LilleL Skrevet 22. januar 2017 #1 Skrevet 22. januar 2017 har tidligere gått på AAP pga sykdom frem til jeg ble gravid. da gikk jeg over til foreldrepenger. nå som far har pappapermisjon, vil ikke jeg få mine AAP penger. da det allerede står ett foreldrepenger vedtak på meg, men vil jeg kunne få penger om jeg leverer sykmelding? noen som vet? for i en perfekt verden skulle jeg vært i jobb nå, men det lar seg ikke gjøre pga sykdom, så da såt man plutselig i fare for å bare ha en inntekt disse ukene far har perm.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #2 Skrevet 22. januar 2017 Du burde ha søkt gjenopptak av AAP i god tid før far gikk ut i sin permisjon. Anonymkode: e2a4d...68c 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #3 Skrevet 22. januar 2017 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du burde ha søkt gjenopptak av AAP i god tid før far gikk ut i sin permisjon. Anonymkode: e2a4d...68c Dette har jeg gjort, men i og med min perm skulle fortsette etter far sin, var det ikke mulig å gjenoppta AAP da det allerede er ett vedtak på meg. Om far hadde hatt perm i slutten og det ikke var noe permisjon igjen ville det gått eller om far får overført resterende permisjon på seg. Så dette er allerede undersøkt 🤗 Derfor jeg spør om en sykmelding kan gi meg utbetaling disse ukene far er i permisjon. Anonymkode: abf0d...22c
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #4 Skrevet 22. januar 2017 Så lenge du er syk og ikke kan jobbe, så tror jeg det er en ordning for det at du fortsatt mottar foreldrepenger, men du bør sjekke dette med NAV. Anonymkode: ffd42...e26 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #5 Skrevet 23. januar 2017 Du må dessverre opparbeide deg rett på sykepenger gjennom 26 uker i arbeid. Anonymkode: d78c6...e6d 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #6 Skrevet 23. januar 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Du må dessverre opparbeide deg rett på sykepenger gjennom 26 uker i arbeid. Anonymkode: d78c6...e6d Rådgiveren min på NAV sa det motsatte; at jeg kunne søke om sykepenger om jeg har behov for det når foreldrepengeperioden er over. Gikk rett fra AAP til foreldrepenger. Anonymkode: 0c2e8...518
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #7 Skrevet 23. januar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Rådgiveren min på NAV sa det motsatte; at jeg kunne søke om sykepenger om jeg har behov for det når foreldrepengeperioden er over. Gikk rett fra AAP til foreldrepenger. Anonymkode: 0c2e8...518 men gikk du da fra aap til foreldrepenger, så sykepenger? eller rett til AAP igjen? slik ser det ut for med AAP->mammaperm->pappaperm->mammaperm så jeg skullle jo egentlig ha jobbet når det er pappaperm, men pga sykdom lar ikke dette seg gjøre, og når det allerede er ett vedtak på meg så får jeg ikke gjenopptak av AAP før siste del av mammaperm er over, eller om far overtar all permisjonen. for da står det ikke lenger noe vedtak på meg. jeg har ringt NAV, blir satt over hit og dit, og får aldri noe svar. og dem klarer heller ikek finne ut av det, derfor er jeg bare nysgjerrig på om noen har vært borti i lignende? Anonymkode: abf0d...22c
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #8 Skrevet 23. januar 2017 Er du kommet på AAP så er sykepengerettighetene brukt opp. Og man kan ikke få i pose og sekk, fordi det passer best økonomisk. Anonymkode: 212ec...1dc 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #9 Skrevet 23. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er du kommet på AAP så er sykepengerettighetene brukt opp. Og man kan ikke få i pose og sekk, fordi det passer best økonomisk. Anonymkode: 212ec...1dc ja jeg skal ikke ha begge deler, ta det helt med ro, er ikke ute etter å få mer, men noe, for i en perfekt verden skulle jeg jobbet mens far er i permisjon, men pga sykdom er jeg lenket til sengen. og alle oppegående mennesker vet at å en tapt inntekt kan bety mye på privatøkonomien. pr dd har vi kun fars inntekt, som går til å betale alle regninger, inkl mat, og da sitter vi ikke igjen med noe, og med tre barn er det ikke noe moro å måtte si nei til noe så billig som en bassengtur. eller si nei når venninnner ber med på kino satt på spissen. jeg hadde sett frem til å jobbe, men fikk en akutt sykdom hvor medisinering er vanskelig i starten, det er vanskelig å finne riktig dose og riktig medisin. vi har siden november sendt søknader og levert papirer og dokumenter på alle mulige måter, og alle sier forskjellig. var ikke slik jeg så for meg å måtte bruke den dyrbare permisjonen med en nyfødt baby. om ikke sykdommen i seg selv gir deprisjon, så gjør alt dette papirarbeidet det, da jeg må bruke al min energi på dette, og har veldig lite igjen til unger. så om du tror jeg skal ha i pose og sekk, fordi det passer økonomien bedre, så tar du rimelig feil. men på seg selv kjenner man andre. så kanskje du er en person som søker etter dette? noen ganger må man tenke før man svarer, da man ikke vet hva som er på andre siden. Anonymkode: abf0d...22c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå