AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #1 Skrevet 22. januar 2017 Hei Jeg jobber som personlig assistent for en kvinne som trenger hjelp 24/7 av ulike årsaker. Den siste tiden har det vært en del "bråk" på jobben. En del veldig ekle ting( som er utført av andre ansatte,kan ikke gå inn på hva i fare for å bli gjenkjent) Dette tok jeg opp både med arbeidsleder og ledelse,men det ble bestemt at vi skulle ligge lokk på saken, og jeg fikk forbud om å snakke med kollegaer om det .Det er allltid noen som kommer forsent, slik at jeg for eksempel ikke kan gå fra nattevakt om morgenen, eller kan gå når vakt er ferdig om kveldern,fordi nattevakt ikke kommer. Jeg har tatt opp dette også,men ingenting skjer( Dette skjer ihvertfall 1-2 ganger i uken,over et halvt år) Folk er syk ,eller benytter egenmelding nonstop, vi er i tillegg en iabedrift,så egenmeldingen varer jo i 8 dager. Folk gir generelt en god f,både i kollegaer og arbeidsleder. Men det som toppet begeret er at jeg nå også har fått vite at arbeidleder lar vær å legge ut noen ledige vakten,men gir de til "yndlingen" sin. Egentlig skal alle vakter legges ut i en børs,slik at vi kan by på de. Men her er det heller ikke noe system,slik at for eksempel første man som byr får vakten,det er helt på måfå. Jeg har et godt forhold til arbeidsleder og har jobbet der i snart 20 år,men nå kjenner jeg at det begynner å bli nok. Vi har heller ikke noe verneombud eller tillitsvalgt for denne arbeidsplassen,men tror de har en i hver kommune . Hvem kan jeg egentlig henvende meg til?Jeg vet at arbeidsleder kommer til å bli skikkelig sur hvis jeg tar opp det med at hun deler ut vakter til utvalgte,uten å legge de ut til alle ,og det er ikke så gøy å gå på jobb når det er dårlig stemmning. Anonymkode: 64f9c...001