AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #1 Del Skrevet 21. januar 2017 Hei! Jeg skal flytte til en av de større byene her i landet i midten av juni. Jeg går vg2 nå, vg3 etter sommeren. Jeg kommer ikke til å ha noe å gjøre i sommer uten venner der. Jeg er egentlig ikke sjenert. Hvordan skal jeg kunne få meg venner om sommeren, før jeg begynner på skolen? Jeg kan jo ikke bare spørre noen på gata om de vil være venner med meg Anonymkode: 687c2...466 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #2 Del Skrevet 23. januar 2017 Hei, jeg skal flytte til en ny by i sommer jeg også og har tenkt litt på dette. Det du kan gjøre, dersom du ikke er for sjenert, er å for eksempel ta turen forbi en volleyballbane en solskinnsdag. Dersom noen på din alder spiller, kan du høre om du kan være med en liten stund. Jeg tenker at de fleste vil si ja til noe sånn og det er en veldig uformell måte å bli kjent med noen på. Dersom du får en god tone med noen, kan du foreslå grilling i en park på kvelden, hvilket også er en veldig uformell måte å bli kjent med noen på. Videre kan du jo søke på facebook om det finnes noen aktiviteter i byen, som du kan være med på. Det kan være idrett f. eks eller noe lignende. Det trenger selvfølgelig ikke være sport, men kanskje noe du interesser deg for, musikk, film eller lignende. Et annet tips, kan være å f.eks besøke en butikk for noe du interesser deg for. Kanskje jobber det noen der på din alder og da kan du være en mer nysgjerrig kunde en vanlig. Du kan f.eks høre med personen, dersom dere har god kjemi, om hvor det er bra å bade eller spise. Generelt er det letter å komme tilfeldig i prat med "ukjente" på sommeren, så dersom du er åpen for nye bekjentskap, tror jeg dette vil skinne igjennom. Anonymkode: 1eba9...626 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sidsel Skrevet 24. januar 2017 #3 Del Skrevet 24. januar 2017 Meetup.com, expatgrupper på facbook (ex. Bergen Expats), vennegrupper på facebook (ex. "BERGEN - Nye venner, nye muligheter"), aktivitetsvenner.no eller meld deg som frivillig hos Røde Kors eller lignende. Sjekk om turistforeningen i nærheten har noen arrangerte turer i perioden, og om byen er på vestlandet bør det også være mulig å finne kurs i f.eks. kiting eller surfing. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå