Bahir Skrevet 22. januar 2017 #1 Skrevet 22. januar 2017 Hei vi har en labrador valp på 9 mnd som over lengre tid har blitt vanskelig å få inni bilen. Vi har et stort solid bilbur, og i starten var det ikke et problem, men med tiden har han blitt vanskeligere å få inn, og nå har det nådd punktet hvor han nekter og vi fysisk må dytte ham inn. Virker tafatt og tar ikke i mot godteri når han først er kommet inn i buret. Tips på trening og mulig forklaring på hvorfor det er blitt sånn motas med takk! Han har aldri opplevd noe vondt eller skummelt mens han har satt i buret.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #2 Skrevet 22. januar 2017 Ta buret ut av bilen og start fra scratch med trening, ha buret i huset (med døren åpen) gjør buret om til noe som er kos enn noe som er tvang. Ha godbiter der, tyggebein, leker osv. Anonymkode: 517cb...401 1
Bahir Skrevet 22. januar 2017 Forfatter #3 Skrevet 22. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta buret ut av bilen og start fra scratch med trening, ha buret i huset (med døren åpen) gjør buret om til noe som er kos enn noe som er tvang. Ha godbiter der, tyggebein, leker osv. Anonymkode: 517cb...401 Ja det skal vi gjøre! Men er redd det skal bli et problem når hunden skal inn i bilen, da han verken vil hoppe eller gå inn i buret. Han må løftes inni..
Walterwhite Skrevet 22. januar 2017 #4 Skrevet 22. januar 2017 Er hunden rønket for HD/AD og evt rygg? Ville startet med en sjekk hos veterinær, gamlehunden nektet sakte men sikkert å gå i bilburet, viste seg at han hadde vondt. Er hunden frisk så ta buret inn og gjør det til et kult sted å være. Jeg slet litt med det samme med nåværende hund, tok det inn også sto det i stua med åpen dør. Han fikk mat der og lukket døra når han fikk noe skikkelig med godt tyggebein. En uke så var problemet løst.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #5 Skrevet 22. januar 2017 2 timer siden, Rørleggerfrue skrev: Er hunden rønket for HD/AD og evt rygg? Ville startet med en sjekk hos veterinær, gamlehunden nektet sakte men sikkert å gå i bilburet, viste seg at han hadde vondt. Er hunden frisk så ta buret inn og gjør det til et kult sted å være. Jeg slet litt med det samme med nåværende hund, tok det inn også sto det i stua med åpen dør. Han fikk mat der og lukket døra når han fikk noe skikkelig med godt tyggebein. En uke så var problemet løst. Altså, han hopper og spretter rundt som en annen sprettball når vi går tur så kan aldri tro at smerter er problemet her.. også i tillegg er han så ung så ville blitt overrasket hvis det var noe på røntgen i så ung alder. Takk for tips! Nå skal det trenes😊🙏🏽 Anonymkode: 7e026...1b2
Gremlin Skrevet 22. januar 2017 #6 Skrevet 22. januar 2017 Jeg ser de andre har gode råd her, og jeg sier meg enig med dem. Det fungerte veldig godt for vår hund da vi fokuserte på å knytte buret til noe positivt. Vi ga henne godbiter hver gang hun skulle inn, og nå går hun inn frivillig.
Bahir Skrevet 22. januar 2017 Forfatter #7 Skrevet 22. januar 2017 1 minutt siden, Gremlin skrev: Jeg ser de andre har gode råd her, og jeg sier meg enig med dem. Det fungerte veldig godt for vår hund da vi fokuserte på å knytte buret til noe positivt. Vi ga henne godbiter hver gang hun skulle inn, og nå går hun inn frivillig. Håpe det blir bedre for vår også🙏🏽 Men som sagt så vil han ikke ta imot godbiter når han førster kommet inni bilen, men satser på at det blir bedre om vihar buret i stuen slik han kan gå inn/ut som han ønsker.
Gremlin Skrevet 22. januar 2017 #8 Skrevet 22. januar 2017 1 minutt siden, Bahir skrev: Håpe det blir bedre for vår også🙏🏽 Men som sagt så vil han ikke ta imot godbiter når han førster kommet inni bilen, men satser på at det blir bedre om vihar buret i stuen slik han kan gå inn/ut som han ønsker. Lurt Men kan det hende det er selve bilen og ikke buret i seg selv hunden kvier seg for å gå inn i? Vår hund stresset veldig i bil før, men det bedret seg som sagt med godbiter og ros. Hunden vår er ikke så matglad, så det gjaldt å finne godbiter som hun virkelig elsker. Hun tok heller ikke imot godbiten i bilen om det bare var en vanlig matkule, så kanskje andre godbiter hjelper for din hund også? Uansett er det lurt å gjøre som du tenkte å prøve med buret inne først, slik at det ikke er så skummelt når det samme buret står i bilen.
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 22. januar 2017 #9 Skrevet 22. januar 2017 13 timer siden, Bahir skrev: Ja det skal vi gjøre! Men er redd det skal bli et problem når hunden skal inn i bilen, da han verken vil hoppe eller gå inn i buret. Han må løftes inni.. Det er derfor du begynner utenfor bilen, idèen er at han blir vant til det gradvis i sitt eget tempo, mulig dere må bruke lang tid på det. Og ikke ta han med i buret i bilen før dere er ferdig med treningen og han har lyst til det, for da ødelegger dere fremgangen. Når han går lett ut og inn av buret inne, og dere kan lukke døra uten at han blir redd, så flytter du buret ut ved siden av bilen og gjør det samme der. Tren også på at hunden går inn i bilen uten buret, så kan du ta buret inn i bilen og prøve igjen. Ikke gå for raskt frem, blir han usikker, går du tilbake et skritt. Godbiter og frivillighet hele tiden, det skal være gøy.
tørkestativ Skrevet 22. januar 2017 #10 Skrevet 22. januar 2017 19 minutter siden, Bahir skrev: Håpe det blir bedre for vår også🙏🏽 Men som sagt så vil han ikke ta imot godbiter når han førster kommet inni bilen, men satser på at det blir bedre om vihar buret i stuen slik han kan gå inn/ut som han ønsker. Prøvd kong med leverpostei eller noe annet godt inni?
Bahir Skrevet 23. januar 2017 Forfatter #11 Skrevet 23. januar 2017 10 timer siden, tørkestativ skrev: Prøvd kong med leverpostei eller noe annet godt inni? Nei men har prøvd med de "beste" godbitene han vet om🤔
tørkestativ Skrevet 23. januar 2017 #12 Skrevet 23. januar 2017 7 timer siden, Bahir skrev: Nei men har prøvd med de "beste" godbitene han vet om🤔 Hvis du fryser en kong med leverpostei i, så må han jobbe for å få det ut. Det kan også virke beroligende på hunden å måtte slikke leverposteien ut av kongen det var sånn vi vendte vår valp til bilbur
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå