AnonymBruker Skrevet 20. januar 2017 #1 Skrevet 20. januar 2017 Vi er fem jenter som kjenner hverandre ganske godt etter hvert, vi har kjent hverandre i ca halvannet år, men ingen av oss har funnet på noe på fritiden sammen, vi har kun vært sammen på skolen. For noen uker siden pratet de fire andre om at de i morgen skal ut og spise sammen, og jeg er ikke invitert. Jeg vet at det er ei av dem som har tatt initiativet og invitert de andre, så jeg skjønner jo da at det er hun som ikke vil invitere meg med. Det er for så vidt helt OK, alle kan ikke like alle. Men hadde dere latt som ingenting den kommende uken, eller hadde dere, ikke stengt henne ute, men bare ikke investert noe tid i denne jenta lengre? Vet bare ikke helt hvordan jeg skal "ta dette"? Selvfølgelig er jeg like hyggelig og sånt som før, men klarer liksom ikke helt å få dette ut av hodet mitt. Anonymkode: dcb36...5d0 2
Lykkehjerte Skrevet 20. januar 2017 #2 Skrevet 20. januar 2017 (endret) 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi er fem jenter som kjenner hverandre ganske godt etter hvert, vi har kjent hverandre i ca halvannet år, men ingen av oss har funnet på noe på fritiden sammen, vi har kun vært sammen på skolen. For noen uker siden pratet de fire andre om at de i morgen skal ut og spise sammen, og jeg er ikke invitert. Jeg vet at det er ei av dem som har tatt initiativet og invitert de andre, så jeg skjønner jo da at det er hun som ikke vil invitere meg med. Det er for så vidt helt OK, alle kan ikke like alle. Men hadde dere latt som ingenting den kommende uken, eller hadde dere, ikke stengt henne ute, men bare ikke investert noe tid i denne jenta lengre? Vet bare ikke helt hvordan jeg skal "ta dette"? Selvfølgelig er jeg like hyggelig og sånt som før, men klarer liksom ikke helt å få dette ut av hodet mitt. Anonymkode: dcb36...5d0 Dere er 5 jenter som har vært sammen på skolen. Det er helt naturlig at ikke alle fem liker eller kjenner hverandre like godt. Dere er likevel fem stk som har tilsynelatende har vært en gjeng på skolen. Det hadde for meg i situasjonen vært helt unaturlig om ikke du også skulle bli invitert med. Jeg syns ikke noe om det mht initiativstarter, ei heller resten av gruppen som tilsynelatende ikke har etterlyst deg personlig eller innad i gjengen eller til hun som inviterte. For ei #3/&%¤#"!?)&%#, og det samme og resten av gjengen! Er det noen i gjengen du føler deg tryggere på? Kanskje du kunne spørre om hvorfor? Skjønner det kanskje er vanskelig. Og skjønner det er vanskelig å få dette ut av hodet. Det hadde vært svært modig av deg, om du spurte de i etterkant om det var hyggelig da de var ute og spiste! Du får nok et positivt svar, og da hadde det vært svært modig av deg å si at det hørtes hyggelig ut og at du syns det hadde vært hyggelig å blitt med. Jeg syns i høy grad det er stuerent og på sin plass å si noe om dette! Dette hørtes bare veldig rart ut (selv om det er typisk jentegreier som det sies), de høres ikke ut som ok venninner! Hva er deres alder? Kan være at de andre tre ikke turte å si noe imot hun som inviterte, men de tre burde da stått sammen og sørget for at du ble invitert også! Og hadde initiativtakeren vært negativ til det, er det hun som burde vært utelatt, og dere fire andre skulle heller samle dere for sosial hygge. Selv om dette er typisk splitt og hersk, jentegreier, osv, betyr det ikke at det bare skal godtas! Er fristet til å be deg holde deg unna de fire, at du er for god for dem, men det er ikke alltid så lett i praksis, dessuten hadde det jo vært svært hyggelig dersom du finner ut av det osv, og at dere får ordnet opp. Endret 20. januar 2017 av Lykkehjerte Rettet på noe 8
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2017 #3 Skrevet 20. januar 2017 Takk for fint svar! 😊 Vi har snakket masse tidligere om å treffes, men det har ikke passet for hele gjengen samtidig, (før i morgen, da), men vi er tross alt over 20 år hele gjengen, så jeg hadde håpet at vi kunne være voksne nok til å la være med disse "jentegreiene". Har lurt på om jeg skal spørre om de har hatt det koselig, bare for å, på en fin måte, få fram at jeg faktisk ikke var invitert. Er veldig nysgjerrig på hvorfor, om jeg har gjort noe valg eller ikke. Anonymkode: dcb36...5d0 3
Lykkehjerte Skrevet 20. januar 2017 #4 Skrevet 20. januar 2017 Kanskje du skulle invitere til treff selv, med bare de tre andre? Og om det ble spørsmål om hvorfor ikke "x" er invitert, er det jo bare å si som sant er, at du tenker at hun ikke liker deg godt nok til å tilbringe tid med deg utenom skolen. At du har tolket det slik siden du ikke ble inviter med da "x" tok initiativ til treff, og at det derfor føles unaturlig for deg på presse på henne sosiale ting med deg utenom skoletid. Da kan det jo hende at du virkelig får svar på grunnen til "x" eller evt deres egne meninger rundt dette (uten å spørre de direkte, om det føles ubehagelig). Da får du sannsynligvis høre nok til å vite om det er verdt for deg å beholde de som venner, eller det er på tide å gå videre! 6
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2017 #5 Skrevet 20. januar 2017 Spør en av de forsiktig på positiv måte på tomannshånd? Hadde nok jeg gjort Anonymkode: 86968...b49 2
j86 Skrevet 20. januar 2017 #6 Skrevet 20. januar 2017 Tror rett og slett bare jeg hadde spurt om jeg kunne blitt med, hva har du å tape på det egentlig? Initiativtaker kommer til å se veldig dårlig ut dersom du får et nei til dette. Du kan jo hygge deg med resten av gjengen når dere er ute og spiser, og ikke bry deg så mye med hun som ikke inviterte deg i utgangspunktet? 9
Gjest noe tilfeldig Skrevet 20. januar 2017 #7 Skrevet 20. januar 2017 (endret) 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for fint svar! 😊 Vi har snakket masse tidligere om å treffes, men det har ikke passet for hele gjengen samtidig, (før i morgen, da), men vi er tross alt over 20 år hele gjengen, så jeg hadde håpet at vi kunne være voksne nok til å la være med disse "jentegreiene". Har lurt på om jeg skal spørre om de har hatt det koselig, bare for å, på en fin måte, få fram at jeg faktisk ikke var invitert. Er veldig nysgjerrig på hvorfor, om jeg har gjort noe valg eller ikke. Anonymkode: dcb36...5d0 Ja, du skal spørre og du kan godt si rett ut at du ble lei deg. Så får deres reaksjon avgjøre om du gidder å være venn med dem mer. Hadde du vært 16år, et utskudd på skolen og nærmest "livsavhengig" av å høre hjemme i en flokk kunne jeg til nød rådet deg til å svelge denne kamelen for å overleve tenåringsjenters råskap. Men dere er voksne kvinner. De fryser deg ut og det er pill råttent. Jeg ville sagt rett ut noe sånn som: " det hørtes veldig hyggelig ut, det kunne også jeg tenkt meg å bli med på, kan jeg det"? Evnt (om hendelsen allerede har vært) : "det hørtes veldig hyggelig ut, det kunne jeg også tenkt meg å bli med på, hvorfor ble jeg ikke invitert med"? Endret 20. januar 2017 av noe tilfeldig
Lykkehjerte Skrevet 20. januar 2017 #8 Skrevet 20. januar 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for fint svar! 😊 Vi har snakket masse tidligere om å treffes, men det har ikke passet for hele gjengen samtidig, (før i morgen, da), men vi er tross alt over 20 år hele gjengen, så jeg hadde håpet at vi kunne være voksne nok til å la være med disse "jentegreiene". Har lurt på om jeg skal spørre om de har hatt det koselig, bare for å, på en fin måte, få fram at jeg faktisk ikke var invitert. Er veldig nysgjerrig på hvorfor, om jeg har gjort noe valg eller ikke. Anonymkode: dcb36...5d0 Så dere har pratet om det tidligere, bare at det ikke har passet for alle. Nå ble jeg skikkelig rystet! Og over 20år. Det er jo helt bak mål, og toppen av frekkhet når de i tillegg prater om treffet i ditt påhør! Kjenner meg irritert og såret på dine vegne! Håper virkelig at du får det fram på en eller annen måte, at du ikke var invitert, det må du love meg å gjøre! 4
