AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #1 Skrevet 22. januar 2017 Meg og mannen har vært gift i snart et år, og har ønsket oss barn lenge, men ventet pga svigers er veldig på at vi er for unge. Vi har aldri direkte sagt at vi ønsker oss barn nå, rett og slett fordi vi ikke tør pga svigermors kontinuerlige utsagn om at vi må vente. Jeg synes jo det blir litt for dumt å "spør" svigers om å få lov å få barn, men samtidig er vi ekstremt nøye på at dette barnet er planlagt og ønsker jo at det skal være velkommen fra alle parter. Min familie er kjempe glade når vi snakker om barn, og spør ofte om vi har startet, og svigers bor 5 timer unna, så det er ikke slik at vi møter de så ofte, men det er ikke så behagelig å hele bli gitt en følelse av at man gjør noe galt. Hva ville dere gjort? Har noen opplevd det samme? Anonymkode: 3e7a0...d5b 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #2 Skrevet 22. januar 2017 Her gjør dere som DERE vil. Det er helt hinsides at noen andre skal få bestemme når dere skal få barn. Dessuten er det ofte ikke bare å "bestemme seg" for å få barn. Når vi endelig begynte prøvingen tok det 3 år før første spire satt. Begynn NÅ. Dere ønsker dere barn, så sett igang. Anonymkode: 9d81b...768 27
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #3 Skrevet 22. januar 2017 Drit vel i svigers! Dette er helt og holdent deres valg. Er dere veldig unge, kanskje, som svigers forteller dere? Utifra hva du skriver her, tenker jeg det er en realitet eller så må du/dere få dere bein i nesa. Anonymkode: 3748d...25b 10
Gjest Catalina Culès Skrevet 22. januar 2017 #4 Skrevet 22. januar 2017 (endret) Drit i svigers, det er da ikke de som skal få den ungen. Og slutt å la dere overkjøre det er kun deres valg, de har ingenting med det. Endret 22. januar 2017 av Catalina Culès
Forundret.. Skrevet 22. januar 2017 #5 Skrevet 22. januar 2017 Drit i svigers og gjør som dere ønsker. Blir jo deres barn, ikke svigers. 4
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #6 Skrevet 22. januar 2017 Hvor gamle er dere? Hvor lenge var dere sammen før dere ble gift? Kan hende de faktisk ønsker seg barnebarn, men er redde for at ting har gått litt fort i svingene her, spesielt om dere er unge samtidig. Anonymkode: 8b7b1...f66 13
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #7 Skrevet 22. januar 2017 Tipper at de nok ønsker eller hvertfall ønsker et barn velkomment på sikt, men at de ikke ønsker å presse dere til å gi dem barnebarn eller at dere skal få barn når dere er for unge slik at dere ikke får opplevd litt først Kanskje fikk de barn da de var veldig unge selv, og innså i etterkant at de optimalt sett hadde ønsket å oppleve litt mer før de fikk barn, selv om man selvfølgelig blir veldig glade i barna sine uansett. Kan det tenkes at de derfor gir dette rådet til dere? Anonymkode: 62dc5...4fb 6
GammelKaktus Skrevet 22. januar 2017 #8 Skrevet 22. januar 2017 Det er jo opp til dere når dere velger å få barn ikke svigerforeldrene dine. 4
Kinno Skrevet 22. januar 2017 #9 Skrevet 22. januar 2017 Gjør som dere vil. Samtidig må jeg si at jeg forstår svigermor. Hun er vel redd det skal gå med dere som det gjør med så mange andre småbarnsforeldre, at dere ikke takler småbarnsperioden og går fra hverandre. Det er sikkert ikke vondt ment men hun burde jo ikke si for mye om det. Deres liv og deres valg. 3
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #10 Skrevet 22. januar 2017 Jeg glemte jo helt å si alderen vår ja. Vi fyller jo 22 og 23 nå i år, så ja vi er jo unge, men samtidig er vi jo gamle nok til å tenke over konsekvenser osv. Vi er gift, og mannen er ferdig med bacheloren sin nå i vår, og har fast 100% stilling. Vi tjener helt greit, vi har egen bil, leier leilighet osv. Så klart kunne ting vært enda mer perfekt, men samtidig blir det vel aldri et HELT PERFEKT tidspunkt. Anonymkode: 3e7a0...d5b 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #11 Skrevet 22. januar 2017 Jeg er selv mor, og har barn som har samboere. Jeg er ikke klar for å bli bestemor, men det er ikke min sak om og når de evt velger å få barn for det. Uansett hvor unge de er. Be svigerforeldre slutte å blande seg i privatlivet deres. Anonymkode: 70c2d...9b6 5
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #12 Skrevet 22. januar 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor gamle er dere? Hvor lenge var dere sammen før dere ble gift? Kan hende de faktisk ønsker seg barnebarn, men er redde for at ting har gått litt fort i svingene her, spesielt om dere er unge samtidig. Anonymkode: 8b7b1...f66 Vi giftet oss når vi var 21 og 22, og hadde da vært sammen i nesten 2 år. Anonymkode: 3e7a0...d5b 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #13 Skrevet 22. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg glemte jo helt å si alderen vår ja. Vi fyller jo 22 og 23 nå i år, så ja vi er jo unge, men samtidig er vi jo gamle nok til å tenke over konsekvenser osv. Vi er gift, og mannen er ferdig med bacheloren sin nå i vår, og har fast 100% stilling. Vi tjener helt greit, vi har egen bil, leier leilighet osv. Så klart kunne ting vært enda mer perfekt, men samtidig blir det vel aldri et HELT PERFEKT tidspunkt. Anonymkode: 3e7a0...d5b Dere har jo sånn sett ting på plass og må selvfølgelig gjøre det dere ønsker Men så er det jo slik at foreldre, som har en del mer år på baken, ser ting litt utenfra. De ser at dere "bare" har vært gift et år, at dere ennå er veldig unge. Tipper det som sagt er kjerringråd som kommer til overflaten, kanskje fordi de fikk barn veldig tidlig selv. Anonymkode: 62dc5...4fb 9
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #14 Skrevet 22. januar 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere har jo sånn sett ting på plass og må selvfølgelig gjøre det dere ønsker Men så er det jo slik at foreldre, som har en del mer år på baken, ser ting litt utenfra. De ser at dere "bare" har vært gift et år, at dere ennå er veldig unge. Tipper det som sagt er kjerringråd som kommer til overflaten, kanskje fordi de fikk barn veldig tidlig selv. Anonymkode: 62dc5...4fb Ja, sant det. De var faktisk godt voksne når de begynte å få barn, og giftet seg etter mange år som kjærester, og har et stort fokus på utdanning og jobb, så jeg tipper det ligger mye i det. Jeg er vokst opp mer med at man får barn ganske tidlig og når man selv ønsker, så er vell litt krasj i hva vi er vant med :-) Anonymkode: 3e7a0...d5b
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #15 Skrevet 22. januar 2017 Dere er jo i perfekt alder, så jeg vil si kjør på! Det kan jo uansett ta litt tid... Min mor ville heller ikke ha barnebarn, og det fikk vi greie på mange ganger. Hun sa f.eks at "det burde være en menneskerett å få bestemme selv om man vil ha barnebarn eller ikke". Altså det er jo det, men det valget gir man jo fra seg når man selv velger å få barn... Men når barnebarna først kom, fikk pipa en annen lyd, og hun forguder dem! Passer de så offte hun kan, skyper med oss flere ganger i uken, og er en suuper bestemor! Så ting kan forandre seg underveis. Og la svigers få bestemme noe så viktig, må du ikke gjøre. Gjør det som føles riktig for dere!! Anonymkode: 63134...2a3 5
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #16 Skrevet 22. januar 2017 Her vil jeg si at svigers er urimelige, rett og slett fordi det er deres valg når dere vil ha barn. Jeg har venninner som fikk barn lenge før dere, og de har det helt supert nå! Dere har alt på stell, er gift, og kan sikkert gi et barn en god oppvekst. Det er ikke alle som kan si det, men får fortsatt barn. Anonymkode: 1f8d2...721 3
Forundret.. Skrevet 22. januar 2017 #17 Skrevet 22. januar 2017 Kom til å tenke litt på et ungt par her i familien, alle sier at de bør kanskje vente litt med å få barn, bli bedre kjent med hverandre først, nyte tiden sammen alene noen år osv. Det kommer av at han er et arbeidsjern, han stiller opp for foreldre og familie, han har kjøpt seg tomt som han bygger på osv mens hun gjør fint lite, hun bidrar ikke hjemme, jobber nå men betaler ikke hverken for å bo, spise eller noe.. da hennes mor ikke krever noe og syr puter under armene hennes. Tanken er kanskje den at hun bør bli litt mer voksen og selvstendig først istedet for å gå direkte fra sin morsputer til typens puter.. Vet jo ingenting om det er slik for dere også.. Men dere bør ikke regne med at svigers stiller opp for barnebarna når de har gitt uttrykk for at de ikke ønsker noen. 2
Dr. A. Kula Skrevet 22. januar 2017 #18 Skrevet 22. januar 2017 Jeg synes dere skal ta en prat med svigers og få luftet tanker. Det er selvsagt din mann og din sin bestemmelse, men glemmer du kanskje at dine egne foreldres ønske om barnebarn er like mynten påvirkning om når dere bør få barn som svigers mantra om å vente? Svigers råd synes å være mer rettet mot at dere skal gjøre et godt valg for dere og barnet/barna dere får, enn dine foreldres ønsker om barnebarn som er et egoistisk råd skjult som hensyn til deres ønsker. Jeg opplever ikke at svigers ikke ønsker barnebarn, men ønsker at dere skal få levd litt og opplevd ting som er mye vanskeligere når man har fått barn. Det er deres valg, men lytt til råd. Og vær litt skeptisk til motivene bak rådene fra begge sider. 9
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #19 Skrevet 22. januar 2017 2 minutter siden, Dr. A. Kula skrev: Jeg synes dere skal ta en prat med svigers og få luftet tanker. Det er selvsagt din mann og din sin bestemmelse, men glemmer du kanskje at dine egne foreldres ønske om barnebarn er like mynten påvirkning om når dere bør få barn som svigers mantra om å vente? Svigers råd synes å være mer rettet mot at dere skal gjøre et godt valg for dere og barnet/barna dere får, enn dine foreldres ønsker om barnebarn som er et egoistisk råd skjult som hensyn til deres ønsker. Jeg opplever ikke at svigers ikke ønsker barnebarn, men ønsker at dere skal få levd litt og opplevd ting som er mye vanskeligere når man har fått barn. Det er deres valg, men lytt til råd. Og vær litt skeptisk til motivene bak rådene fra begge sider. Dette! Anonymkode: 62dc5...4fb
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #20 Skrevet 22. januar 2017 Om og når dere får barn er da ingen andres buisness vel... herregud jeg blir matt av enkelte mennesker 🙄 Anonymkode: a707e...87f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå