Gå til innhold

Plastisk kirurgi

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Er litt nysgjerrig, hva synes dere om plastisk kirurgi ?

Selv har jeg fått operert inn brystimplantater, og planlegger øyenbrynsløft (eller fjerning av hud på øvre øyelokk) samt korrigering av nesen.

Noen fler som har latt seg operere ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Personlig er jeg ikke for plastisk kirurgi uten at man har store plager i forhold til sitt utseende som går utover livskvaliteten e.l.

Jeg syns det er synd at mennesker som (for meg) ser helt normale ut, velger å la kirurgen skjære i dem, men når de velger å gjøre det, håper jeg de har andre enn kun kosmetiske grunner for å gjøre dette.

Men jeg syns at plastisk kirurgi er en privatsak og et personlig valg, og jeg legger meg ikke opp i hva andre måtte velge å gjøre med kroppen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... jeg syns at plastisk kirurgi er en privatsak og et personlig valg' date=' og jeg legger meg ikke opp i hva andre måtte velge å gjøre med kroppen sin.[/quote']

skriver under på dette jeg!

Hva folk tar av valg ang sin egen kropp og helse, det er DERES valg! Så lenge de er gamle nok til å bestemme over dette selv!

Men, jeg er verken for eller imot. Jeg er litt redd for at folk som "ikke trenger det" gjør det pga at det fort blir litt "for" akseptabelt... at det blir en "enkel løsning" på en måte. Det synes jeg er en skummel utvikling.

men igjen, når det er mennesker som har slitt med mobbing, dårlig selvbilde gjerne pga dette, folk som har virkelige problemer mye pga ytre "skavanker", så har jeg ingen problemer med at de tar valg som gjør at de kan få ett nytt liv, valg som gjør at de for første gang kan se seg i speilet og like det de ser.

Jeg skal ikke si at jeg aldri kommer til å gjøre det selv, for det kan godt hende at jeg etter amming og svangerskap får en endring i kroppen som jeg ikke ønsker i en så stor grad at jeg kan finne på å operere den tilbake til slik den var.

har ei bekjent som opererte inn brystinplantater slik at hun fikk tilbake sin BH str A, etter at hun var sugd tom av barnas amming. Ender jeg der, så kan jeg finne på å gjøre det samme.

øyelokk som blir tunge kan nok også gjøres noe med hos meg, dette kan nemlig hemme en i hverdagen ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere var jeg veldig imot det, var mest fordi jeg forbandt det med unødvendig og veldig tydelig plastisk kirurgi, type Pamela Anderson.

Men nå som jeg er eldre selv og etter å ha ammet to barn og er helt flat har jeg tenkt å få operert brystene. Ser heller ikke bort fra at jeg en gang vil gjøre noe med rynker og leverflekker... :o

Men selvsagt er det skummelt at det blir mer "godtatt" og vanlig at man gjør det, det setter jo en standard for hva som blir normalen.

I dag synes vi jo det er rart at folk har stygge tenner, for det er så vanlig å ha regulering og god tann hygiene. Helst skal de ikke være for gule heller... Men det er ikke lenge siden at regulering var reservert kun de som hadde ekstremt skeive tenner og hvor bittet førte til skader på tennene, og ikke slik det brukes i dag for å få en perlerad...

Standarden for hva som er normalt utseende endres med tiden, og plastisk kirurgi er nok kommet for å bli. På både godt og vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med de andre her. Det en privatsak, som ingen andre burde legge seg opp i.

Jeg hadde nok reagert litt om mine venner hadde fikset på noe som egentlig ser helt bra ut, men så er det heller ikke min plass å si noe om hva h*n burde føle seg vel med heller...

Konklusjonen min blir vel at jeg synes det er helt greit hvis det er med på å heve selvfølelsen og selvfølgelig nøye gjennomtenkt.

Hadde nok selv valg plastisk kirurgi om det var noe jeg var veldig misfornøyd med. Så ser ikke bort ifra at jeg kommer til å fikse på pupper etter en muligens fødsel en gang i fremtiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med de andre her. Det en privatsak, som ingen andre burde legge seg opp i.

Jeg hadde nok reagert litt om mine venner hadde fikset på noe som egentlig ser helt bra ut, men så er det heller ikke min plass å si noe om hva h*n burde føle seg vel med heller...

Konklusjonen min blir vel at jeg synes det er helt greit hvis det er med på å heve selvfølelsen og selvfølgelig nøye gjennomtenkt.

Hadde nok selv valg plastisk kirurgi om det var noe jeg var veldig misfornøyd med. Så ser ikke bort ifra at jeg kommer til å fikse på pupper etter en muligens fødsel en gang i fremtiden...

Helt enig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trist at man skal ha en oppfatning om at man er stygg etter å ha fått barn....

Hvorfor det? det betyr jo ikke at man ser noe negativt i det å ha fått barn, det sier jo bare at man ønsker å få tilbake noe av den kroppen man hadde før man fikk barn!

er det trist at folk trener av seg kiloene som lett følger med også? eller slanker seg tilbake til opprinnelig størrelse?

det kommer av samme følelsene, bare forskjellig "alvorlighetsgrad" på det man gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Neseoperasjon har jeg lyst til og...

Har hatt komplekser for nesen min siden tidlig på barneskolen og føler at på alle bilder som blir tatt av meg er nesen min det eneste som synes (ikke at det blir tatt så mange bilder av meg men :roll: )

Skulle gjerne ha gjort profilen mere "innoverbøyd", og gjør nesen smalere hele veien nedover..

