AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #1 Skrevet 21. januar 2017 Jeg sliter med å finne ut hva jeg egentlig vil i livet mitt. Om jeg skal flytte, bytte jobb, og hvordan få nye venner, alt i alt- en livsstilsendring til det bedre. Jeg har forsøkt å se for meg mange mulige løsninger, men ingen av de vekker noe gnist i meg. Det kjennes nesten som om jeg ikke skal noe sted heller, om du forstår? Samtidig som jeg er utrolig misfornøyd med alt sammen. Lurer egentlig på om noen har forslag til hvordan jeg kan finne ut av hva dette egentlig er for noe. Hvorfor jeg ikke kommer noen vei og hva jeg kan gjøre for å finne ut hva som er det egentlige problemet og hva det er jeg egentlig ønsker. Jeg er singel, 29 år og barnløs om det har noe å si. Anonymkode: d5f99...b69
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #2 Skrevet 21. januar 2017 Min erfaring, som har hatt problemet ditt før, er at jeg blir inspirert til å tenke utenfor boksen når jeg stadig prøver noe nytt. Man vet jo ikke hva man liker før man har prøvd det. Hvis jeg stadig prøver noe nytt på ett område av livet, får jeg nye tanker om resten av livet også. Det enkleste å begynne med er å prøve nye fritidsaktiviteter, så i vår skal jeg gå på klatrekurs og begynne å lære meg et nytt språk. Jeg prøver å si ja til mest mulig og ved prøving og feiling med lav risiko blir jeg bedre kjent med meg selv på flere nivåer. Anonymkode: 7eddd...6ca
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #3 Skrevet 21. januar 2017 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min erfaring, som har hatt problemet ditt før, er at jeg blir inspirert til å tenke utenfor boksen når jeg stadig prøver noe nytt. Man vet jo ikke hva man liker før man har prøvd det. Hvis jeg stadig prøver noe nytt på ett område av livet, får jeg nye tanker om resten av livet også. Det enkleste å begynne med er å prøve nye fritidsaktiviteter, så i vår skal jeg gå på klatrekurs og begynne å lære meg et nytt språk. Jeg prøver å si ja til mest mulig og ved prøving og feiling med lav risiko blir jeg bedre kjent med meg selv på flere nivåer. Anonymkode: 7eddd...6ca Tusen takk for svar og innspill. Men aktiviteter du velger, hva hvis du melder deg på til noe som koster litt og finner ut at du ikke liker det? Anonymkode: d5f99...b69
fuglekvitter__ Skrevet 21. januar 2017 #4 Skrevet 21. januar 2017 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg sliter med å finne ut hva jeg egentlig vil i livet mitt. Om jeg skal flytte, bytte jobb, og hvordan få nye venner, alt i alt- en livsstilsendring til det bedre. Jeg har forsøkt å se for meg mange mulige løsninger, men ingen av de vekker noe gnist i meg. Det kjennes nesten som om jeg ikke skal noe sted heller, om du forstår? Samtidig som jeg er utrolig misfornøyd med alt sammen. Lurer egentlig på om noen har forslag til hvordan jeg kan finne ut av hva dette egentlig er for noe. Hvorfor jeg ikke kommer noen vei og hva jeg kan gjøre for å finne ut hva som er det egentlige problemet og hva det er jeg egentlig ønsker. Jeg er singel, 29 år og barnløs om det har noe å si. Anonymkode: d5f99...b69 Hvordan livsstilsendring tenker du på? Det å spise sunnere, å trene mer? Hva har alt dette med livsstilsendringer å gjøre? Du bestemmer jo det selv, men selv trodde jeg at det omhandlet å spise sunnere, å trene mer, men du bestemmer og rår jo mest over deg selv egentlig. Ja, du kan anmelde han/henne (de - de er vel flere) hvis de holder på sånn, eventuelt ta en prat med noen i omgangskretsen deres. Endret 21. januar 2017 av fuglekvitter__
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #5 Skrevet 21. januar 2017 51 minutter siden, fuglekvitter__ skrev: Hvordan livsstilsendring tenker du på? Det å spise sunnere, å trene mer? Hva har alt dette med livsstilsendringer å gjøre? Du bestemmer jo det selv, men selv trodde jeg at det omhandlet å spise sunnere, å trene mer, men du bestemmer og rår jo mest over deg selv egentlig. Jeg skriver jo det jeg tenker på. Livstilsendringer er ikke bare mat og trening. Det skjønner du vel. Jeg er ikke interessert i dine svar for du avsporer og skriver bare masse vrøvl. Anonymkode: d5f99...b69
ajarRun Skrevet 21. januar 2017 #6 Skrevet 21. januar 2017 Hva spesifikt er du misfornøyd med? Husk at å flytte koster mye, sosialt og økonomisk. Mange gjør feilen å flytte i hytt og pine uten en plan, da ender de ofte opp fattige på flere plan. Hvis du er deppa hjelper det neppe å flytte, følelser er dessverre ikke noe man kan flykte fra. Kanskje du heller bør fokusere på å være fornøyd med det du har?
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #7 Skrevet 21. januar 2017 5 minutter siden, amativeReflection skrev: Hva spesifikt er du misfornøyd med? Husk at å flytte koster mye, sosialt og økonomisk. Mange gjør feilen å flytte i hytt og pine uten en plan, da ender de ofte opp fattige på flere plan. Hvis du er deppa hjelper det neppe å flytte, følelser er dessverre ikke noe man kan flykte fra. Kanskje du heller bør fokusere på å være fornøyd med det du har? Jeg er generelt misfornøyd med hele livet mitt. Det er mer minus enn plusssider. Jeg har hatt denne jobben i noen år og den gir ikke noe sosialt. Hjemmet mitt har jeg bodd i 7 år og det er stadig vekk noe negativt som kommer opp med å bo der. Jeg har forsøkt alle gamle triks i boka mi for å gjøre det beste ut av alt og det hjelper ikke. Jeg er ellers frisk som en fisk, bare veldig lei av hverdagen min. Anonymkode: d5f99...b69
Gjest Made4u Skrevet 21. januar 2017 #8 Skrevet 21. januar 2017 Det er ikke tilfeldig hvem som driver med hva, mestring er her et nøkkelord, opplever man ikke mestring så vil heller ikke det man driver med være lystbetont. Du må starte ett sted med å gi deg selv suksesser, altså å oppleve mestring, intet er mer motiverende enn det og alle mennesker vokser med mestring og suksess. Sette deg målsetninger som er gjennomførbart og innfør en og en gode vane, jo flere nye vaner du opplever mestring med jo lettere er det å innføre nye vaner. Du må altså starte å gi deg selv suksess og å vise deg at du kan... Forventer ikke at du skal snu din hverdag opp ned allerede i morgen, men dersom du innfører nye vaner du kan ha suksess med fremover mot sommeren og introduserer en og en vane, så kan livet ditt være ganske så annerledes om et halvt år sammenlignet med nå. Men er viktig å innføre nye vaner som er gjennomførbare og realistiske, om ikke så oplever du jo ikke lenger mestring men nederlag...
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #9 Skrevet 22. januar 2017 17 timer siden, Made4u skrev: Det er ikke tilfeldig hvem som driver med hva, mestring er her et nøkkelord, opplever man ikke mestring så vil heller ikke det man driver med være lystbetont. Du må starte ett sted med å gi deg selv suksesser, altså å oppleve mestring, intet er mer motiverende enn det og alle mennesker vokser med mestring og suksess. Sette deg målsetninger som er gjennomførbart og innfør en og en gode vane, jo flere nye vaner du opplever mestring med jo lettere er det å innføre nye vaner. Du må altså starte å gi deg selv suksess og å vise deg at du kan... Forventer ikke at du skal snu din hverdag opp ned allerede i morgen, men dersom du innfører nye vaner du kan ha suksess med fremover mot sommeren og introduserer en og en vane, så kan livet ditt være ganske så annerledes om et halvt år sammenlignet med nå. Men er viktig å innføre nye vaner som er gjennomførbare og realistiske, om ikke så oplever du jo ikke lenger mestring men nederlag... Takk for gode tips. Anonymkode: d5f99...b69
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå