AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #1 Skrevet 21. januar 2017 Jeg skal på date hos en fyr og vi ble enige om at jeg skulle lage kveldsmat. Hva kan jeg lage som er enkelt og sunt og ikke "rart", vet ikke enda hva han liker og ikke 😅 Anonymkode: cf587...2c8
Lattea Skrevet 21. januar 2017 #2 Skrevet 21. januar 2017 Oi, en litt annen vri.. Ostesmørbrød? Med grønt og frukt ved siden av? Ost og grove kjeks med druer? Salat med kylling ? Knekkebrød med litt ålreit pålegg? Eller brødskiver med kakao? Hvor sunt liksom?
Gjest GulSol Skrevet 21. januar 2017 #3 Skrevet 21. januar 2017 Brød og forskjellig pålegg på bordet? Ost, skinke, egg, salami, agurk, paprika? Melk/sjokolademelk/juice..
Pringle Skrevet 21. januar 2017 #4 Skrevet 21. januar 2017 Hva synes du er enkelt å lage? Kan du ikke spørre ham hva han liker?
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #5 Skrevet 21. januar 2017 Jeg synes det meste er enkelt. Men jeg skal lage mat til han hos han, så tenkte noe uten for mange ingredienser, vet ikke hva han har. Måtte spørre hva han ikkke spiste, så har utelukket sopp 😅 Anonymkode: cf587...2c8
♥Missy♥ Skrevet 21. januar 2017 #6 Skrevet 21. januar 2017 Antipasti brett med bruschetta du steker opp i skiver, spekepølse, god ost, og syltetøy Du kan supplere med oliven, melon, grissini og jordbær. Så kan dere velge om dere vil ha vin ved siden av 3
Pringle Skrevet 22. januar 2017 #7 Skrevet 22. januar 2017 Det første jeg tenkte på da jeg våknet i dag, var denne tråden. Jeg våknet også med hodepine og kvalme. Så skjønte jeg hvorfor - denne typen oppgave synes jeg er forferdelig vanskelig! Alle mine måltider er enkle, mange av middagene min kan ikke kalles matlaging engang - men jeg vil ha et godt komponert måltid når jeg først spiser. Å lage mat hos andre er en stor utfordring. Jeg vet verken hva som er forventet av meg, eller hva som venter meg. (I tillegg er dette en person du ikke kjenner, og det er meningen at det kanskje skal bli noe mer av dette bekjentskapet. Minner mer om et jobbintervju for en traineestilling, enn en date.) Med andre ord, stor risiko, mange usikkerhetsmomenter. Hva har han av mat og utstyr? Er det greit at du tar med deg mat og utstyr? Hva slags måltid ønsker han? Samtidig, man må jo anta at hvis han har store krav til denne kveldsmaten, så har han et rikt utvalg av mat og utstyr; motsatt, hvis han ikke har så mye ingredienser og utstyr, forventer han sikkert ikke allverden. Haha, jeg tenker altfor mye. Håper daten gitt bra hvis den allerede har vært, evt at du finner ut av det hvis den ligger fram i tid 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #8 Skrevet 22. januar 2017 46 minutter siden, Pringle skrev: Det første jeg tenkte på da jeg våknet i dag, var denne tråden. Jeg våknet også med hodepine og kvalme. Så skjønte jeg hvorfor - denne typen oppgave synes jeg er forferdelig vanskelig! Alle mine måltider er enkle, mange av middagene min kan ikke kalles matlaging engang - men jeg vil ha et godt komponert måltid når jeg først spiser. Å lage mat hos andre er en stor utfordring. Jeg vet verken hva som er forventet av meg, eller hva som venter meg. (I tillegg er dette en person du ikke kjenner, og det er meningen at det kanskje skal bli noe mer av dette bekjentskapet. Minner mer om et jobbintervju for en traineestilling, enn en date.) Med andre ord, stor risiko, mange usikkerhetsmomenter. Hva har han av mat og utstyr? Er det greit at du tar med deg mat og utstyr? Hva slags måltid ønsker han? Samtidig, man må jo anta at hvis han har store krav til denne kveldsmaten, så har han et rikt utvalg av mat og utstyr; motsatt, hvis han ikke har så mye ingredienser og utstyr, forventer han sikkert ikke allverden. Haha, jeg tenker altfor mye. Håper daten gitt bra hvis den allerede har vært, evt at du finner ut av det hvis den ligger fram i tid Gøy du engasjerer deg! Har nylig tatt fatt på kostholdet og treningen igjen og merker at jeg ikke helt er inni det enda. Derfor jeg spør. Dessuten, hva om han synes det jeg serverer er rart? 😜 Jeg kunne liksom hatt et par knekkebrød med CC, kyllingskinke og avokado. Mettende og proteinrikt. Men det er kanskje ikke vanlig å servere? Jeg satser egentlig også på å kjøpe inn alt av råvarer, har enda ikke set i kjøleskapet hans... Daten er på mandag, fortsatt litt tid å tenke på 😊 Anonymkode: cf587...2c8 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #10 Skrevet 22. januar 2017 Grove baguetter med kylling filet, salat, tomat, paprika, løk osv det beste jeg får når gubben lager kvelds til meg hvertfall! Vi bruker aioli eller majones i tillegg, men du kan jo velge noe magere om du vil det Anonymkode: 2326e...7b5 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #12 Skrevet 25. januar 2017 Omelett eller speilegg. En god tomatsuppe med egg og rundstykker til. Varm rundstykker med god pålegg til. Eller lag sandwicher. Anonymkode: 3cd3f...bcf
skruf Skrevet 25. januar 2017 #13 Skrevet 25. januar 2017 Hvis han har mel, bakepulver, smør og kefir så kan du lage scones. Tar 5min å kna sammen og 10min å steke. Nystekte scones med pålegg er himmelsk godt Ellers så ville jeg gått for ostesmørbrød i diverse varianter eller omelett med ferskt brød til. Siden dere har avtalt at du skal lage kveldsmat hjemme hos han så kan du jo bare melde med han å høre om han kan kjøpe inn det du trenger av ingredienser. Evt du kan kjøpe med deg. 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #14 Skrevet 25. januar 2017 Takk for tips alle! Innså at det kanskje var litt stress å lage kvelds hos han, spesielt når jeg ikke aner hva han har. Laget derfor en pastasalat med fullkornspasta, masse grønnsaker og kylling. Ble en suksess Anonymkode: cf587...2c8
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #15 Skrevet 25. januar 2017 grandis og øl så får du frieri om et par uker lol. Anonymkode: 286c7...5c4
applestories Skrevet 25. januar 2017 #16 Skrevet 25. januar 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for tips alle! Innså at det kanskje var litt stress å lage kvelds hos han, spesielt når jeg ikke aner hva han har. Laget derfor en pastasalat med fullkornspasta, masse grønnsaker og kylling. Ble en suksess Anonymkode: cf587...2c8 Hva bruker du får å få god smak på dette? Eventuelt - hvilke grønnsaker?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå