Gå til innhold

Er det meg som er skurken?

WubWub

Anbefalte innlegg

Jeg ute på tur med min mor her forleden. Vi hadde handlet endel møbler til leiligheten min. 

Vi skulle så innom et stort kjøpesenter og hun kjørte inn på en parkeringsplass - på parkeringsplassen
var det stappfullt da kjøpesenteret hadde salg. Vi fant omsider en ledig parkeringsplass. Problemet
er at min mor er ekstremt dårlig til lukeparkering eller parkering generelt. Det samlet seg en kø av
biler bak henne og hun begynte spørre meg om jeg kunne parkere bilen for hu - men jeg hadde drukket 3 øl på forhånd så jeg sa nei.

Bilene bak begynte og tute+berte, de åpnet vinduene å skrek ukvemsord. Jeg så at mor ble veldig stresset så jeg sa "ikke bry deg om de, dette går bra". Etter 5 minutter greide hun komme seg inn i den ledige parkeringsplassen.

Jeg var ved godt mot og godt humør. Så ser jeg at en kar som gikk forbi oss som viste fingeren til min mor. Han stirret stygt på hu. Jeg studerte kroppsspråket hans og så fort jeg så at han viste et tegn til nervøsitet så føk jeg ut av bilen som en kule. Jeg løp opp til han. Jeg var et hode høyere enn han og mest sannsynlig minst 30kg tyngre. 

Jeg sier : Du viste fingeren til moren min?
Han : Hun brukte lang tid på å parkere
Meg : Jeg tok tiden. Det tok 5 minutter. Gir det deg retten til å skremme min mor?

Underveis under samtalen så presset jeg han stadig nærmere og nærmere opp i et hjørne. Jeg skal ikke referere det som ble sagt men jeg kan legge til at jeg ba han på slutten av samtalen om å unnskylde seg til min mor. Og det gjorde han. 

I mitt hode så var jeg en helt her. Noen undertrykket min mor og jeg hjalp henne. Problemet var at min mor (som er psykolog) sa i ettertid at hun ble veldig redd pga MIN REAKSJON og ikke hans. Hun pratet også med min psykolog om min reaksjon og det ble et samtaleemne denne uken.

Det samme skjedde med min bestevenninde for noen år tilbake. Hun hadde fått en stalker som skrev masse stygt om hennes kropp på facebook og instagram. Det jeg gjorde var at jeg ringte foreldrene hans å fortalte om trollingen han bedrev. Jeg sendte også skjermbilde av alle de stygge kommentarene han hadde sagt til 100 stykken på hans facebook venneliste. Jeg dro også å møtte han i virkeligheten. Jeg truet han ikke eller oppførte meg ufint. Jeg sa bare "så det er du som har skrivd mye ufint til bestevennen min. tenker du at det er lurt å holde på slik?" jeg skal heller ikke her refere til den samtalen.

Men dagen etterpå så kutte hun meg ut pga min reaksjon. 

Jeg prøver jo bare hjelpe jeg forstår ikke 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hemoglobin

Tingen er den at man kan ha en truende oppførsel som er veldig skremmende for de som observerer det. Det kan være ord som blir kjapt og hardt spytta ut, nonstop talking, framoverlent truende kropp, knyttede hender, ansiktuttrykk som viser voldsomt sinne, veldig høy stemme, og alt dette tilsammen kan skremme folk til å pisse på seg. 

Om din mor er psykolig, og sier dette til deg, da syns jeg at du skal høre på henne. Og din eksvenninne. 

Neste gang du føler for å ta noen i forsvar, da kanskje du skal prøve å dempe de tingene din mor poengterer. Be henne forklare hva som var skremmende med din oppførsel. I tillegg, bør du kanskje roe ned på alkoholinntaket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke grenser - det er det som skremmer folk.

Anonymkode: 28a9f...d71

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hemoglobin skrev:

Tingen er den at man kan ha en truende oppførsel som er veldig skremmende for de som observerer det. Det kan være ord som blir kjapt og hardt spytta ut, nonstop talking, framoverlent truende kropp, knyttede hender, ansiktuttrykk som viser voldsomt sinne, veldig høy stemme, og alt dette tilsammen kan skremme folk til å pisse på seg. 

