Barcelonaandme Skrevet 22. januar 2017 #1 Skrevet 22. januar 2017 Hei, jeg skal begynne å studere til høsten, men er veldig usikker hva. Jeg vil velge en utdanning som gir meg en sikker & "bærekraftig" jobb og ønsker økonomisk sikkerhet. Derfor har jeg sett på utdanninger innenfor dette med IT, informatikk, iformasjonsbehandling osv. Samtidig er dette bare et skudd i mørket, for jeg har jo aldri faktisk hatt noen særlig interesse for data Hadde jeg gått etter pur interesse ville jeg studert noe arkitekt, interiørarkitekt-, "fargeekspert"-, kles-designer, markedsføring- fashion-managment-ish. Jeg har et øye for det estetiske og brukervennlighet. Spørsmålet mitt er dermed; Kan man kombinere kreativitet med en IT-utdanning? Egentlig ikke nødvendigvis kreativt, men noe som har med det estetiske å gjøre.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #2 Skrevet 22. januar 2017 Tja, du kan jo studere feks grafisk design og/eller informatikk og jobbe med webutvikling. Anonymkode: fd0e0...f36
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #3 Skrevet 22. januar 2017 Hvorfor ikke heller gå motsatt? Akitektfag er mye! data men også estetikk, det styres av konjukturer men det burde ikke være så vanskelig å gå fra arkitektfag til it. Det er heller ikke dumt å vektlegge å bli god på data (mer enn det som kreves), når en studerer arkitektfag, fordi mange firmaer trenger de som er sterk på programvare. Anonymkode: d8ceb...029
Barcelonaandme Skrevet 22. januar 2017 Forfatter #4 Skrevet 22. januar 2017 Jo, ja, men så er ikke grafisk designer den mest sikre veien heller. Mange er vel frilans, tror ikke det er helt min greie. Men webutvikling kanskje, skal se nærmere på den! Takk! -ts
Barcelonaandme Skrevet 22. januar 2017 Forfatter #5 Skrevet 22. januar 2017 Har ikke karakterene til å komme inn på arkitekt dessverre,hvis det var det du mente. -ts
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #6 Skrevet 22. januar 2017 Jeg jobber som programmerer og det er et yrke som krever at du er kreativ. Mange jeg kjenner i mitt yrke har valgt å kombinere programmeringen med interaksjonsdesign. Det er en stor fordel å kunne kode dersom du skal utforme brukervennlige løsninger siden du da kan kommunisere med utviklerne som skal implementere det du tegner. Anonymkode: efdbb...c9a
Barcelonaandme Skrevet 22. januar 2017 Forfatter #8 Skrevet 22. januar 2017 Kommer ikke inn på masterprogrammene på NTNU); Men skulle jeg tatt en bachelor innen IT, havner jeg da bakerst i køen i forhold til dem som har master?
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #9 Skrevet 23. januar 2017 12 timer siden, Barcelonaandme skrev: Kommer ikke inn på masterprogrammene på NTNU); Men skulle jeg tatt en bachelor innen IT, havner jeg da bakerst i køen i forhold til dem som har master? Neida, jeg jobber i et av de store konsulenthusene. Det holder at du viser interesse for faget også må karskterene være relativt gode. Anonymkode: efdbb...c9a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå