine menn? Blir ikke det mer som venninne? Er det så sexy? ...... .....Hva faen skal jeg si? Har ikke sagt noe særlig om det. Bare lo litt når han sa det, men jeg er i sjokk! Jeg vil ikke miste KOMPISEN MIN som ER EN GUTT/MANN uansett hva han sier! Woooooow, det første du kan begynne med er å omtale hun som en venninne, din kødd. Hvordan VÅGER DU å få dette til å handle om dine følelser. Som en hvit priviligert hetrofil mann så har du fått aksept gratis hele livet via medlemskap i gutteklubben grei og resten av patriarkatet. Du fremstiller det som om det er du som taper noe, men egentlig er det venninnen din som har mistet kjønnet sitt gjennom hele oppveksten nettopp på grunn av slike kjønnskonservative holdninger som du og annet cis-scum har!! 10
Gjest Axl Rose Skrevet 23. januar 2017 #18 Skrevet 23. januar 2017 20 minutter siden, skjerpings skrev: Det eneste som er hundre prosent sikkert er at om du ikke snakker med h*n om det så mister du kompisen din for alltid. Det er forsåvidt stor sjanse for at du mister h*n hvis du kun tar ditt eget perspektiv og snakker om hvor imot du er kjønnsskifte også. Vær en venn. Vær åpen om at det er uvant og nytt for deg, men vær der og vær støttende. Se gjerne også dokumentarer om temaet om det er vanskelig for deg. "Født i feil kropp" ligger på tv2 sumo og er veldig bra. Jeg så litt av den dokumentaren en gang, men klarte ikke se mer. Ble for mye. Jeg kunne godtatt mye mer at han var homofil og kan godta at han er feminin. Men synes dette blir for vanskelig. Uansett om jeg vil. 4 minutter siden, MajorasMaske skrev: Woooooow, det første du kan begynne med er å omtale hun som en venninne, din kødd. Hvordan VÅGER DU å få dette til å handle om dine følelser. Som en hvit priviligert hetrofil mann så har du fått aksept gratis hele livet via medlemskap i gutteklubben grei og resten av patriarkatet. Du fremstiller det som om det er du som taper noe, men egentlig er det venninnen din som har mistet kjønnet sitt gjennom hele oppveksten nettopp på grunn av slike kjønnskonservative holdninger som du og annet cis-scum har!! Jeg har gode venninner. Jeg vil ikke miste enda en kompis. Har mistet en tidligere. Han tok overdose. Det var så jævlig at jeg aldri kommer over det. Orker ikke miste enda en. Pga han absolutt må bli dame.
Gjest supernova_87 Skrevet 23. januar 2017 #19 Skrevet 23. januar 2017 3 minutter siden, Bootyhunter skrev: Jeg så litt av den dokumentaren en gang, men klarte ikke se mer. Ble for mye. Jeg kunne godtatt mye mer at han var homofil og kan godta at han er feminin. Men synes dette blir for vanskelig. Uansett om jeg vil. Jeg har gode venninner. Jeg vil ikke miste enda en kompis. Har mistet en tidligere. Han tok overdose. Det var så jævlig at jeg aldri kommer over det. Orker ikke miste enda en. Pga han absolutt må bli dame. Du mister ham strengt tatt ikke fordi han absolutt må bli dame, du mister ham fordi du velger det. Du velger å ikke prøve. Du velger å ikke akseptere ham. Det er ikke sånn at det er UMULIG å fortsette vennskapet selv om han skifter kjønn. Du har et valg her. Og jeg skulle ønske du så at det er helt forferdelig av deg å sammenligne det at kompisen din vil bytte kjønn med en annen som tok overdose. Det er to veldig forskjellige ting. Når noen dør er det umulig å fortsette et vennskap, men det er det faktisk ikke når noen vil bytte kjønn.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #20 Skrevet 23. januar 2017 2 minutter siden, Bootyhunter skrev: Jeg så litt av den dokumentaren en gang, men klarte ikke se mer. Ble for mye. Jeg kunne godtatt mye mer at han var homofil og kan godta at han er feminin. Men synes dette blir for vanskelig. Uansett om jeg vil. Jeg har gode venninner. Jeg vil ikke miste enda en kompis. Har mistet en tidligere. Han tok overdose. Det var så jævlig at jeg aldri kommer over det. Orker ikke miste enda en. Pga han absolutt må bli dame. Men tenk litt på det. Er det bedre at vennen din er deprimert? Er det bedre at h*n må gå gjennom livet å føle seg ukomfortabel i sin egen kropp? Du har lov til å slite med dette. Og du har lov til å synes det er rart. Men tenk slik på det: h*n har sikkert gått å følt slik på det lenge. Så sånn sett har h*n vært venninnen din. Det er ikke kroppen du er venn med. Det er hjernen. Har det noe å si hvilken kropp vennen din har? Det er egentlig bare opp til deg om du mister vennen din. Om du klarer å akseptere vennen din for den h*n er. Er det noen andre du kan snakke med om dette? Såvidt jeg har forstått har du en psykolog. Ta det opp med psykologen om du sliter med. Men prøv å ikke gjør noe som sikkert allerede er veldig vanskelig for vennen din enda vanskeligere. Anonymkode: 512a1...1d7 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå