Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Vet noen her om man kan erstatte sjokolade mot nutrilett? sånn foreksempel på en lørdagskveld når man er fysen på noe godt. Istedenfor å spise sjokolade eller godteri så tar man seg en nutrilett etter middag.

Eller er det dumt siden det er en måltidserstatter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er snakk om kveldskos på lørdager, altså en gang i uken, så er det vel ikke behov for å erstatte sjokolade med noe som helst. Man trenger ikke spise 200 gram på en gang vet du! ;)

• Liker 2
Skrevet

leo: hva mener du med det? skjønte ikke?

Skrevet

Det er jo ingen vits i å erstatte sjokolade med noe som helst hvis det er noe du likevel har tenkt å spise litt av en gang i uken.

• Liker 1
Skrevet

Leo: Så det du mener er at nutrilett er det samme som sjokolade? Har fått for meg at det ikke er det samme.  Men er visst det samme som sjokolade det da

Skrevet

De fleste sånne barer har nesten like mye kalorier som sjokolade og smaker dritt. Jeg har aldri skjønt poenget.

Anonymkode: 7460e...b8a

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De fleste sånne barer har nesten like mye kalorier som sjokolade og smaker dritt. Jeg har aldri skjønt poenget.

Poenget er vel at ubehaget skal få en til å føle at man gjør noe, samtidig som man skal lengte etter den dagen man er "ferdig", og så gå opp i vekt igjen, sånn at man så kaster seg på en ny kur fordi man anser seg selv som håpløs og slike kurer/produkter som siste utvei og helt nødvendig.

• Liker 1
Skrevet
32 minutter siden, Minamemina skrev:

Leo: Så det du mener er at nutrilett er det samme som sjokolade? Har fått for meg at det ikke er det samme.  Men er visst det samme som sjokolade det da

Det er selvfølgelig ikke det samme, men det er ingen vits i å erstatte sjokolade hvis det likevel er noe du spiser litt av bare en gang i uken. Du blir ikke verken sunnere eller slankere av det. Det smaker bare dårligere.

Skrevet

synes nutrilett bar er kjempe godt jeg!

Skrevet

Selvfølgelig kan du det. Du kan erstatte sjokolade med eple også. Jeg skjønner ikke helt hvorfor du ikke skulle kunne gjøre det? Hva er det du egentlig lurer på? 

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det har de ikke. Nutrilett inneholder 100-400 kcal per 100 gram. Sjokolade inneholder 5-600. 

Skrevet

De gangene jeg har kjøpt en nutrilett i sunne perioder, fikk jeg bare lyst på mere skikkelig sjokolade. Det hjalp med andre ord ikke meg, dessuten smaker det ikke veldig godt i forhold til vanlig sjokolade og gir en falsk følelse av sunnhet.

Anonymkode: ed07d...e51

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...