Gå til innhold

Foster og beredskapshjem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om noen vet hvor mye man får som lønn når man er beredskapshjem, når man venter på et barn - altså når man ikke har barn i hjemmet, bare går hjemme og venter?
Vet at man må være tilgjengelig stort sett hele døgnet, så da må man jo lønnes på en måte - siden man MÅ være hjemme og ikke kan ha annen jobb?

Må man være gift? Eller bare samboere eller single?

Kan man velge hvor mange år en kan være fosterfamilie på? 

Noen som er det her som kan si om det? :)

Anonymkode: 167fb...39b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt av en tittel. Lurte på om du skulle være beredskapshjem for et foster. :alice:

Anonymkode: a414f...63c

• Liker 8
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt av en tittel. Lurte på om du skulle være beredskapshjem for et foster. :alice:

OK

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:laugh:

Anonymkode: 94c8b...22f

• Liker 1
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. Som regel er det ikke noe problem med en og annen skrivefeil, men her endret det virkelig betydningen totalt :)

Anonymkode: ef254...83f

• Liker 2
Skrevet

Hallo, kan dere være saklige her?

Er det mulig som dere henger dere oppi ALT. Er ikke rom for å feile her eller skrive feil. Skikkelig barnslige drittunger!! 

• Liker 2
Skrevet

Først og fremst, må du lære deg å kontrollere ordbruken din mot andre, før du får noe ansvar for barn i nød.

Du bør heller kontakte bufetat og spørre der. Hvis du gjør det for penger (som det dessverre virker som) bør du heller sjekke ut småjobber på Finn.no

• Liker 17
Skrevet

Er det mulig!! Så frekke folk er her inne!

Syke mennesker....

• Liker 2
Skrevet

Når penger er motivasjon burde du holde deg langt unna. Ønske om å gjøre en forskjell og virkelig gjøre noe for et barn i krise - det er det som skal få deg til å oppsøke info om saken. Joda - klart man skal ha lønn for "jobben" - men det blir så feil når lønn blir fokus og ikke jobben/valget om å være beredskapshjem..

• Liker 9
Skrevet
5 minutter siden, Cessa74 skrev:

Når penger er motivasjon burde du holde deg langt unna. Ønske om å gjøre en forskjell og virkelig gjøre noe for et barn i krise - det er det som skal få deg til å oppsøke info om saken. Joda - klart man skal ha lønn for "jobben" - men det blir så feil når lønn blir fokus og ikke jobben/valget om å være beredskapshjem..

Det er dessverre sånn at en del som ønsker å gjøre en forskjell og være der for et barn i nød nøler fordi de ikke tror at de klarer å få det til økonomisk. Det må da være helt greit å snakke om arbeidsforhold og lønn for de som ser for seg å drive et beredskapshjem, på lik linje med at ingen blir spikret opp etter veggen om man spør hva man tjener i en barnehage! 

Etter det jeg har hørt fra ulike bekjente, så vil lønn og arbeidsforhold variere ettersom om man jobber for privat barnevern eller det offentlige. En venninne mumlet at man får bedre pr dag med barn via privat barnevern, men da får man ikke "ventepenger", du får bare når du har et barn. 

Jeg foreslår at du, TS, kontakter de som søker fosterhjem, og ber om en samtale. De er vant med å prate igjennom disse tingene. Bare si at du funderer på å åpne hjemmet og ta i mot barn, men du kjenner at du trenger å vite mer. 

• Liker 4
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det mulig som dere henger dere oppi ALT. Er ikke rom for å feile her eller skrive feil. Skikkelig barnslige drittunger!! 

Oi sann, jeg spør meg selv om du bør ha ansvaret for et barn... Du har meget kort lunte

Anonymkode: cdc1d...2d9

• Liker 10
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på om noen vet hvor mye man får som lønn når man er beredskapshjem, når man venter på et barn - altså når man ikke har barn i hjemmet, bare går hjemme og venter?
Vet at man må være tilgjengelig stort sett hele døgnet, så da må man jo lønnes på en måte - siden man MÅ være hjemme og ikke kan ha annen jobb?

