Gå til innhold

Har SIO fastlege, men er ikke student lenger. Må jeg på legevakten for å snakke med lege?

appelsinlim

Anbefalte innlegg

Altså, du er syk, du har hatt den fastlegen tidligere, og du trenger time. Da ringer du og nevner ikke noe om at du ikke er student lenger, du møter opp, og dersom de 10 minutter før timen din oppdager at du ikke er student lengre, sier du at du har byttet men ikke får ny lege før månedsskiftet. Likevel har du behov for akutt legetime akkurat nå. Kan virkelig ikke se for meg at en lege med respekt for seg selv vil nekte en syk pasient - med time - hjelp, bare på grunn av et lite papir. 

Anonymkode: 19a19...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, appelsinlim skrev:

At hvem er vrang? SIO? 

Ja, man må ha studentbevis, hvorfor velge en sånn lege, når man vet man ikke kommer til å være student for alltid uansett?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Evilposelos skrev:

Skjønner ikke hvorfor noen velger en vrang med vilje, når det er ca samme pris for en vanlig lege. 

Du får jo refundert alt hos sio. 

Anonymkode: d63f0...be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du får jo refundert alt hos sio. 

Jeg sjekket prisene, hva har jeg gått glipp av? Samme som vanlig fastlege omtrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså, du er syk, du har hatt den fastlegen tidligere, og du trenger time. Da ringer du og nevner ikke noe om at du ikke er student lenger, du møter opp, og dersom de 10 minutter før timen din oppdager at du ikke er student lengre, sier du at du har byttet men ikke får ny lege før månedsskiftet. Likevel har du behov for akutt legetime akkurat nå. Kan virkelig ikke se for meg at en lege med respekt for seg selv vil nekte en syk pasient - med time - hjelp, bare på grunn av et lite papir. 

Anonymkode: 19a19...6a4

De pleier å be om å få se studentbevis før timen. Derfor jeg tenker å være ærlig da jeg ringer i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Evilposelos skrev:

Jeg sjekket prisene, hva har jeg gått glipp av? Samme som vanlig fastlege omtrent.

Ja, men som personen over sier – man får refundert mer enn hos vanlig lege. Penger man får igjen når året er slutt. Om jeg ikke tar feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dem kan vel ikke nekte deg behandling, så lenge dem fortsatt står oppført som din fastlege... 
Men, du kan også ringe din nye fastlege, og forklare situasjonen. Jeg har flere ganger benyttet meg av ny fastlege før månedskifte av forskjellige årsaker, og aldri hatt noe problem med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Evilposelos skrev:

Du får refundert alt hos sio. Hos vanlig lege er det først når du når frikort du får det gratis. Samt at de er veldig gode på typiske sykdomer for unge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, amativeReflection skrev:

Det har de ikke, og det har de ikke lov til. Personvernet er sterkt i Norge. Hvis de hadde et system for å sjekke, hvorfor skulle de da kastet bort tid på å sjekke semesterkort?

Jeg har aldri blitt spurt om å vise semesterkort. SiO har tilgang til å sjekke om du har betalt semesteravgift, det er jo faktisk dem du betaler til. 

Anonymkode: bc8b1...c29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri blitt spurt om å vise semesterkort. SiO har tilgang til å sjekke om du har betalt semesteravgift, det er jo faktisk dem du betaler til. 

Anonymkode: bc8b1...c29

MottakerHøgskolen i Oslo og Akershus 
 Avdeling for økonomi 
 Postboks 4, St.Olavs plass 
 0130 OSLO 
SwiftDNBANOKK 
IbanNO5676940514947 
Organisasjonsnummer997058925 

Konto76940514947 

Hvis du går på HiOA.

sw3_faktura.png

Hvis du går på UIO.

Osv osv.

Går ikke direkte til SiO. Noen av de kontordamene virker ikke så veldig oppegående, så det er ikke rart om de glemmer å spørre av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...