Gå til innhold

Alkohol- høy puls

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor høy blir pulsen din når du har drukket alkohol ? 

jeg har fått pulsklokke, og har drukket ikveld. Jeg kjente pulsen steg som den alltid i grunn gjør, men ikveld målte jeg jo og den lå lenge på 110 (ulempen med slike klokker). Jeg fikk rett og slett panikk av det, sliter ikke med angst men fikk meg et lite panikkanfall når jeg så pulsen lå så høyt så lenge. 

Anonymkode: 00d34...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor bærer man pulsklokke på en lørdag kveld/natt eller sjekker puls? Er ikke dette ment brukt i trening?

Anonymkode: e5859...2be

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor bærer man pulsklokke på en lørdag kveld/natt eller sjekker puls? Er ikke dette ment brukt i trening?

Jeg har en klokke som måler pulsen på armen, har den på meg alltid. Burde sikkert byttet den ut med noe mer finslig men det gjorde jeg da ikke ikveld, den er bare blitt fast inventar 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en klokke som måler pulsen på armen, har den på meg alltid. Burde sikkert byttet den ut med noe mer finslig men det gjorde jeg da ikke ikveld, den er bare blitt fast inventar 😂

OK, foreslår at du bytter neste gang, så du slipper panikken 😁 Kanskje la være å sammenligne andre dagers hvilepuls med morgendagens også haha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den jeg har er ment til kontinuerlig bruk. Tror det er litt hips om haps :)

Anonymkode: 3c84f...7ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

OK, foreslår at du bytter neste gang, så du slipper panikken 😁 Kanskje la være å sammenligne andre dagers hvilepuls med morgendagens også haha. 

Hvorfor skal jeg ikke sammenligne morgendagens hvilepuls med dagen? Prøver du å være frekk, da trenger du faktisk ikke å svare. Jeg sammenligner ofte hvilepulsen og pulsen på de ulike dagene jeg, men heldigvis pleier ikke hvilepulsen eller pulsen generelt å ligge jevnt på 110 når jeg sitte helt i ro. For det er faktisk ikke bra som er grunnen til at jeg spør her! Kom heller med et vettig svar. 

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den jeg har er ment til kontinuerlig bruk. Tror det er litt hips om haps :)

Anonymkode: 3c84f...7ef

Min også👍

Endret av Sulosi
Sitat slettet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja alkohol kan være farlig. Eks de som drikker mye,kan få helseproblemer

Jeg som har litt forhøyet blodtrykk, avstår fra alkohol,  da alkoholen øker blodtrykket. Og puls

Anonymkode: abf43...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal jeg ikke sammenligne morgendagens hvilepuls med dagen? Prøver du å være frekk, da trenger du faktisk ikke å svare. Jeg sammenligner ofte hvilepulsen og pulsen på de ulike dagene jeg, men heldigvis pleier ikke hvilepulsen eller pulsen generelt å ligge jevnt på 110 når jeg sitte helt i ro. For det er faktisk ikke bra som er grunnen til at jeg spør her! Kom heller med et vettig svar. 

Min også👍

Fyllesjuk? Det var bare et godt råd med tanke på at pulsen din trolig kom til å være høyere enn en normal dag også i dag med tanke på alkoholinntaket. Altså kunne du unngå panikkfølelsen du fikk i går i dag. Pulsklokker har for øvrig en tendens til å stresse enkelte mer enn nødvendig. Da får man ta standpunkt til hvorvidt det er lurt å hele tiden være oppmerksom på sin egen puls eller ikke. Selv har jeg dårlig erfaring med dem og sluttet derfor med det da det stresset meg mer enn det ga meg noe fornuftig å hele tiden vite antall pulsslag. Tilfeldige dager/timer med puls på 110 er helt ufarlig for et friskt hjerte, bare til info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fyllesjuk? Det var bare et godt råd med tanke på at pulsen din trolig kom til å være høyere enn en normal dag også i dag med tanke på alkoholinntaket. Altså kunne du unngå panikkfølelsen du fikk i går i dag. Pulsklokker har for øvrig en tendens til å stresse enkelte mer enn nødvendig. Da får man ta standpunkt til hvorvidt det er lurt å hele tiden være oppmerksom på sin egen puls eller ikke. Selv har jeg dårlig erfaring med dem og sluttet derfor med det da det stresset meg mer enn det ga meg noe fornuftig å hele tiden vite antall pulsslag. Tilfeldige dager/timer med puls på 110 er helt ufarlig for et friskt hjerte, bare til info.

Ahh. Beklager for svaret mitt, jeg mistolket det du skrev.

Det har ikke gått innpå meg særlig ellers, hvilepulsen er som regel fin den. Men merker jeg er nok litt opphengt i det når jeg trener. Og på fylla blir den lagt vekk her retter, for det var ikke lett å få den ned med panikken jeg fikk, skikkelig ubehagelig rett og slett 😂 Men skal være obs om jeg blir for gal og heller bytte den ut med en som man har pulsbelte kun under trening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt i orden! Det var kanskje feil tidspunkt med en fleipete tone i og med at du var stresset over dette.

Å få ned pulsen under panikk er vanskelig. Den tendenserer til å øke da. Men, som skrevet, litt høy puls av og til er helt normalt og ufarlig. Du som trener vet jo godt at høy puls ikke er noe som påvirker deg negativt og at hjertet ditt tåler det bra.

Alt med måte er nok det som fungerer best. Det gjelder nok pulsklokker også for enkelte av oss 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merkelig, føler alltid at jeg får lav puls når jeg drikker. Alt går saktere, jeg føler meg så rolig innvendig, puster rolig, er roligere generelt. Folk er vel forskjellig. 

Anonymkode: a0eb8...f46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Merkelig, føler alltid at jeg får lav puls når jeg drikker. Alt går saktere, jeg føler meg så rolig innvendig, puster rolig, er roligere generelt. Folk er vel forskjellig. 

Anonymkode: a0eb8...f46

Man føler seg gjerne bedre ja, men hjertet pumper fortere pga alkoholen. 

Anonymkode: 931e9...88f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...