AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #1 Skrevet 22. januar 2017 Hei! Jeg har et spørsmål til dere som har måttet melde inn masterprosjektet deres til NSD. Har dere ved innsendelse av meldeskjema, lagt ved intervjuguide, eventuelt spørreskjema samt informasjonsskrivet? Det begynner å haste med å melde inn for min del, og så har jeg ikke intervjuguiden klar. Den begynner å ta form altså, men jeg opplever ikke at det er helt klart. I NSD sin egen veileder til meldeskjema, står det bare "eventuelle vedlegg". Det er uklart for meg hvor nødvendig dette er, rett og slett, og veilederen min gav meg heller ikke et klart svar på dette. Jeg må selvsagt undersøke dette på andre og grundigere måter enn å spørre her på KG, men samtidig er jeg nysgjerrig på hvordan dere andre gjorde det. Anonymkode: c4df8...3cc
ArtyFarty Skrevet 22. januar 2017 #2 Skrevet 22. januar 2017 Det er personopplysningene som er det viktigste, ikke spørsmålene du skal stille. Om noe mangler så vil du få beskjed om å sende inn det. 1
Strixvaria Skrevet 22. januar 2017 #3 Skrevet 22. januar 2017 Jeg sendte med alt. Infoskriv og intervjuguide inkludert - du trenger jo ikke å ha verdens mest detaljerte guide om du ikke er ferdig med den, men det er klart de er interesserte i å danne seg et bilde av hva slags informasjon du skal samle inn og om de derfor må be deg være obs på enkelte ting. Intervjuguiden er uansett mer en veiledning for deg i intervjusituasjonen, så lag heller en enkel versjon som du legger ved. Du vet vel hva du er ute etter å finne ut i intervjuene? Da vet du vel egentlig også sånn noenlunde hva du vil spørre om, så du klarer garantert å lage intervjuguiden din hvis du setter deg ned nå og gjør det enkelt. Veilederen min har hatt mange prosjekter hvor NSD var involvert, og jeg fikk derfor tips av vedkommende om at det er bedre med mer info enn mindre, for om du får beskjed om å endre noe får du ikke begynne med datainnsamling før du får klarsignal, og det kan ta flere måneder hvis du er riktig uheldig. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå