AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #1 Skrevet 22. januar 2017 Saken er altså slik at jeg fylte 18 i slutten av november og inviterte til fest hjemme hos meg selv, dette var første gang jeg skulle ha fest og jeg ønsket ikke å ha alkohol i huset siden foreldrene mine er avholds. Alkohol er også et litt sårt tema for dem og siden jeg skulle feire i deres/vårt hus så ble det en ganske selvsagt avgjørelse. 2 måneder tidligere var jeg på min første fest (jeg var fremdeles 17) og enkelte vennene mine synes det var ganske stas og valgte å helle litt sprit oppi brusen min. Først var det nesten ingenting så jeg brydde meg egentlig ikke siden foreldrene mine har latt meg smake type 1 cl rødvin og diverse før, så helt ukjent var ikke alkohol for meg. Mengden derimot var noe annet, fordi vennene mine fortsatte og jeg ble for trøtt til å bry meg på grunn av alkoholen. Det hele endte med at jeg ble full og sovnet, men jeg ble tydeligvis bært inn på et soverom til hun som hadde festen. Jeg husker ganske tydelig at jeg våknet opp av at en av guttene som puttet alkohol i drikken min hadde hånden under buksen min, men uten på undertøyet, og tørrfingret meg. Jeg var søvnig og orket egentlig ikke å gjøre så mye selv om jeg ikke likte at han holdt på med det han gjorde, så jeg laget diverse gjespelyder og rørte litt på meg. Han stakk raskt ut av soveromsdøra. Ble litt lang forhistorie, men tenker at den er ganske relevant til problemstillingen min. Jeg husker hendelsen utrolig godt og blir dårlig av å tenke på det, så derfor har jeg ikke fortalt noen. 18 årsdagen min var rett rundt hjørnet så jeg inviterte hele vennegjengen min på rundt 20 stk, minus fyren som tørrfingret meg mens jeg sov. Dette (og alkoholforbudet) var det mange som reagerte på, det ble blant annet tatt opp at jeg utestengte denne gutten. Jeg forsøkte å forklare det bort med at foreldrene mine ikke ville ha flere folk og jeg var fryktelig lei meg for det, men det endte med at halvparten ikke ønsket å komme av prinsipp. Vennene mine er fremdeles sure på meg, jeg blir ignorert, og jeg ville heller sitte hjemme alene på nyttårsaften siden jeg ikke ønsket å være på samme fest som "han fyren". Det er ca. et halvt år til vi er ferdige med videregående, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg føler at vennene mine ikke vil tro meg dersom jeg forteller om hendelsen siden denne fyren er bedre likt enn meg innad i vennegruppen. Hva ville du gjort i lignende situasjon? Anonymkode: 39e75...0c3
livmor Skrevet 22. januar 2017 #2 Skrevet 22. januar 2017 Jeg hadde, uten tvil, fortalt hva som skjedde. I tillegg hadde jeg tatt en real oppvask med de "vennene" som helte alkohol i drikken din. Det er strengt ulovlig å dope ned folk på den måten, og i tillegg kan det være livsfarlig! Hva blir det neste gang? Narkotiske stoffer? Å la være å invitere mennesker som har invadert deg, regelrett FORGREPET seg på deg, er ikke å utestenge, det er å stå opp for deg selv og gi deg selv den rettferdigheten du fortjener. Jeg forstår virkelig hvor skremmende det er å være redd for å bli venneløs, men disse "vennene" har absolutt null respekt for deg, og de kan potensielt være livsfarlige for deg. Jeg håper du i tillegg anmelder denne gutten, han har gjort seg skyldig i overgrep Lykke til, TS, håper du finner motet til å behandle deg selv slik du fortjener. 11
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #3 Skrevet 22. januar 2017 Dersom du forteller hva som skjedde så tror jeg nok de vil ha forståelse for det. Anonymkode: 2d995...9e7
Gjest Hemoglobin Skrevet 22. januar 2017 #4 Skrevet 22. januar 2017 Han forgrep seg på deg, og det bør du fortelle er årsaken til at du ikke ønsker å ha noe med han å gjøre. Ellers blir det bare masse drittslenging mot deg basert på uvitenhet.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #5 Skrevet 22. januar 2017 Du skal selvfølgelig ikke føle ansvar for å invitere denne mannen etter det som skjedde. Det tror jeg nok vennene dine også forstår om de vet hva som hendte i høst. Er han egentlig en venn av deg? Har han sagt noe til deg om det som skjedde? Tror du han vet hvorfor du ikke inviterte ham? Anonymkode: 8e8fd...e54 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #6 Skrevet 22. januar 2017 Jeg ville fortalt gjengen om oppførselen hans, og i tillegg ekskludert drittfolka som sjenket deg. Om noen av de andre såkalte vennene fortsatt ikke vil komme, så hadde jeg vært glad for at dem viser sitt sanne jeg, og deretter avsluttet absolutt all vennskap med dem. Anonymkode: b81d1...91f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå