Gå til innhold

Kjempe sprik på kaloritellere. Hvilken stoler jeg på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har akkurat begynt å ta opp litt trening igjen,for å bli litt fastere i fiske. Tidligere i dag trente jeg en time på en elipsemaskin på et treningssenter,og det stod at jeg hadde forbrent 700 kcal. Jeg la på forhånd inn mine egne mål,og maskinen måler distanse og motstand(hvor tungt det er å tråkke rundt.) Den måler dog ikke puls hvis man ikke holder over en pulssensor,men denne ser ut til å være på bærtur,for den viste rundt 70 hver gang jeg målte. Så har jeg også akkurat gått til anskaffelse av en pulsklokke,hvor mine mål også ligger inne. Jeg stilte den inn på et eget program for elipsemaskin. Den viste bare 280 kcal da jeg var ferdig med økta. 

Altså; 700 kcal eller 280 kcal etter en time på elipsemaskinen,hva er mest realistisk? Jeg hadde ganske mye motstand og pulsen min lå mellom 125 og 200 i følge pulsklokken. 

Anonymkode: d6a44...d6f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

280 hørtes veldig lite ut, og 700 alt for mye, men det kommer jo helt an på hva du veier og hvor høy du er. Og alder.

Skrevet

Jeg er 27 år. Er 170 cm og veier 65 kg. Ts

Anonymkode: d6a44...d6f

Skrevet

Jeg tror ikke noen av delene stemme, 280 er alt for lavt i forhold til oppgitt puls, og 700 kalorier i timen høres VELDIG optimistisk ut. 

Jeg er også 27, litt lavere enn deg og veier litt mindre. Forbrenner rundt 4-500 kalorier i timen når jeg trener på ellipsemaskin. 

Anonymkode: 5f846...bd1

Skrevet (endret)

Jeg ville ikke sett på måleren på selve ellipsemaskinen i det hele tatt. De er svært unøyaktige. Den jeg har hjemme viser ca 300-350 kalorier mer enn det pulsklokken min viser. Skaff deg en pulsklokke med pulsbelte, så vil du få et mer nøyaktig anslag av forbrente kalorier. 

Endret av drue

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...