Gå til innhold

Tror det blir vanskeligere å bo billigere enn dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor midt i en storby, eier en liten ettroms, er singel, skal ikke ha barn, og betaler 4500,- totalt på leiligheten hver mnd. Det er inkludert strøm, komm avgifter, lån, renter, eiendomsskatt. Jeg kunne tenkt meg å bo litt mer landlig og uten nære naboer, men jeg innser at det er vel ikke mulig å eie noe selv og bo like billig som jeg allerede gjør.

Eller er det mulig? Ulempa med å bo landlig til innebærer vel økte utgifter til oppvarming pluss mer og transport? Bil og slikt?

Hvor mye betaler du pr mnd?

Anonymkode: 1486e...fcd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har regner litt på det selv og også hørt fra andre som flyttet fra landet og inn i byen, at det er veldig vanskelig å spare penger på å eie bolig på landet, kontra å bo i by dersom man er så heldig å finne noe rimelig. Boliger i utkantstrøk er jo som regel større og dyrere å vedlikeholde, og de små og rimelige boligene er veldig ofte gamle og dårlig vedlikeholdt. Sånn sett utenom strøm, pendling og andre ekstrautgifter. 

Anonymkode: 088ee...894

• Liker 1
Skrevet

Nei. Jeg blir i byen. Kan kjøpe meg et hus i ytre strøk, men bil og strøm blir dyrt.

Skrevet

Rente er billig og transport er dyrt.
Det kommer garantert til å bli dyrere for deg å flytte på landet + at ditt sosiale liv kommer til å forsvinne som dugg for solen.

• Liker 1
Skrevet
17 timer siden, prt90 skrev:

Det kommer garantert til å bli dyrere for deg å flytte på landet + at ditt sosiale liv kommer til å forsvinne som dugg for solen.

Men jeg vil slippe matos, støy og mas.

• Liker 1
Skrevet
På 21.1.2017 den 13.26, AnonymBruker skrev:

Har regner litt på det selv og også hørt fra andre som flyttet fra landet og inn i byen, at det er veldig vanskelig å spare penger på å eie bolig på landet, kontra å bo i by dersom man er så heldig å finne noe rimelig. Boliger i utkantstrøk er jo som regel større og dyrere å vedlikeholde, og de små og rimelige boligene er veldig ofte gamle og dårlig vedlikeholdt. Sånn sett utenom strøm, pendling og andre ekstrautgifter. 

Ja er boligstørrelse som er problemet. Dess større, dess mer strøm og vedlikehold. Pluss skatt.

Skrevet
21 timer siden, prt90 skrev:

Det blir ikke dyrere på landet...men på landet er det jo ingen kafeer og folkeliv..og alle ser alt. 

Anonymkode: c0eb3...571

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir ikke dyrere på landet...men på landet er det jo ingen kafeer og folkeliv..og alle ser alt. 

Jeg ser at å bo på landet koster meg rundt 12 000 i tapt arbeidsinntekt.

I tillegg koster det en 200 kroner per dag i bil fram og tilbake. Dette utgjør 4200 kroner. 

Å flytte til byen blir for meg tilnærmet gratis. Siden jeg vil ha sånn 12 000 ekstra å rutte med i måneden. Da kan jeg låne 1.5 millioner og betale ca 8000 og så blir forsikring og kommunale avgifter eller fellesutgifter rundt 4000. Eventuelt kan du se på det slik: Jeg kan låne 2.35 millioner ekstra hvis jeg bor i byen og sitte igjen med samme sum hver måned.

Jeg kan ikke fatte at noen vil bo på landet. Iallefall ikke etter å ha prøvd det.

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, godt poeng. Anbefaler ingen å flytte på landet for å få mer privatliv, har vært bygdejente i 8 år og dette med å være evig snakkis blant folk en ikke vet hvem er engang er det desidert verste med å bo på landet.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...