AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #1 Skrevet 21. januar 2017 Om du gjør det, så hvordan? Med musikk, guidede meditasjoner, eller uten? Har det gjort en forskjell i livet ditt? Jeg vil komme igang med det men mangler motivasjon. Anonymkode: c9e10...139
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #2 Skrevet 22. januar 2017 Er for urolig til å meditere Anonymkode: bee91...391
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #3 Skrevet 22. januar 2017 Ja jeg er også for urolig til å meditere, derfor håpte jeg at jeg skulle få noen tips/gladhistorier fra de som klarer det. Men kanskje de har for mye indre ro til å være på kg... Anonymkode: c9e10...139
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #4 Skrevet 29. januar 2017 Mediterer ofte og det gir meg veldig mye...! Gå inn på youtube og let etter musikk du liker, legg dem på en liste og så går du igjennom når du har 10 min ledig tid til å lukke øynene. 10 min er kort tid, kjappere enn en dusj søndag kveld. Jeg får mest ut av musikk med rolige toner eller total stilhet..! Ikke prat, men det kan være greit i starten hvis du ikke klarer å roe ned kroppen. Anonymkode: 3f7f7...681
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #5 Skrevet 29. januar 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Mediterer ofte og det gir meg veldig mye...! Gå inn på youtube og let etter musikk du liker, legg dem på en liste og så går du igjennom når du har 10 min ledig tid til å lukke øynene. 10 min er kort tid, kjappere enn en dusj søndag kveld. Jeg får mest ut av musikk med rolige toner eller total stilhet..! Ikke prat, men det kan være greit i starten hvis du ikke klarer å roe ned kroppen. Anonymkode: 3f7f7...681 Kan du fortelle mer av hva du får ut av det, og hvor lenge gikk det før du begynte å merke fordelene? Må man ha Youtube-konto for å lage liste? Anonymkode: c9e10...139
Serana Skrevet 29. januar 2017 #6 Skrevet 29. januar 2017 (endret) Jeg mediterer i blant med en app som heter Calm. Da kan du velge bakgrunnstoner, som f.eks knitring fra peisen, sjø mot stranden, dryppende vann, regnvær, osv. I tillegg er det med fortellinger dersom man mediterer for å sove, og det er en person med en veldig behagelig stemme som gir instruksjoner i noen av de "sessions" man kan prøve. Det hjelper meg å slappe av, særlig i stressende perioder. Endret 29. januar 2017 av Serana trykte på knappen før jeg var ferdig å skrive. + skrivefeil
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #7 Skrevet 29. januar 2017 Kan man ligge å meditere eller må man sitte? Anonymkode: 3713c...2a1
Serana Skrevet 29. januar 2017 #8 Skrevet 29. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan man ligge å meditere eller må man sitte? Anonymkode: 3713c...2a1 Det velger man selv, så lenge det er en behagelig stilling.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #9 Skrevet 30. januar 2017 Denne var fin, skal prøve å gjøre den hver dag. Anonymkode: c9e10...139
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #10 Skrevet 30. januar 2017 Ja, iblant. Har gjort yoga endel, hvor å sitte og høre pusten er endel av pakken noen ganger. Ellers guidet kroppsscann- type kjenne etter i hele kroppen og fokusere på pusten. Kan finne tilbake til den roen jeg føler noen ganger når det stormer rundt meg er vel hovedfordelen. Men det beste er å bare gjøre, være til stede. La eventuelle fordeler med meditasjonen bare komme. Fokuserer du for mye på hva denne meditasjonen skal gi deg, så kan det fort kjennes som nok en ting som du gjør for å være flink, for å oppnå noe,-eller for å prestere- heller enn å bare være. Anonymkode: 143b0...dfd
O-M Skrevet 30. januar 2017 #11 Skrevet 30. januar 2017 På 21.1.2017 den 10.39, AnonymBruker skrev: Om du gjør det, så hvordan? Med musikk, guidede meditasjoner, eller uten? Har det gjort en forskjell i livet ditt? Jeg vil komme igang med det men mangler motivasjon. Anonymkode: c9e10...139 Mediterte med musikk å alt det opplegget før.. men får like mye utbytte av å bare lukke øya å puste... blir litt som å legge seg ned i ro båten å bare kulen men bølgene tar seg av hvor båten ender.. i stedet for å ro seg halvt ihjel... 👌🏼 Yoga øvelser er no annet da.. det er chill en gang iblandt
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #12 Skrevet 30. januar 2017 Du kan prøve en app. Jeg bruker calm-appen. Jeg har meditert mye uten app. Jeg brukeren egentlig appen bare for timeren sin del. Jeg sitter bare og kjenner på pusten, og briner fokus tilbake til pusten om og om og om igjen. Å si at du er for urolig til å meditere er som å si at du har for utrent til å trene Man trenger ikke være rolig for å meditere, på samme måte som at man ikke trenger være sterk for å begynne å trene styrke, eller være flink til å synge for å begynne å ta sangtimer. Anonymkode: 3eca5...eaa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå