AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #1 Del Skrevet 22. januar 2017 Jeg skal feire bursdagen min om en stund. Jeg har tenkt å invitere vennene mine med partnere til middag hjemme hos meg selv. Når jeg teller opp antallet jeg tenkte å invitere, ser jeg at det blir for mange for det jeg har plass til, og da lurer jeg på, er det fryktelig feil av meg å invitere noen av mine venners partnere (de partnerne jeg kjenner godt og regner som mine venner) og utelate noen venners partnere (de partnerene jeg ikke kjenner så godt)? Jeg er selv singel. Anonymkode: c0d60...a74 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #2 Del Skrevet 22. januar 2017 Du inviterer selvsagt hvem du vil, men om du gjør slik du skisserer her må du være forberedt på at noen reagerer negativt på det. Jeg ville invitert enten alle med partnere eller kun vennene uten partner. Anonymkode: ef7f5...b67 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #3 Del Skrevet 22. januar 2017 Jeg hadde ikke gjort det, forstår jo det kan fort bli mange , men allikevel. Kan jo forestille deg om du får deg kjæreste og han eller hun inviteres men ikke du. Det åpner ikke for gode vennskap 😊 Anonymkode: 1557a...efb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #4 Del Skrevet 22. januar 2017 TS her. Egentlig er jeg enig med dere. Å invitere alle uten partnere blir ikke aktuelt, noen av partnerene har jeg allerede snakket med og invitert (de som er "selvsagte"), kommer uansett ikke til å av-invitere noen av dem. Jeg er bare så redd for at det skal bli alt for mange som kommer, og at jeg rett og slett ikke har plass. Anonymkode: c0d60...a74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serana Skrevet 22. januar 2017 #5 Del Skrevet 22. januar 2017 Forskjellsbehandling settes ikke pris på, og noen vil nok reagere på det dersom du bare tar med noen av partnerene til vennene dine, så det er best om du enten inviterer alle - eller lar være å ta med partnere for feiringen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #6 Del Skrevet 22. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: TS her. Egentlig er jeg enig med dere. Å invitere alle uten partnere blir ikke aktuelt, noen av partnerene har jeg allerede snakket med og invitert (de som er "selvsagte"), kommer uansett ikke til å av-invitere noen av dem. Jeg er bare så redd for at det skal bli alt for mange som kommer, og at jeg rett og slett ikke har plass. Anonymkode: c0d60...a74 Men det blir liksom feil det også. Velge noen av partneren som skal få komme, mens andre ikke. Jeg vet bare at jeg ikke hadde likt om vennene mine ba partnerne til noen av vennene våre men ikke min. Og om det var jeg om var partnere hadde jeg ikke syns det var så kult og absolutt ikke følt meg som en del av vennegjengen til kjæresten min om du skjønner. Men selvsagt det er jo et problem med plass da, har man ikke så har man ikke. Forstår det kan være en knipe. Anonymkode: 1557a...efb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #7 Del Skrevet 22. januar 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde ikke gjort det, forstår jo det kan fort bli mange , men allikevel. Kan jo forestille deg om du får deg kjæreste og han eller hun inviteres men ikke du. Det åpner ikke for gode vennskap 😊 Anonymkode: 1557a...efb Tuller du?? Eller kommer du fra et lite sted/småby? Kan vel ha sine egne venner selv om man har kjæreste... Anonymkode: ff806...36d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 22. januar 2017 #8 Del Skrevet 22. januar 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. Egentlig er jeg enig med dere. Å invitere alle uten partnere blir ikke aktuelt, noen av partnerene har jeg allerede snakket med og invitert (de som er "selvsagte"), kommer uansett ikke til å av-invitere noen av dem. Jeg er bare så redd for at det skal bli alt for mange som kommer, og at jeg rett og slett ikke har plass. Anonymkode: c0d60...a74 Alle eller ingen. Du får ha stående buffet dersom det blir for lite plass med tradisjonell middagsservering. Eller du får leie et lokale. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 22. januar 2017 #9 Del Skrevet 22. januar 2017 Jeg endte med å gjøre et poeng av at jeg inviterte til damelag sist jeg hadde rund bursdag for å slippe den problemstillingen. Jeg har vennes hvis partnere jeg aldri har møtt, partnere jeg omgås og som det egentlig hadde vært helt naturlig å inkludere og partnere jeg treffer fra tid til annen, men strengt tatt ikke hadde så lyst til å inkludere... Egentlig tenker jeg at det ikke burde være noe problem - særlig når grunnen er så enkel som at du har begrenset plass - men jeg har skjønt at dette er et større minefelt enn det virker for meg som er singel. For noen er åpenbart det å inviteres uten partner en dødelig fornærmelse uansett om partneren har noe forhold til den som inviterer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athene Skrevet 22. januar 2017 #10 Del Skrevet 22. januar 2017 Man inviterer med partner, eller uten. En blanding blir alltid feil. Det praktiseres konsekvent i de sosiale settingene jeg deltar i. