ajarRun Skrevet 21. januar 2017 #1 Skrevet 21. januar 2017 Fire virker jo bedre, man kan jo uansett ta seg ferier eller langhelger når man vil...
penny_ Skrevet 21. januar 2017 #3 Skrevet 21. januar 2017 Fordi folk har andre ting de vil drive på med enn jobb. 16
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #4 Skrevet 21. januar 2017 Har ikke hatt mer enn 12 dagers ferie på mange år, så kjenner ikke til 5 ukers ferie. Anonymkode: 5845d...a5a
Jerry Lee Skrevet 21. januar 2017 #5 Skrevet 21. januar 2017 Det å ta ut ferie er dessuten lovpålagt. Heldigvis. ☺ 2
Leo Skrevet 21. januar 2017 #6 Skrevet 21. januar 2017 Nei... Hvorfor vil folk heller ha 500 kroner enn 400 kroner hvis de får velge? 26
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #7 Skrevet 21. januar 2017 Jeg lurte på det selv da jeg var ung og ny i arbeidslivet. Nå er jeg helsigvis blitt klokere og vet bedre. Det fins mer i livet enn å bare jobbe. Anonymkode: c7c73...73c 5
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #8 Skrevet 21. januar 2017 Noen har barn, og ønsker å ha ferie sammen med barna. Så mye som mulig. Da er 5 uker bedre enn 4 uker. Noen har en tøff jobb, og trenger så mye ferie som mulig for å koble av og ta seg inn igjen. Anonymkode: d4618...f72
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #9 Skrevet 21. januar 2017 52 uker virker best. Anonymkode: 2f843...462 6
ajarRun Skrevet 21. januar 2017 Forfatter #10 Skrevet 21. januar 2017 6 minutter siden, Zogi skrev: Hvorfor virker 4 uker bedre enn 5? Mer penger, og jeg kan jo likevel ha fem uker der jeg ikke jobber. 4 minutter siden, Jerry Lee skrev: Det å ta ut ferie er dessuten lovpålagt. Heldigvis. ☺ Arbeidsmiljøloven kan brenne i helvette. Hvis jeg vil jobbe 80 timers uker, hvorfor skal noen legge seg opp i det? Og hvorfor skal jeg tvinges til å feriere? 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurte på det selv da jeg var ung og ny i arbeidslivet. Nå er jeg helsigvis blitt klokere og vet bedre. Det fins mer i livet enn å bare jobbe. Anonymkode: c7c73...73c Men man trenger jo ikke ferie for å ikke jobbe en uke, arbeidstiden regnes jo ut av et gjennomsnitt fra et helt år, ikke utifra hver uke. Jeg kan jo teoretisk jobbe annenhver uke eller annenhver dag hvis jeg vil ha lange dager. 2
applestories Skrevet 21. januar 2017 #11 Skrevet 21. januar 2017 9 minutter siden, amativeReflection skrev: Fire virker jo bedre, man kan jo uansett ta seg ferier eller langhelger når man vil... Hvem er "man" og hvor jobber han? 10
Gjest Hemoglobin Skrevet 21. januar 2017 #12 Skrevet 21. januar 2017 Det burde faktisk vært mye mer ferie.
ajarRun Skrevet 21. januar 2017 Forfatter #13 Skrevet 21. januar 2017 Akkurat nå, applestories skrev: Hvem er "man" og hvor jobber han? Man er vel alle som har fleksibel arbeidshverdag, for eksempel trafikklærere og folk som har lederstillinger.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #14 Skrevet 21. januar 2017 1 minutt siden, amativeReflection skrev: Men man trenger jo ikke ferie for å ikke jobbe en uke, arbeidstiden regnes jo ut av et gjennomsnitt fra et helt år, ikke utifra hver uke. Jeg kan jo teoretisk jobbe annenhver uke eller annenhver dag hvis jeg vil ha lange dager. Det gjelder langt ifra alle jobber! Mannen min har en jobb der han må være på plass hver dag. Det er oppgaver som må gjøres - hver dag. Han kan ikke "gjøre unna" noe 1 uke og ta seg fri neste uke. Anonymkode: d4618...f72 2
Jerry Lee Skrevet 21. januar 2017 #15 Skrevet 21. januar 2017 Akkurat nå, amativeReflection skrev: Arbeidsmiljøloven kan brenne i helvette. Hvis jeg vil jobbe 80 timers uker, hvorfor skal noen legge seg opp i det? Og hvorfor skal jeg tvinges til å feriere? Det må du gjerne syns...jeg gjorde det samme. Og fikk bare den beskjeden jeg sa, som du siterer.
penny_ Skrevet 21. januar 2017 #16 Skrevet 21. januar 2017 3 minutter siden, amativeReflection skrev: Arbeidsmiljøloven kan brenne i helvette. Hvis jeg vil jobbe 80 timers uker, hvorfor skal noen legge seg opp i det? Og hvorfor skal jeg tvinges til å feriere? Du får starte din egen bedrift, så kan du gjøre som du vil. 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #17 Skrevet 21. januar 2017 4 minutter siden, amativeReflection skrev: Mer penger, og jeg kan jo likevel ha fem uker der jeg ikke jobber. Arbeidsmiljøloven kan brenne i helvette. Hvis jeg vil jobbe 80 timers uker, hvorfor skal noen legge seg opp i det? Og hvorfor skal jeg tvinges til å feriere? Men man trenger jo ikke ferie for å ikke jobbe en uke, arbeidstiden regnes jo ut av et gjennomsnitt fra et helt år, ikke utifra hver uke. Jeg kan jo teoretisk jobbe annenhver uke eller annenhver dag hvis jeg vil ha lange dager. Ikke alle har det sånn. Men hvis det du ønsker er muligheten til å velge bort ferie mot mer lønn, så kan jeg forsåvidt forstå det. Men bare fordi hos oss er det mulig å avspasere flere uker hvert år. Så hvis jeg fikk mer penger ville jeg nok valgt bort noe av ferien. Men sånn er det jo ikke. Anonymkode: 2f843...462
applestories Skrevet 21. januar 2017 #18 Skrevet 21. januar 2017 (endret) 6 minutter siden, amativeReflection skrev: Man er vel alle som har fleksibel arbeidshverdag, for eksempel trafikklærere og folk som har lederstillinger. Jeg hadde selvsagt ikke tatt ut ferie om jeg ikke måtte. I julen hadde jeg seks dager sammenhengende fri - det lengste på tre år. Men nå er jeg i fast jobb og må ta ut fem uker ferie i året. Jeg mistet over en måned avspasering ved nyttår (160 timer), og overtid finnes ikke. Ikke helt sikker på om fast jobb i det offentlige er noe for meg allikevel. Endret 21. januar 2017 av applestories
ajarRun Skrevet 21. januar 2017 Forfatter #19 Skrevet 21. januar 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det gjelder langt ifra alle jobber! Mannen min har en jobb der han må være på plass hver dag. Det er oppgaver som må gjøres - hver dag. Han kan ikke "gjøre unna" noe 1 uke og ta seg fri neste uke. Anonymkode: d4618...f72 Hva gjør han hvis han er sliten? Eller hvis det skjer noe spennende i et annet land han vil gjøre? Eller hvis han blir invitert med på hytta? 7 minutter siden, penny_ skrev: Du får starte din egen bedrift, så kan du gjøre som du vil. Jeg har en egen bedrift, men det medfører en haug andre problemer som jeg ikke finner noen lett løsning på. 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke alle har det sånn. Men hvis det du ønsker er muligheten til å velge bort ferie mot mer lønn, så kan jeg forsåvidt forstå det. Men bare fordi hos oss er det mulig å avspasere flere uker hvert år. Så hvis jeg fikk mer penger ville jeg nok valgt bort noe av ferien. Men sånn er det jo ikke. Anonymkode: 2f843...462 Jeg har ikke noe i mot å ikke jobbe, men feriepenger og å måtte ta ut ferie provoserer meg. Jeg kan jo ikke jobbe når som helst. 8 minutter siden, applestories skrev: Jeg hadde selvsagt ikke tatt ut ferie om jeg ikke måtte. I julen hadde jeg seks dager sammenhengende fri - det lengste på tre år. Men nå er jeg i fast jobb og må ta ut fem uker ferie i året. Jeg mistet over en måned avspasering ved nyttår (160 timer), og overtid finnes ikke. Ikke helt sikker på om fast jobb i det offentlige er noe for meg allikevel. Jeg vurderer å jobbe som sensor, men de betaler jo så lite at jeg måtte jo bodd i telt på plenen ved parkeringsplassen deres.
Gjest Skrevet 21. januar 2017 #20 Skrevet 21. januar 2017 Fordi det er kjekt med kanskje 2 uker sammenhengende, også en uke på høsten og noen langhelger innimellom der også, da går feriedagene fort gitt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå