Gå til innhold

Venninna mi er så rar...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har kjent denne jenta i et par år og vi studerer sammen.

9/10 ganger vi har planer om å gjøre noe får jeg høre at hun bare må gjøre ditt og datt først, og så er det ikke et pip fra henne resten av dagen. Noen ganger drar hun bare på noe annet og glemmer meg helt og ignorerer meldinger selv om hun er aktiv på fb og legger ut snaps på mystory. Hører aldri noe før tidligst dagen etter og hun later som ingenting. Etter noen ganger med dette har jeg gitt opp helt å ta initiativ. Når hun tar initiativ skjer det likevel!

En gang dro hun med seg en kar fra tinder når vi skulle henge. Til meg sa hun at han var en kompis. De hadde tydeligvis ikke møtt hverandre før, for han spurte om ting som hva hun studerte, hvor hun var fra osv.. Kanskje kleineste kvarteret i mitt liv før jeg kom med en unnskyldning og dro min vei. Hun lot som ingenting igjen etter det.

Av og til får jeg meldinger av henne der hun bare sier hei, og når jeg svarer får jeg bare "sett" tilbake. Hvorfor skrive til meg i det hele tatt?

Hva er greia?

Anonymkode: 48af1...7ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis hun dropper deg 9 av 10 ganger skjønner jeg ikke helt hvorfor du gidder å henge med henne i det hele tatt? Hun der hadde jeg glatt speilet, dvs gi henne samme oppmerksomhet som hun gir deg. Ikke svar når hun sier hei, dropp å møt opp til treff og bare la vennskapet(?) dø ut. Noen folk er rett og slett ikke verdt det.

Du blir åpenbart ikke prioritert av henne, hvorfor skal du prioritere henne da?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun følger som regel opp etter å ha droppet meg, så det er ikke så ille som det kunne ha vært. Men likevel blir jeg irritert og det er akkurat det jeg tenker, å la det dø ut. Skjønner meg ikke på henne. I starten når vi ble kjent virka hun som en kul person og var helt vanlig... ikke noe av dette tullet. Klarte å kommunisere som et vanlig menneske.

Skal også sies at noen ganger har hun også oppført seg kald/direkte frekt mot meg uten at jeg har gjort noe som helst galt. Både rundt andre venner og når vi har vært alene.

Føles ikke ut som et vennskap liksom, jeg skjønner ikke hva det er og gidder ikke mer egentlig. Bare en rekke utsetninger og tull. Jeg prioriterer henne ikke lenger og tar som sagt ikke kontakt i håp om at hun tar hintet, men hvorfor gidder hun å fortsette å ta kontakt med meg? Føler meg som en reserveløsning og ingenting mer. Har vurdert å blokkere henne fra alt flere ganger. Nok er nok...

Noen som har vært borti noe lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor spør du henne ikke bare rett ut? Om du anser henne som venninne så skal det ikke være noe problem å ta opp ting. Ingen her som kan vite hva som er galt med henne. Du må rett og slett ta deg en ordentlig prat med henne, om hun da later som ingenting og ikke har en god forklaring på dette tullet er det vel bare å droppe henne som venn. Verre er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, belle_ skrev:

Hvorfor spør du henne ikke bare rett ut? Om du anser henne som venninne så skal det ikke være noe problem å ta opp ting. Ingen her som kan vite hva som er galt med henne. Du må rett og slett ta deg en ordentlig prat med henne, om hun da later som ingenting og ikke har en god forklaring på dette tullet er det vel bare å droppe henne som venn. Verre er det ikke.

Jeg har prøvd dette et par ganger og hun bare unngår spørsmålet eller later som ingenting... dette var vel noen uker siden. Jeg pushet ikke lenger enn det, men bør kanskje gjøre det og ta en skikkelig prat en gang før jeg dropper henne ja.

Jeg har vært altfor snill med henne og aldri tatt opp noe av det som plager meg før nå. Jeg har liksom håpet at hun skulle komme med en forklaring eller unnskyldning. Det har ALDRI skjedd en eneste gang, og det kommer nok aldri til å skje av seg selv heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har prøvd dette et par ganger og hun bare unngår spørsmålet eller later som ingenting... dette var vel noen uker siden. Jeg pushet ikke lenger enn det, men bør kanskje gjøre det og ta en skikkelig prat en gang før jeg dropper henne ja.

Jeg har vært altfor snill med henne og aldri tatt opp noe av det som plager meg før nå. Jeg har liksom håpet at hun skulle komme med en forklaring eller unnskyldning. Det har ALDRI skjedd en eneste gang, og det kommer nok aldri til å skje av seg selv heller.

Ikke noe moro at hun oppfører seg sånn, men hva med å gi det en siste sjanse, prøve å prate med henne. Går det ikke så dropper du henne. Vi mennesker kan være snille og måten du har vært på er helt normal, man vil jo ikke miste en venn heller. Likevel er det ikke riktig at dette skal plage deg som det gjør. Så om hun ikke klarer å fortelle deg hva som er greia, så får du det nok bedre uten henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, O.G. skrev:

Du er ikke ei venninne av henne, du er ei som hun kanskje henger med hvis hun ikke har annet å fore.

Akkurat det jeg tenker. Jeg er gutt forresten, men det har aldri vært noe mellom oss og jeg ser ikke på henne slik. Så det er det samme egentlig.

Bedre med ingen venninne enn det her...

33 minutter siden, belle_ skrev:

Ikke noe moro at hun oppfører seg sånn, men hva med å gi det en siste sjanse, prøve å prate med henne. Går det ikke så dropper du henne. Vi mennesker kan være snille og måten du har vært på er helt normal, man vil jo ikke miste en venn heller. Likevel er det ikke riktig at dette skal plage deg som det gjør. Så om hun ikke klarer å fortelle deg hva som er greia, så får du det nok bedre uten henne :)

Den skal prøves ut, takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...