Gå til innhold

Uggen situasjon... (ang hvem som skriver på KG)

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

hm, har tilfeldigvis kommet over endel innlegg skrevet av kjæresten til broren min her på forumet. Synes det hele er ekkelt og vet ikke helt hvordan gripe det hele ann. Spesielt siden hun skriver nedsettende ting om vår familie. Etter at jeg oppdaget hvem hun er her inne unngår jeg å se på hennes innlegg,men nå har jeg jo oppdaget hva hun skriver om familien og det gjør meg mildt sagt forbanna! :evil:

Hun fremstår annerledes (selvfølgelig,hvem gjør ikke det..) her inne en hun gjør i virkeligheten. Men nå faller liksom bitene som tidligere ikke stemte på plass. Synes det er ubehagelig, og jeg vet at hadde min bror visst hva hun skrev om vår mor hadde han blitt rystet. Synes det er vondt når jeg vet hvor mye min mor gjør for å glede dem (kommer med gaver,inviterer på middag,kjøper dem mat. osv)

Jeg er jo nesten livredd nå for å surfe her inne i tilfelle jeg kommer over noe hun har skrevet.

Kanskje jeg burde si til henne at jeg vet hva nicket hennes er??

Hva synes dere???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

send henne en pm og fortell henne at det kanskje lønner seg å være litt mindre ærlig om slike ting, dersom hun ikke er like ærlig om dem i RL!!

pinlig for henne, og kanskje hun bare trengte å blåse ut?

det mest greie for deg (og for henne om hun ikke er totalt bitch) er å sende en liten pm og si til henne at "hei, jeg er her jeg og, og liker ikke det du sier om oss".

Gjest Anonymous
Skrevet

Skriver under på Alines innlegg , men hun har sikkert skjønt det allerede nå- tror du ikke

Skrevet

Hadde og sendt en PM til henne og sagt at jeg og er innom og leser og at jeg vet hvem hun er

Skrevet

Ja har hun lest innlegget ditt vet hun ihvertfall hvem DU er :wink:

Gjest annen gjest
Skrevet

Min brors kjæreste skriver også innlegg her, og skjuler ikke hvem hun er. Men hun har da vett til å ikke legge ut om ting i privatlivet utover det hun kan si til oss i det virkelige liv.. Bør jo være en selvfølge å oppføre seg litt om man ikke har en helt anonym identitet her inne...

Send vedkommende en pm, ja, eller nevn det for henne neste gang du møter henne.

Gjest Dreyer.
Skrevet

Hvis du er skikkelig syltøff, så tar du og spør henne om en ting eller to i neste familieselskap, eller iallfall når din bror også er til stede. Bare sleng ut en kommentar som går direkte på noe hun har skrevet, nevn nicket hennes i samme farten. Si bare litt, men nok til at hun får noe å forklare til sin kjæreste i ettertid.

Husk at det er ikke DU som skal ha dårlig samvittighet for å ha lest hva hun skriver her, på et åpent forum som hvem som helst kan lese.

Skrevet
Spesielt siden hun skriver nedsettende ting om vår familie. Etter at jeg oppdaget hvem hun er her inne unngår jeg å se på hennes innlegg,men nå har jeg jo oppdaget hva hun skriver om familien og det gjør meg mildt sagt forbanna! :evil:

Og så? Så lenge hun ikke skriver renheklet løgn eller noe som kan identifisere familien for utenforstående, så må hun da få lov å skrive nøyaktig hva hun vil, selv om du ikke har samme oppfatning av ting som henne.

Jeg skjønner selvsagt at det ikke er hyggelig å lese negative ting om familien sin, men dersom hun ærlig og redelig skriver hvordan hun opplever ting er det da strengt tatt ikke noe du har noe med (som sagt, medmindre hun lyver eller skriver noe som kan identifisere familien).

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis det som skrives som du oppfatter som negativt, kanskje kun er lufting av tanker i en dagbok (som nettopp ikke er ment for alles øyne), kan jeg rett og slett ikke skjønne grunnen til at du reagerer så sterkt? Folk kan ha ulike oppfatninger og tolkninger, og det du selv ser på som udelt positivt, kan andre se annerledes på.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Du kan ha et syn på din mor, som hun ikke har, og det må hun få lov til å ha. Selv om du mener at din mor bare er snill og grei, er det ikke dermed sagt at hun skal mene det samme.

Noe gjør man for å bevare husfreden, og derfor er KG en fin plass å få ut gørren på.

Men ønsker du å konfrontere henne med det, så gjør du det ikke i familiselskap, men tar det opp med henne. Enten du sender en pm, eller du snakker med henne ansikt til ansikt. Men hun må få lov til å ha sin mening om tingene, for du sitter nok ikke med fasiten som datter. :wink:

Skrevet

Min mening er at hun heller burde tatt det opp med dere, istedenfor at du skulle finne ut at hun skriver slike ting her....hmm ganske teit å dårlig gjort. Ville absolutt tatt det opp med henne

Skrevet

det er jo en ting å ha andre oppfatninger en hverandre, men dersom man oppfører seg ovenfor svigerfamilien som om man virkelig liker de, også slenger man masse dritt og forteller om hvor totalt talentløse og tåpelige de er her, så har man kanskje ikke tenkt like langt eller?

da spiller man falskt, og det er ikke noe jeg ville likt.

men det redelige da er å enten la det ligge, dersom du synes det er greit, eller konfrontere henne (alene) om hva du leser og hva du føler da.

Gjest Anonymous
Skrevet
Min mening er at hun heller burde tatt det opp med dere, istedenfor at du skulle finne ut at hun skriver slike ting her....hmm ganske teit å dårlig gjort. Ville absolutt tatt det opp med henne

men dettte er et anonymt nettsted hvor man kan lufte tanker, meninger , ideer, frustrasjoner sorg, glede og sinne.

Det kan hende at jeg her skriver om en problemstilling om et tema som irriterer meg eller personner- det betyr nødvendigvis ikke at jeg MÅ ta det opp med personnen i RL

Gjest Anonymous
Skrevet

"Du kan ha et syn på din mor, som hun ikke har, og det må hun få lov til å ha. Selv om du mener at din mor bare er snill og grei, er det ikke dermed sagt at hun skal mene det samme."

Det er jo helt klart at det er fullstendig lov å ha ulikt syn på samme person. Det er jo min mor og hennes "svigermor". Det er jo en stor forskjell.

Det jeg synes er kjipt er at hun virker så utrolig utakknemlig og bortskjemt. Når min mor har f.eks kommet med en gave til dem, som min bror synes er fint, da sier hun ingenting om det der og da men øser ut av seg her på nettet om hvor idiotisk den gaven var og hvor ididotisk min mor er som kommer med en slik gave. Og hvis de er invitert på middag og den ikke er preparert nøyaktig slik som hun selv lager det (for hun er jo en superkokk selv :wink: ) da er min mor inkomepetent som kokk...står det å lese på internett.

Synes det er kjipt å ha oppdaget hvordan hun-tydeligvis- føler ovenfor vår familie som hun faktisk er en del av.

Hun har jo faktisk sittet å snakket nedsettende om min far når han ikke var tilstede , det var jeg,min mor og min bror der. Jeg ble sjokkert. Synd jeg ikke klarte å summe meg nok til å si noe til henne.

Men det er vel som andre her sier, at man burde være forsiktig å skrive om andre personer på slike åpne forum,spesielt når man sier ting her inne som man ikke uttrykker i RL. Synes det er mere riktig å blåse ut om slike "familiære" ting til noen venninner ute i virkeligheten enn det er å legge det ut på et åpent forum.

Gjest Anonymous
Skrevet

Har sendt henne en mail nå faktisk, Tenkte at det var mest fair. Slik at hun kan lese den i ro å mak og slippe å stå som en "idiot" framfor meg. Synes bare det var synd at jeg skulle finne ut at det er sånn hun føler det ovenfor vår familie, for hun er jo en del av den.

Regner med at hele greia er over og ut straks og glemt for min del.

Skrevet

Synes igrunn det var litt "teit" å ta det opp her. Det var tross alt noe du reagerte på med tanke på at hun lirte av seg ting og tang her på KG. Du gjorde jo akkurat det samme, husk det. Selv om hun gjorde det først burde du hevet deg over det og latt være å poste noe om det her, men sendt henne en mail med en gang. Det er iallefall min mening.

Skrevet

Jeg synes ikke du skal konfrontere svigerinnen din foran familien din, eller i det hele tatt nevne denne "episoden" for familien din. Den PM-en burde holde,... (Kanskje hun tar det opp i RL med deg også?,..)

Du som er datter klarer kanskje ikke å se på din mor på samme måte som en svigerdatter gjør? Det kan jo være at hun har like rett i det hun skriver om din familie, som det du skriver om den.

Synes mange andre skriver fornuftige ting i andre innlegg her,..

Gjest Anonymous
Skrevet

men dettte er et anonymt nettsted hvor man kan lufte tanker, meninger , ideer, frustrasjoner sorg, glede og sinne.

Det kan hende at jeg her skriver om en problemstilling om et tema som irriterer meg eller personner- det betyr nødvendigvis ikke at jeg MÅ ta det opp med personnen i RL

Det er et anonymt nettsted så lenge man ikke forteller andre hvem man er, eller skriver ting som ikke kan msforstås.

Jeg synes det er fint at man kan blåse ut diverse greier her - selv er jeg til og med en ekstra anonym gjest, men jeg mener man bør utøve littegrann forsiktighet dersom man vet at andre kan identifisere deg.

jeg tenker og sier også ting jeg ikke vil alle skal høre, men da sier jeg det blant folk jeg vet jeg kan stole på, eller uttrykker meg anonymt og prøver å ikke skrive så ikke gud og hvermann kan kjenne igjen personene jeg snakker om.

Gjest Anonymous
Skrevet

er det mulig å få slettet denne tråden???

Har fått de rådene jeg søkte og ønsker å legge diskusjonen død

-trådstarter-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...