Gjest veldig redd Skrevet 6. desember 2004 #1 Del Skrevet 6. desember 2004 Jeg er bekymret her. Det virker som om livmoren min har sklidd ned slik, og at hele skjeden er på vei ut. Jeg har masse utflod, noen ganger veldig gul og mørk, andre ganger slimete lysgul. Det er ømt innvendig. Jeg prøvde å ringe legevakten i går, men de sa jeg skulle gå til fastlegen i dag. Jeg prøvde ringe fastlegen i dag, men de sa jeg skulle prøve å møte opp i morgen. Så her står jeg da, får liksom ikke hjelp noe sted. I går så var det litt blod i utfloden også. Når jeg er på toalettet så kan jeg med speil se litt av livmoråpningen i skjedeåpningen. Det er jo helt feil. Den skal ligge langt inni den, ikke skli frem slik. Skal jeg kjøre ned på legevakten og insistere på at de ser på meg, eller skal jeg vente til å morgen og se om fastlegen har tid? Jeg har gruet meg masse for dette, vært ganske redd for at jeg kanskje må operere og slikt. Og når jeg så endelig prøver å få hjelp, så ender jeg opp med å ikke få det når jeg trenger det. Jeg er redd. Jeg gruer for å bli undersøkt, for det er vondt å ta på, og jeg gruer for resultetat. For livmorfremfall hvis det er det , er noe eldre kvinner får, eller kvinner som har født. Jeg er ingen av delene. Jeg har vært øm innvendig en tid, og nå de siste dagene har jeg merket at alt kommer lenger og lenger frem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birgitte242 Skrevet 6. desember 2004 #2 Del Skrevet 6. desember 2004 Uff, jeg skjønner at du ikke har det bra akkurat nå Jeg ville ringt fastlegen igjen og sagt at du må ha en hastetime. Hvis det ikke er mulig, dra til legevakten og insister på en undersøkelse. Et annet alternativ er å ringe en privat gynekolog og se om de har tid til å ta deg imot idag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest veldig redd Skrevet 6. desember 2004 #3 Del Skrevet 6. desember 2004 Jeg har ringt legevakten og jeg skulle få komme ned. Hun forstod at jeg var redd. Bør jeg ta en eller to valium? Har ikke spist i dag, så kanskje en er nok da? Eller halvannen kanskje. Jeg er så redd for å begynne å grine og hyperventilere eller få panikk. Trenger noe å roe meg på, men vet ikke hvor mange. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amarone Skrevet 6. desember 2004 #4 Del Skrevet 6. desember 2004 De kan gi deg smertestillende/beroligende på legevakten, så jeg ville ikke tatt noe om jeg var deg. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 6. desember 2004 #5 Del Skrevet 6. desember 2004 Dette hørtes veldig lite koselig ut... Håper du forteller oss hvordan dette gikk. Lykke til og klem fra meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 6. desember 2004 #6 Del Skrevet 6. desember 2004 Gå til osteopat!! Jeg har hørt om ei som fikk sånt fiksa der. Ville absolutt anbefale deg å prøve det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. desember 2004 #7 Del Skrevet 6. desember 2004 Dette hørtes skikkelig guffent ut. Jeg trodde også at det bare var noe som eldre kvinner eller kvinner som har latt det gå for kort tid mellom svangerskapene fikk. Håper du forteller oss hvordan det gikk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. desember 2004 #8 Del Skrevet 6. desember 2004 Gå til osteopat!! Jeg har hørt om ei som fikk sånt fiksa der. Ville absolutt anbefale deg å prøve det Hun bør nok få hjelp på sykehus før hun går til en "heksedoktor". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 6. desember 2004 #9 Del Skrevet 6. desember 2004 heksedoktor faktisk... :-? Men om de sier de må fjerne den ville jeg gått til osteopat... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest medisinstudine Skrevet 6. desember 2004 #10 Del Skrevet 6. desember 2004 Ved Livmorfremfall (hvis det nå er det du har da...??) så kan man feste livmoren tilbake på plass med en liten ring. Dette er en helt grei nok operasjon. Årsaken til fremfallet er at bindevevet (som holder livmoren på plass) har mistet sin styrke og elastisitet - og er ikke uvanlig blant kvinner etter overgangsalder. PS: Lilleulv: du anbefaler alternativ behandling fremfor (hypotetisk) anbefalt operativt inngrep av en skolemedisiner. Synes personlig det virker lite forsvarlig. Er du så skeptisk til leger at hvis en lege sa du behøvde å operere noe ut av kroppen, så ville du sagt nei takk, og prøvd alternativt!? (bare litt nysgjerrig :oops: ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 6. desember 2004 #11 Del Skrevet 6. desember 2004 Ved Livmorfremfall (hvis det nå er det du har da...??) så kan man feste livmoren tilbake på plass med en liten ring. Dette er en helt grei nok operasjon. Årsaken til fremfallet er at bindevevet (som holder livmoren på plass) har mistet sin styrke og elastisitet - og er ikke uvanlig blant kvinner etter overgangsalder. PS: Lilleulv: du anbefaler alternativ behandling fremfor (hypotetisk) anbefalt operativt inngrep av en skolemedisiner. Synes personlig det virker lite forsvarlig. Er du så skeptisk til leger at hvis en lege sa du behøvde å operere noe ut av kroppen, så ville du sagt nei takk, og prøvd alternativt!? (bare litt nysgjerrig :oops: ) Nei jeg vet ikke... Hun jeg kjenner fikk ikke hjelp av leger i det hele tatt. Hun var kjempefortvila og oppsøkte til slutt en osteopat... som fiksa henne på 1 time!! Legen hadde visst bare måpt når hun kom tilbake. Det er kun det jeg baserer det jeg sier på egentlig... Og jeg selv har jo slitt mye med sykdom og fått dårlig hjelp av leger. Derimot har jeg fått god hjelp av alternativ medisin... Men ok jeg innrømmer det, selvfølgelig skal hun oppsøke lege først Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jeg som skrev Skrevet 6. desember 2004 #12 Del Skrevet 6. desember 2004 Det gikk veldig greit. Jeg fikk en grei lege som var veldig forsiktig med meg. Det er nok livmorfremfall, men jeg stemmer ikke med de som vanligvis får det. Beskjeden var at jeg må trene opp muskulaturen. Ta lange knipeøvelser flere ganger om dagen, så kan jeg være heldig å stramme det opp igjen. Jeg forstår ikke hvordan dette har skjedd. Normal sex burde ikke føre til slikt mente han. Fikk også antibiotika mot en betennelse. Glad det er gjort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå