Gå til innhold

Kalorier og vektreduksjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har et hypotetisk spørsmål jeg ikke finner svar på, så derfor velger jeg å spørre her. Om man velger å spise 1500 kalorier hver dag, så vil dette tilsvare 10500 kalorier på en uke. Om jeg velger å spise 3000 kalorier på en dag, og faste dagen etter (noe som vil ende opp med 10500 kalorier på en uke likevel) har det noen betydning?

Anonymkode: a3842...98f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du kan sette deg et kalorimål for en uke og variere dag for dag.

Anonymkode: 6c977...e42

Skrevet

Dytter, interessant!

Anonymkode: f6252...7f6

Gjest Ukjenten
Skrevet

Hmm, sånn i teorien burde det jo være det samme. Likevel er jeg usikker, så holder dette oppe for deg, jeg :)

Skrevet

Vekten din vil variere fra dag til dag.

Dagen etter et inntak på 3000 kcal vil være høyere enn dagen etter fasten din. Men i teorien skal dette på sikt ikke ha noe å si.

Nå er det veldig mye man ikke vet om kroppen, men det vil nok ikke skade deg å prøve deg på det opplegget.

Noen uker på det opplegget, og noen uker med 1500 kcal om dagen.

Det er også viktig å huske på at etterhvert som vekten din går nedover, så vil kroppen også trenge lavere antall kalorier for å gjøre den samme jobben :)

Anonymkode: ac185...8da

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vekten din vil variere fra dag til dag.

Dagen etter et inntak på 3000 kcal vil være høyere enn dagen etter fasten din. Men i teorien skal dette på sikt ikke ha noe å si.

Nå er det veldig mye man ikke vet om kroppen, men det vil nok ikke skade deg å prøve deg på det opplegget.

Noen uker på det opplegget, og noen uker med 1500 kcal om dagen.

Det er også viktig å huske på at etterhvert som vekten din går nedover, så vil kroppen også trenge lavere antall kalorier for å gjøre den samme jobben :)

Anonymkode: ac185...8da

Det er sant, hadde vært interessant å prøve det ut! Takk :)

Ts

Anonymkode: a3842...98f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...