AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #1 Skrevet 22. januar 2017 Dere som sliter med angst, har dere hatt problemer med mage og tarm som følge av det? Hvilke plager har dere evt hatt? Og kommer det bare av og til hvis angsten blir ekstra ille, eller er det sånn hver dag? Jeg har hatt plager i månedsvis som det ikke har blitt funnet noen annen medisinsk forklaring på, og lurer på om det bare er psyken som gjør det. For meg er det slik hver dag og jeg tenkte kanskje det ville være noen "normale" dager eller perioder innimellom hvis det bare var angst som utløser det? Anonymkode: e6395...111
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #2 Skrevet 22. januar 2017 Hei Ja jeg sliter også med magen ved angst. Blir veldig kvalm og uggen, og føler nesten at jeg er i ferd med å få omgangssyke.... Noe som gjør angsten enda verre, da jeg bl.a har angst for oppkast.... Ved sterke angstanfall, begynner jeg også å kaste opp, og det er helt grusomt!! Og er det ting jeg gruer meg til, eller ting jeg gleder meg til (og livredd for å bli syk så jeg går glipp av det) kan jeg gå rundt i dagsevis med kvalme, som gir seg med en gang aktiviteten er over, derfor er jeg sikker på at det er angsten som utløser det. Utrolig frustrerende, men jeg klarer ikke å styre det:( Anonymkode: 7e83f...b54
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #3 Skrevet 22. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hei Ja jeg sliter også med magen ved angst. Blir veldig kvalm og uggen, og føler nesten at jeg er i ferd med å få omgangssyke.... Noe som gjør angsten enda verre, da jeg bl.a har angst for oppkast.... Ved sterke angstanfall, begynner jeg også å kaste opp, og det er helt grusomt!! Og er det ting jeg gruer meg til, eller ting jeg gleder meg til (og livredd for å bli syk så jeg går glipp av det) kan jeg gå rundt i dagsevis med kvalme, som gir seg med en gang aktiviteten er over, derfor er jeg sikker på at det er angsten som utløser det. Utrolig frustrerende, men jeg klarer ikke å styre det:( Anonymkode: 7e83f...b54 Det høres litt ut som meg, bare at jeg ikke kaster opp men heller må på do. Er også veldig kvalm og uggen en del dager. Men du får det bare når det er noe spesielt som skal skje som gir deg ekstra mye angst? Jeg har som sagt disse plagene daglig, men så er jeg veldig urolig og nervøs av meg stort sett hele tiden uten at det er noe spesielt som skal skje... TS Anonymkode: e6395...111
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #4 Skrevet 22. januar 2017 I periodene jeg er mest plaget med angst opplever jeg det slik som deg. Ikke kvalm, men på do flere ganger daglig. Veldig løs mage. men plutselig blir du bedre! Anonymkode: 10079...94c
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #5 Skrevet 22. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: I periodene jeg er mest plaget med angst opplever jeg det slik som deg. Ikke kvalm, men på do flere ganger daglig. Veldig løs mage. men plutselig blir du bedre! Anonymkode: 10079...94c Uff, ja sånn er det for meg også med magen... Men så lettet jeg blir hvis det kan bli bedre!! Anonymkode: e6395...111
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #6 Skrevet 22. januar 2017 Kvalm er ikke ukjent. Ofte forbundet da med sterk uro. I tillegg er jeg unormalt ofte på toalettet med løs avføring. Anonymkode: 4c013...f14
Sulosi Skrevet 23. januar 2017 #7 Skrevet 23. januar 2017 Tråden er ryddet for medisintips. Sulosi, mod.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #8 Skrevet 23. januar 2017 Epstein Barr forårsaker både tarmproblemer og angst, det er veldig mange som har dette viruset: http://goop.com/the-medical-medium-and-whats-potentially-at-the-root-of-medical-mysteries/ Anonymkode: a7350...81f
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #9 Skrevet 23. januar 2017 Sliter med det samme selv... Er diagnotisert med IBS og har god bedring av lavFODMAP dietten, men merker også at psyken har veldig stor påvirkning. Nå har jeg ikke angst, men er generelt en veldig stresset og bekymret person, det er jo ikke akkurat bra for magen... Blir alltid ekstra dårlig når jeg er veldig stresset en periode eller om jeg gruer meg til noe, så dårlig at jeg må ta slike piller som skal stoppe opp alt liksom... Prøver å bli flinkere til å ta det mer rolig og ikke stresse gjennom alt, en form for meditasjon kanskje, hjelper hvert fall meg veldig mye når alt er mer på plass og jeg ikke er urolig for alt mulig hele tiden. Anonymkode: 7120a...dea 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #10 Skrevet 24. januar 2017 På 23.1.2017 den 13.57, AnonymBruker skrev: Sliter med det samme selv... Er diagnotisert med IBS og har god bedring av lavFODMAP dietten, men merker også at psyken har veldig stor påvirkning. Nå har jeg ikke angst, men er generelt en veldig stresset og bekymret person, det er jo ikke akkurat bra for magen... Blir alltid ekstra dårlig når jeg er veldig stresset en periode eller om jeg gruer meg til noe, så dårlig at jeg må ta slike piller som skal stoppe opp alt liksom... Prøver å bli flinkere til å ta det mer rolig og ikke stresse gjennom alt, en form for meditasjon kanskje, hjelper hvert fall meg veldig mye når alt er mer på plass og jeg ikke er urolig for alt mulig hele tiden. Anonymkode: 7120a...dea Hvilke piller da? Har samme problemet. Anonymkode: 03d3e...93a
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #11 Skrevet 25. januar 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilke piller da? Har samme problemet. Anonymkode: 03d3e...93a Immodium... Er jo ikke bra å ta akkurat, men jeg har ikke noe valg, får slike pakker med 100 på resept av legen. Bruker omtrent 4 måneder på en pakke... Må ta de om jeg skal klare å leve normalt og studere og slikt. Anonymkode: 7120a...dea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå