Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
23 timer siden, FantasDick skrev:

Brukte badekar som smertelindring fram til 6 cm, da endret riene seg totalt og jeg holdt på å klikke. Fikk epidural etterhvert og fødte så på "vanlig" vis, i senga. Vil bruke badekar neste gang også, synes det lindret og var veldig behagelig. 

Samme opplevde jeg, bare at det var ved 7-8 cm... SÅ vondt a gitt! Lå og vrei meg i badekaret.

Anonymkode: d53cf...dfb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg satt i badekar fra 3-4 cm til 6-7 cm, det tok noen timer. Det var iiiiinnmari deilig å være i det varme vannet! Måtte opp fordi beina mine holdt på å gi etter fordi det var tungt. Fikk tilbud om å føde i vannet, men følte at det kom til å bli grisete og ekkelt. Så jeg takket nei. Like greit, for jeg var så sliten at jeg sovna mellom riene de siste centimeterne før jeg skulle presse. Lang fødsel på flere døgn. 

Skrevet

Jeg brukte badekar fra 6-7 cm og lå i det og presset ca en times tid. Måtte da opp og i senga fordi det tok for lang tid, fikk rett og slett for lange pauser i mellom riene.

Jeg syntes det var helt fantastisk siden jeg hadde ca null pause mellom riene før badekaret og med en gang jeg reiste meg opp igjen haglet det på igjen med rundt 30 sek pauser. Var veldig deilig mens det varte, kunne bare flyte i vannet mens riene pågikk.

Skrevet
På 21.1.2017 den 13.35, AnonymBruker skrev:

Ja har veldig lyst å prøve, men er redd jeg ikke kommer til å tørre og gjennomføre når det først er i gang. 

Det tryggeste og mest normale virker jo og føde på vandelig måte, men samtidig så hører man jo så mye fint om det å føde i badekar. 

Jeg får nok tenke litt mere og bare se hva som skjer😊Er jo ikke så lett og forutse hvordan det blir, kunne ønske jeg kunne ha litt mere kontroll🙈

-ts

Anonymkode: e4e37...fba

Jeg fødte ikke i badekar, men gikk med rier av og på i flere dager under igangsettelse. For meg var badekaret veldig deilig å ha under de litt mer vonde riene. Man slapper litt av og varmen lindrer den murrende smerten som kommer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...