Gå til innhold

Er det lurt å kjøpe SSD når harddisken er flaskehalsen? Verdt å halvere lagringskapasiteten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en bærbar HP som er bare ett år gammel. Ganske rask, bruker den til surfing, bilde- og enkel videoredigering, litt spill (WoWS, AoE HD).

Det er tydelig at harddisken er flaskehalsen, ved systemovervåkning ser jeg at jeg lett og hyppig kommer over 90% av kapasiteten, gjerne til 100% også.

Er det verdt det å bruke 1200 penger på en slik?:

https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/harddisk/ssdsata2a5/crucial-mx300-525gb/238624.11115/?utm_source=prisjakt.no&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisjakt_prisjamforelse

Har ingen problemer med å skifte harddisk, men garantien blir vel brutt. Dessuten ender jeg opp med halvparten av plassen, og jeg bruker i dag vel 700 GB.

Noen i tilsvarende situasjon med erfaringer og innspill her?

Anonymkode: df344...c3e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Garantier er verdiløse i Norge. Reklamasjonsretten påvirkes ikke av at man oppgraderer harddisken med mindre det kan bevises at feilen er direkte forårsaket av oppgraderingen. Og du kan selvsagt ikke reklamere for harddiskfeil til de du kjøpte maskinen fra.

Hvis du har en stor maskin kan du jo putte en snurredisk der cd-rommen er, for å få mer plass. Så har du alle systemfiler på SSDen. 

Ville forøvrig heller kjøpt en Samsung enn det rælet der.

Skrevet

Det gir i mange tilfeller en mye mer responsiv maskin, men det er jo litt dumt hvis du faktisk trenger all plassen. For øvrig er jeg enig i at Samsung SSD er best. Feilraten på 850-modellen er tilnærmet 0 i følge tallene til en ganske stor nettbutikk jeg kom over da jeg skulle kjøpe.

Anonymkode: daf52...ae9

Skrevet

Bruker CD-spilleren samme tilkobling som en 2,5 harddisk i bærbare maskiner? Da har jeg i så fall en ekstern adapter liggende for de få tilfellene vi trenger CD/DVD-spiller.

Hva er galt med den SSDen? Veldig god pris på han, og tilsynelatende et av de aller mest populære produktene i kategorien. Kan dere dokumentere feil er jeg lytter øre.

Anonymkode: df344...c3e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...