Om din mor er psykolig, og sier dette til deg, da syns jeg at du skal høre på henne. Og din eksvenninne. 

Neste gang du føler for å ta noen i forsvar, da kanskje du skal prøve å dempe de tingene din mor poengterer. Be henne forklare hva som var skremmende med din oppførsel. I tillegg, bør du kanskje roe ned på alkoholinntaket.

ehm nå var jeg da helt edru. jeg må drikke 12 halvlitere om jeg skal bli brisen. 

og jeg smilte i begge situasjonene under samtalene jeg hadde med disse to gutta. jeg knyttet heller ikke neven eller hadde aggressive ansiktsutrykk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du har ikke grenser - det er det som skremmer folk.

jeg tror at min mamma ble redd fordi hun visste hva som ville skje om han ikke la seg flat

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, WubWub skrev:

jeg tror at min mamma ble redd fordi hun visste hva som ville skje om han ikke la seg flat

Nettopp, du ser ikke når nok er nok.

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har fortalt meg historien om venninnen din før, og da var det ikke HELT sånn det gikk for seg. Du truet ham, og oppførte deg ufint, og du kom vel med noen helt direkte verbale trusler også, eller? 

Du var ikke en helt. Det er helt fint å stå opp for moren sin, men ikke på den måten du gjorde det. 

Anonymkode: d5586...c84

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nettopp, du ser ikke når nok er nok.

jeg har hatt 2 samtaler med 2 psykolog om denne hendelsen denne uken da min mor informerte de om det som hadde skjedd, og temaet de bragte på banen var psykopati.

i mitt hode så var jeg en helt som reddet mitt mor som var i sjokk tilstand fordi hun skapte en lang kø bak seg. så i tillegg kom det en mann å prøvde plage hu med fingeren. jeg var rolig hele veien helt til jeg så den fingeren så spratt jeg ut av bilen å hadde en samtale med han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har fortalt meg historien om venninnen din før, og da var det ikke HELT sånn det gikk for seg. Du truet ham, og oppførte deg ufint, og du kom vel med noen helt direkte verbale trusler også, eller? 

Du var ikke en helt. Det er helt fint å stå opp for moren sin, men ikke på den måten du gjorde det. 

jeg gjorde det klart og tydelig at jeg ikke ville finne meg i at han skrev noe stygt på hennes facebook profil. 

dagen etter at jeg hjalp venninda mi så kuttet hu kontakten med meg. jeg skjønner ikke hvorfor

Endret av WubWub
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.1.2017 den 0.26, WubWub skrev:

jeg gjorde det klart og tydelig at jeg ikke ville finne meg i at han skrev noe stygt på hennes facebook profil. 

Og det er jo en trussel. Du ville ikke finne deg i det, hvis ikke skulle han få betale.

Endret av Nordvesta
Innlegg ryddet for brukerdebatt
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.1.2017 den 0.29, AnonymBruker skrev:

Og det er jo en trussel. Du ville ikke finne deg i det, hvis ikke skulle han få betale.

Men jeg truet han ikke. Vi hadde en voksen dialog hvor jeg gav uttrykk for at det ikke er greit å hetse folk på internet. Han ble veldig redd, og han skrev ikke noe mer dritt på min vennindes facebook etter det.

han hadde lagt igjen kommentarer om at hu hadde anoreksia, at hu var et skjelett, at hun fortjener dø og masse mer rett og slett fordi hun hadde avvist han når han hadde spurt om en date.

han fulgte etter henne utelukkende for å plage a. men hvem var det som satt en stopper for dette ? det var meg det. 

allikevel var det jeg som ble skurken til tross for at jeg bare hadde gode intensjoner. jeg ville tatt en kule for denne venninda mi (hun var/er psykopat så hu gav helt beng i alt han sa)

Endret av Nordvesta
Innlegg ryddet for brukerdebatt i sitat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hemoglobin
15 minutter siden, WubWub skrev:

ehm nå var jeg da helt edru. jeg må drikke 12 halvlitere om jeg skal bli brisen. 

og jeg smilte i begge situasjonene under samtalene jeg hadde med disse to gutta. jeg knyttet heller ikke neven eller hadde aggressive ansiktsutrykk. 

Ok. Men da må du spørre din mor nøyaktig hva det var som skremte henne ved din oppførsel. Hun så deg utenfra vet du. Snakk med henne. 

Glemte en ting til. Øynene. Får du svarte øyne, så skremmer det også. (Btw, 3 øl, da er du ikke edru uansett i tillegg til evt medisinering.)

Endret av Hemoglobin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Hemoglobin skrev:

Ok. Men da må du spørre din mor nøyaktig hva det var som skremte henne ved din oppførsel. Hun så deg utenfra vet du. Snakk med henne. 

jeg havnet ofte i voldelig konflikt i tenårene mine men etter at jeg ble plukket opp av psykiatrien så har jeg ikke vært i en fysisk konflikt fra jeg var 20 til 33 år. men med dette eksempelet så sa mor at hun så de samme trekkene jeg hadde i tenårene og det var derfor hun informerte psykiatrien som følger meg opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig

Næh, høres ut som noe jeg kunne ha gjort, ser ikke problemet. Største blemma di her var å ikke hjelpe mora di med parkeringa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, WubWub skrev:

Hva ville skje om han ikke la seg flat da?

Anonymkode: 01380...092

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva ville skje om han ikke la seg flat da?

Anonymkode: 01380...092

Hvem vet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med å eskalere en konflikt istedenfor å roe den ned er at den andre personen kan plutselig dra frem en kniv og stikke den i deg, og så ender du enten på sykehus, kanskje med livsvarige skader, hvis du overlever, eller i fengsel pga. utfallet. Og da er ikke livet like hyggelig lengre. 

Anonymkode: 61620...e08

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, WubWub skrev:

Men jeg truet han ikke. Vi hadde en voksen dialog hvor jeg gav uttrykk for at det ikke er greit å hetse folk på internet. Han ble veldig redd, og han skrev ikke noe mer dritt på min vennindes facebook etter det.

han hadde lagt igjen kommentarer om at hu hadde anoreksia, at hu var et skjelett, at hun fortjener dø og masse mer rett og slett fordi hun hadde avvist han når han hadde spurt om en date.

han fulgte etter henne utelukkende for å plage a. men hvem var det som satt en stopper for dette ? det var meg det. 

allikevel var det jeg som ble skurken til tross for at jeg bare hadde gode intensjoner. jeg ville tatt en kule for denne venninda mi (hun var/er psykopat så hu gav helt beng i alt han sa)

Men du ... han var jo en drittsekk, og jeg skjønner det. Men du truet ham. Da du fortalte meg denne historien så hadde du en svær kniv i hånda som du viste ham. Er ikke rart dette oppleves truende da. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet med å eskalere en konflikt istedenfor å roe den ned er at den andre personen kan plutselig dra frem en kniv og stikke den i deg, og så ender du enten på sykehus, kanskje med livsvarige skader, hvis du overlever, eller i fengsel pga. utfallet. Og da er ikke livet like hyggelig lengre. 

Anonymkode: 61620...e08

Jeg bryr meg ikke om slikt. Har fortalt en historie om dette på KG tidligere når jeg var i Tyrkia. Jeg satt i en taxi i forsetet mens 3 kvinner satt bak meg. Taxi sjafører kjører som gærninger og vi holdt på å havne i en kollisjon i et rundkryss. Alle damene skrek og de gråt idet de så at en annen bil kom til å treffe oss med en hastighet på 80 km i timen. Jeg så at bilen kom til å treffe min meg direkte.

Hva tenkte jeg ? "Hmmm den isen her er god. lurer på hvor mange kalorier det er i den" - det var det jeg tenkte et par sekunder før jeg kom til å bli drept, mens damene i baksetet ulte som sirener. I just dont give a fuck

Endret av WubWub
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...