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hemoglobin Skrevet 22. januar 2017 #11 Del Skrevet 22. januar 2017 (endret) Hva slags feiring tenkte du å ha? Alle rundt ett bord eller? Så nå at du nevner middag. Kanskje du bør vurdere noe mer enkelt? Endret 22. januar 2017 av Hemoglobin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #12 Del Skrevet 22. januar 2017 5 minutter siden, Daria skrev: Jeg endte med å gjøre et poeng av at jeg inviterte til damelag sist jeg hadde rund bursdag for å slippe den problemstillingen. Jeg har vennes hvis partnere jeg aldri har møtt, partnere jeg omgås og som det egentlig hadde vært helt naturlig å inkludere og partnere jeg treffer fra tid til annen, men strengt tatt ikke hadde så lyst til å inkludere... Egentlig tenker jeg at det ikke burde være noe problem - særlig når grunnen er så enkel som at du har begrenset plass - men jeg har skjønt at dette er et større minefelt enn det virker for meg som er singel. For noen er åpenbart det å inviteres uten partner en dødelig fornærmelse uansett om partneren har noe forhold til den som inviterer. Hadde jeg tenkt meg litt nøyere om og regnet litt på det før jeg begynte å invitere så hadde jeg nok også invitert til damelag, men noen av partnerene er så pass gode venner av meg at vi kan treffes alene og jeg regner dem som mine venner også, så de ble litt rart å ikke inkludere dem. Ja, det er litt minefelt dette å være singel og ha venner som er samboere og ektefeller. Anonymkode: c0d60...a74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 22. januar 2017 #13 Del Skrevet 22. januar 2017 9 minutter siden, Athene skrev: Man inviterer med partner, eller uten. En blanding blir alltid feil. Det praktiseres konsekvent i de sosiale settingene jeg deltar i. Dette er det riktige å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #14 Del Skrevet 22. januar 2017 4 minutter siden, Hemoglobin skrev: Hva slags feiring tenkte du å ha? Alle rundt ett bord eller? Så nå at du nevner middag. Kanskje du bør vurdere noe mer enkelt? Tenker middag rundt bord ja, selve maten og serveringa ser jeg ikke på som noe styr. Det er heller ikke økonomien i det som er motivet, det er kun plassproblemene. Anonymkode: c0d60...a74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #15 Del Skrevet 22. januar 2017 12 minutter siden, Athene skrev: Man inviterer med partner, eller uten. En blanding blir alltid feil. Det praktiseres konsekvent i de sosiale settingene jeg deltar i. Det er akkurat det jeg lurer på, om det alltid er feil å invitere de partnerene som også er mine venner og ikke invitere de partnerene jeg aldri snakker med om jeg ikke møter dem sammen med sin kjære (som er min venn). Jeg er som sagt selv singel, og kan derfor ikke alle de sosiale reglene for par. Anonymkode: c0d60...a74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 22. januar 2017 #16 Del Skrevet 22. januar 2017 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal feire bursdagen min om en stund. Jeg har tenkt å invitere vennene mine med partnere til middag hjemme hos meg selv. Når jeg teller opp antallet jeg tenkte å invitere, ser jeg at det blir for mange for det jeg har plass til, og da lurer jeg på, er det fryktelig feil av meg å invitere noen av mine venners partnere (de partnerne jeg kjenner godt og regner som mine venner) og utelate noen venners partnere (de partnerene jeg ikke kjenner så godt)? Jeg er selv singel. Anonymkode: c0d60...a74 Da er det bedre å invitere alle uten partnere 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Newroz Skrevet 22. januar 2017 #17 Del Skrevet 22. januar 2017 Syns som mange i denne tråden at det blir feil å kun invitere noens partnere. Alle eller ingen altså. Det du eventuelt kan gjøre er å endre litt på måten du har selve selskapet på. Kanskje du kan ha tapas hvor man ikke trenger å sitte til bords feks, kanskje du kan låne noen stoler og lage noen sosiale soner her og der slik at det blir plass til flere. Alternativet etter min mening er at du ikke inviterer noen av partnerne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 22. januar 2017 #18 Del Skrevet 22. januar 2017 Kan du ikke bare forklare vennene dine som blir bedt uten partner hvorfor noen er bedt med partner og noen uten? De skjønner helt sikkert hvorfor det blir sånn, jeg hadde hvertfall hatt full forståelse for det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #19 Del Skrevet 22. januar 2017 Akkurat nå, A4-livet skrev: Kan du ikke bare forklare vennene dine som blir bedt uten partner hvorfor noen er bedt med partner og noen uten? De skjønner helt sikkert hvorfor det blir sånn, jeg hadde hvertfall hatt full forståelse for det. Jeg tror også jeg hadde hatt forståelse for det, men jeg vet ikke med alle, og det aller siste jeg vil er å lage dårlig stemning eller utelate noen som hadde hatt lyst til å komme. Anonymkode: c0d60...a74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hemoglobin Skrevet 22. januar 2017 #20 Del Skrevet 22. januar 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker middag rundt bord ja, selve maten og serveringa ser jeg ikke på som noe styr. Det er heller ikke økonomien i det som er motivet, det er kun plassproblemene. Anonymkode: c0d60...a74 Jeg tenkte på plassen. Hvis du har det enklere med at det ikke serveres middag, men feks koldtbord som noen foreslo, så kan man sitte hvor som helst. Hvis noen kunne laget kanapeer i forskjellige varianter, minismørbrød, oppskåret grønt med dip feks. Da kunne du hatt gulvputer eller lignende til å sitte på også. Alternativt ville jeg valgt å bestille bord på et utested eller bare damevenner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå