Gå til innhold

Gaver til nivøer/nieser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gir du alltid burssagsgaver til nivøer/nieser?

Alle mine nivøer og nieser bor langt unna så pakker må sendes og vi har som regel ikke mulighet til å komme i bursdagen deres, så da blir det mest naturlig å kun gi gave dersom vi  kommer i bursdagen. Når jeg var liten fikk jeg aldri bursdagsgaver fra tante og onkler som bodde langt vekke og ikke kom i bursdagen. 

Anonymkode: 09a38...14a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle våre nevøer og nieser bor også langt unna og vi gir gaver enten vi deltar i feiringen (skjer sjelden) eller ikke.

Skrevet

Mine bor også dessverre langt unna, men de får alltid gave. Enten sender jeg i posten eller så overfører jeg penger slik at foreldrene kan kjøpe noe fra meg.

Skrevet

Ja klart vi gjør , 3 av de bor langt unna

Anonymkode: 721ea...72f

Skrevet

Selvsagt gir jeg bursdagsgaver til niesen og nevøene mine, det være seg om jeg kommer i selskapet eller ei. De bor i Trondheim og jeg i Oslo og for meg er det viktig å vise at jeg tenker på dem selv om jeg ikke er en del av hverdagen deres. (Nu skal det sies at jeg aldri har gått glipp av et bursdagsselskap da... )

Anonymkode: 83b02...51c

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gir du alltid burssagsgaver til nivøer/nieser?

Alle mine nivøer og nieser bor langt unna så pakker må sendes og vi har som regel ikke mulighet til å komme i bursdagen deres, så da blir det mest naturlig å kun gi gave dersom vi  kommer i bursdagen. Når jeg var liten fikk jeg aldri bursdagsgaver fra tante og onkler som bodde langt vekke og ikke kom i bursdagen. 

Pst, det heter nEvø, uttales slik det staves. :)

Har bare to tantebarn og kjøper gave eller gir penger.

Anonymkode: 93559...df7

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pst, det heter nEvø, uttales slik det staves. :)

Har bare to tantebarn og kjøper gave eller gir penger.

Ups, vet jo egentlig det :edie:

Jeg har 10 tantebarn....

TS

Skrevet

Vi har bare 2, så de får gave uansett. De har ikke så mange å få fra heller.

Anonymkode: 88e76...38f

Skrevet

Når du har ti, blir det jo litt mer... Men hadde nok sendt et kort med litt penger i.

Skrevet

du stiller det samme spørsmålet som jeg stilte i fjor her inne. Jeg har samme problemstilling. Jeg fikk aldri bursdagspresanger fra tanter og onkler, bare hvis de var tilstede i bursdagen. Jeg har selv 7 nevøer og nieser og jeg må sende til alle. Det har vært litt hipp som happ når de har fått presanger. Synes egentlig det blir mye pes, men det er ikke så godt å stoppe når man først har begynt med det... Du bestemmer :-)

Anonymkode: 85da1...4fc

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Synes egentlig det blir mye pes, men det er ikke så godt å stoppe når man først har begynt med det... Du bestemmer :-)

Anonymkode: 85da1...4fc

I mannens familie slutter man å gi bursdagsgave til nevøer og nieser når de har fylt 18. Jeg synes det er greit og merker at det er vanskelig å finne gaver til eldste tantebarna og de vil stort sett bare ha penger. Jeg synes det er litt upersonlig å bare sette penger på konto som uansett bare går inn i det generelle forbruket.

Skrevet

Ja, alle 9 får en liten gave fra oss til jul og bursdag. To pakker må sendes og jeg tar meg selvfølgelig bryet med å sende de til dem isteden for å bare føre over penger slik at foreldrene må kjøpe. Da ville jeg heller satt inn litt penger på en konto som barnet har fra før.

Anonymkode: 081c1...053

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...