Blir dyrt :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Synes det er helt opp til hver enkelt. Selv skal jeg legge inn silikon om noen måneder, og det er fordi de ble veldig små etter to ammerunder... Kunne også ha tenkt meg og gjort noe med nesen min, men det tør jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neseoperasjon har jeg lyst til og...  

Har hatt komplekser for nesen min siden tidlig på barneskolen og føler at på alle bilder som blir tatt av meg er nesen min det eneste som synes (ikke at det blir tatt så mange bilder av meg men  :roll:  )

Skulle gjerne ha gjort profilen mere "innoverbøyd", og gjør nesen smalere hele veien nedover..

Blir dyrt  :-?

Ja, det koster. (jeg bet 17000).Men jeg hadde gjort det igjen..Det som er litt surt er at det er ingen som har sett det. De har sett at "noe" var forandret, men ikke hva..Det var tydeligvis bare jeg som hadde problemer med den. Jag har planer om restylane i leppene, og silikon i brystene, men må vinne i lotto først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt en kosmetisk operasjon pga økt livskvalitet (og for å "rette opp" endringer etter en tidligere operasjon), og jeg har ikke angret ett eneste sekund!

Før operasjonen var det mange som mente jeg ikke trengte en operasjon, men etterpå så sa "alle" at de ville gjort akkurat det samme...kjekt å høre i ettertid at folk løy i flere år når jeg ba om råd :roll:

Jeg bryr meg ikke så veldig hva andre velger å gjøre, så lenge de har tenkt over konsekvensene og ikke sitter og syter til meg i ettertid for de angrer.

(Synes det er litt morsomt å lese at 3 stk ovenfor nevner pupper som har blitt flate av amming, pass dere så ikke "ammepolitiet" her inne kommer og kjefter på dere, ifølge dem er det fødselen som er årsaken til puppe-svinnet, IKKE amming :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt full bukplastikk med mage oppstramming. :wink:

Hadde et heng, og klødde på hudfollen. Er kjempe fornøyd med resultatet. Tok operasjonen i september. Jeg slapp fettsuging. :-)

Hva andre mener om det, bryr jeg meg ikke om. Dette var noe jeg ønsket og gjorde. Kirurgen sa at jeg skulle reise hjem og tenke over det han hadde sagt. Jeg sa at dette hadde jeg tenkt på i flere år, så han kunne sette meg opp på første ledige time. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
(Synes det er litt morsomt å lese at 3 stk ovenfor nevner pupper som har blitt flate av amming, pass dere så ikke "ammepolitiet" her inne kommer og kjefter på dere, ifølge dem er det fødselen som er årsaken til puppe-svinnet, IKKE amming  :wink: )

Denne skjønte jeg ikke helt, hva i all verden har fødselen å gjøre med puppe-svinnet?... Eh... Mener de at folk som ikke ammer opplever samme svinn? For det kan jeg skrive under på at de ikke gjør. Har en svigerinne som fødte for første gang og barnet var dødt. Hun fikk da tabletter for å stoppe melken, og brystene var akkurat like før og etter fødsel. Faktisk var de litt større etter fødsel, muligvis pga. fett andelen hadde økt.

I ettertid har hun fått flere barn som hun har ammet, og da har brystene blitt mindre etter amming, selv om hun er lik i kroppen ellers. Så det så! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous
Trist at man skal ha en oppfatning om at man er stygg etter å ha fått barn....

Det trenger ikke være bare en oppfatning, men ganske enkelt en realitet. Jo, det er vakkert å få barn, men ikke alltid like vakkert det det gjør med kroppen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det trenger ikke være bare en oppfatning, men ganske enkelt en realitet. Jo, det er vakkert å få barn, men ikke alltid like vakkert det det gjør med kroppen din.

Helt enig! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne skjønte jeg ikke helt, hva i all verden har fødselen å gjøre med puppe-svinnet?... Eh... Mener de at folk som ikke ammer opplever samme svinn?

Ta en dukkert i amme-trådene som eksisterer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått barn, og jeg ammet ikke pga at jeg ikke hadde melk.

Har ikke fått mindre pupper nei, de har derimot blitt endel større. (hele 3 cupstørrelser større)

MEN, selv om de ikke er blitt mindre så betyr ikke det at de ikke er preget av en graviditet. Det er ikke spesielt pent med svære hengepupper heller. :wink:

Og det er ett problem de aller fleste som har fått barn opplever. Ikke det at puppene blir mindre men at de blir slappere/henger mer.

Når det gjelder plastisk kirurgi så hadde jeg mer enn gjerne tatt det, men jeg ville ikke hatt silikon, de er liksom store nok, men kunne trengt ett lite løft. :wink:

Ellers er det nok andre ting jeg kunne tenkt meg å rette på også. Ting som selv legene har gitt beskjed om at kan være vanskelig å trene vekk. (og som kom som en direkte følge av p-sprøyta)

På den annen side er jeg rett og slett usikker på om det er verdt pengene.

Jeg mener, selv om jeg ikke akkurat liker det jeg ser i speilet så betyr ikke det at jeg er direkte misfornøyd heller.

Mye jeg kunne retta på, men det er så mye som betyr mer enn utseende.

(men jeg forstår godt de som sliter...har vært der selv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...