Må man være gift? Eller bare samboere eller single?

Kan man velge hvor mange år en kan være fosterfamilie på? 

Noen som er det her som kan si om det? :)

Slik jeg har forstått det har ikke sivilistatus noe å si for om du blir godkjent beredskapshjem eller ei. Det er kompetansen din de er opptatt av. Jeg vet ikke noe om lønnen, men det kan du jo spørre om (når du melder deg) på kurs. Om din livssituasjon endres, eller du føler behov for en pause får du det, det er ikke slik at du låser deg for de neste 20 årene eller noe sånt. 

Anonymkode: b75c0...ae3

• Liker 1
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi sann, jeg spør meg selv om du bør ha ansvaret for et barn... Du har meget kort lunte

Anonymkode: cdc1d...2d9

Du er frekk. Hvem sa at det er meg TS som skal det? 

Tenker dere at jeg kanskje spør for noen? Lurer generelt? osv

Dere er så ubrukelige til å dømme andre.

Ja, faktisk er det slik at hun har ikke allverdens råd og tror ikke det vil gå rundt om hun går for det...

Dere som har svart saklig, TUSEN TAKK!

• Liker 2
Skrevet
48 minutter siden, Juniper skrev:

Det er dessverre sånn at en del som ønsker å gjøre en forskjell og være der for et barn i nød nøler fordi de ikke tror at de klarer å få det til økonomisk. Det må da være helt greit å snakke om arbeidsforhold og lønn for de som ser for seg å drive et beredskapshjem, på lik linje med at ingen blir spikret opp etter veggen om man spør hva man tjener i en barnehage! 

Etter det jeg har hørt fra ulike bekjente, så vil lønn og arbeidsforhold variere ettersom om man jobber for privat barnevern eller det offentlige. En venninne mumlet at man får bedre pr dag med barn via privat barnevern, men da får man ikke "ventepenger", du får bare når du har et barn. 

Jeg foreslår at du, TS, kontakter de som søker fosterhjem, og ber om en samtale. De er vant med å prate igjennom disse tingene. Bare si at du funderer på å åpne hjemmet og ta i mot barn, men du kjenner at du trenger å vite mer. 

Du er god :)

• Liker 1
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slik jeg har forstått det har ikke sivilistatus noe å si for om du blir godkjent beredskapshjem eller ei. Det er kompetansen din de er opptatt av. Jeg vet ikke noe om lønnen, men det kan du jo spørre om (når du melder deg) på kurs. Om din livssituasjon endres, eller du føler behov for en pause får du det, det er ikke slik at du låser deg for de neste 20 årene eller noe sånt. 

Anonymkode: b75c0...ae3

Takk :)

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er frekk. Hvem sa at det er meg TS som skal det? 

Tenker dere at jeg kanskje spør for noen? Lurer generelt? osv

Dere er så ubrukelige til å dømme andre.

Ja, faktisk er det slik at hun har ikke allverdens råd og tror ikke det vil gå rundt om hun går for det...

Dere som har svart saklig, TUSEN TAKK!

Du virker jo helt ustabil

• Liker 6
Skrevet

Bare fortsett dere med frekke kommentarer :)

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så lett å vippe av pinnen...? Du burde ikke ha ansvar for barn.

Anonymkode: c0202...009

• Liker 6
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så lett å vippe av pinnen...? Du burde ikke ha ansvar for barn.

Anonymkode: c0202...009

Du klarer ikke å lese gjennom tråden engang! 

• Liker 1
Skrevet

Hvis du reagerer så sterkt på hva noen skriver til deg anonymt her inne TS, hvordan skal du takle ett utreagerende barn da?

Anonymkode: dad86...1c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...