Lykkehjerte Skrevet 20. januar 2017 #9 Skrevet 20. januar 2017 5 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev: Ja, du skal spørre og du kan godt si rett ut at du ble lei deg. Så får deres reaksjon avgjøre om du gidder å være venn med dem mer. Hadde du vært 16år, et utskudd på skolen og nærmest "livsavhengig" av å høre hjemme i en flokk kunne jeg til nød rådet deg til å svelge denne kamelen for å overleve tenåringsjenters råskap. Men dere er voksne kvinner. De fryser deg ut og det er pill råttent. Jeg ville sagt rett ut noe sånn som: " det hørtes veldig hyggelig ut, det kunne også jeg tenkt meg å bli med på, kan jeg det"? Evnt (om hendelsen allerede har vært) : "det hørtes veldig hyggelig ut, det kunne jeg også tenkt meg å bli med på, hvorfor ble jeg ikke invitert med"? Dette!! 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2017 #10 Skrevet 20. januar 2017 Takk, dere herlige mennesker! Bare av deres svar føler jeg at jeg har fått litt mer mot til å ta dette opp på en fin måte, så jeg kan få vite 😊 Visste ikke helt om jeg hadde "rett til" å føle meg såret, men nå ser jeg at jeg faktisk har det, og har tenkt til å være hyggelig å spørre om de hadde det gøy, og nevne at jeg syns det hadde vært utrolig koselig å bli invitert! Eller noe lignende. TS Anonymkode: dcb36...5d0 2
Gjest supernova_87 Skrevet 20. januar 2017 #11 Skrevet 20. januar 2017 Som Raven.WritingDesk skriver: PILL RÅTTENT! Synes du skal spørre hvorfor du ikke ble invitert, eller invitere deg selv med. Og hvis de blir ekkel stemning sier du fra som den modige, sterke kvinnen du er at "Jeg synes det er skikkelig dårlig gjort å prøve å stenge meg ute på denne måten. Vi er voksne mennesker, og hvis det er noen av dere som har et problem med meg så kan dere si fra. Jeg trodde dere var bedre enn å holde på som dette" eller noe sånt. De er DE (eller den personen) som har lagt opp til at det er ubehagelig, ikke DU. Jeg forstår 100% at du synes dette er vanskelig å forholde seg til, og vanskelig å få ut av hodet. Det er ikke rart at dette er sårt for deg. Og kan hende de har en eller annen grunn på seg, men det skal du i alle fall vite at uansett hva den grunnen måtte være så er du i alle fall ikke et menneske som utestenger andre!
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #12 Skrevet 21. januar 2017 Men er du sikker på at de ikke har mer kontakt utenom skolen? Du har jo ikke kontroll hvorvidt andre møtes eller snakkes på fritiden, eller gjør andre ting i lag? For øvrig syns jeg det er naturlig å si "kan jeg bli med?" dersom alle sitter sammen og snakker om å spise ute, og du ikke er sikker på om det inkluderer deg. Hvis de har snakket om det og du ikke har respondert så kan det jo være at de tolker det som at du ikke er interessert. Anonymkode: 870e9...021 3
Gjest O.G. Skrevet 21. januar 2017 #13 Skrevet 21. januar 2017 14 timer siden, Lykkehjerte skrev: Kanskje du skulle invitere til treff selv, med bare de tre andre? Og om det ble spørsmål om hvorfor ikke "x" er invitert, er det jo bare å si som sant er, at du tenker at hun ikke liker deg godt nok til å tilbringe tid med deg utenom skolen. At du har tolket det slik siden du ikke ble inviter med da "x" tok initiativ til treff, og at det derfor føles unaturlig for deg på presse på henne sosiale ting med deg utenom skoletid. Da kan det jo hende at du virkelig får svar på grunnen til "x" eller evt deres egne meninger rundt dette (uten å spørre de direkte, om det føles ubehagelig). Da får du sannsynligvis høre nok til å vite om det er verdt for deg å beholde de som venner, eller det er på tide å gå videre! Denne var smart.
Saphyria Skrevet 21. januar 2017 #14 Skrevet 21. januar 2017 Du skriver at du ønsker at dere var voksne nok til å slutte med disse "jentegreiene", så da syns eg faktisk du bør være voksen nok selv, og rett og slett gå å spørre den eine jenta som ikkje har invitert deg om hvorfor, i stede for å komme med hint i etterkant av treffet deres eller ved å spørre noen av de andre om grunnen. At de snakker om dette foran deg kan faktisk tyde på at den jenta har sagt til de at ho har spurt deg og du har sagt nei, slik at de tror du ikkje kunne komme fordi du hadde andre planer (for ellers ville de vel spurt deg om du kunne komme også, eller t.o.m prøvd å skjule det for deg), noe som vil si at ho går rundt og lyver til de andre jentene. Dersom det stemmer, og eg hadde vært ei av de andre jentene, så hadde eg blitt skikkelig sinna. 6
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #15 Skrevet 21. januar 2017 Og dette er grunnen til at jeg ikke takler jenter.. Senest i høst dro vi på storbyferie på studiet mitt (studierelatert). Vi skulle være der en uke. Det tok ikke lang tid før alle delte seg inn i "klikker". Vi var 4 på hvert rom og det var lagt opp til at vi på de samme rommene skulle være sammen når det ikke var program for at vi ikke skulle ende opp alene. En dag vi satt på rommet og slappet av så sier plutselig hun ene at "shit vi må jo begynne å fikse oss om vi skal rekke filmen". Viste seg at de 3 andre hadde bestilt kinobilletter og skulle på kino! Ingen hadde spurt meg. Og på toppen av det hele spør hun ene om hva jeg skal gjøre fornoe den kvelden?! Jeg ble litt matt og sa at det hadde jo vært hyggelig å gå på kino med dem, mtp at vi er i utlandet sammen osv. "Åh, men tror liksom ikke du får sete sammen med oss da, men kan jo være det er flere ledige billetter".. 😒 Jeg ble sittende alene på hotellet. Anonymkode: 61e72...96e 10
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #16 Skrevet 22. januar 2017 Slutter ikke å forundre meg over hva enkelte får seg til å gjøre. Jeg ville blitt skikkelig forbannet i en slik situasjon. Ville konfrontert den som ikke inviterte, og spurt direkte hva som var grunnen. Det har hun bare godt av å måtte svare på. Det er også veldig betenkelig at de andre går med på dette, men som @Saphyria nevner, kan det hende de tror du har takket nei til invitasjon. Hvis de er med på opplegget med å utestenge deg, ville jeg tatt et oppgjør med dem også. Slike folk slipper for lett unna med den slags oppførsel. Anonymkode: d10e7...5d0 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #17 Skrevet 22. januar 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: En dag vi satt på rommet og slappet av så sier plutselig hun ene at "shit vi må jo begynne å fikse oss om vi skal rekke filmen". Viste seg at de 3 andre hadde bestilt kinobilletter og skulle på kino! Ingen hadde spurt meg. Og på toppen av det hele spør hun ene om hva jeg skal gjøre fornoe den kvelden?! Jeg ble litt matt og sa at det hadde jo vært hyggelig å gå på kino med dem, mtp at vi er i utlandet sammen osv. "Åh, men tror liksom ikke du får sete sammen med oss da, men kan jo være det er flere ledige billetter".. 😒 Jeg ble sittende alene på hotellet. Anonymkode: 61e72...96e Jeg hadde sett på det som en stor fordel å ikke få sete sammen med de jentene der Anonymkode: 85b6c...634 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #18 Skrevet 22. januar 2017 Herregud hva går det av jentegjenger? 🙄 Anonymkode: de6a9...0c3 3
Krakk Skrevet 22. januar 2017 #19 Skrevet 22. januar 2017 Jeg synes dette høres veldig trist ut, jeg selv hadde i hvert fall ikke likt om dette skjedde meg. Men sitter du alltid med disse jentene på skolen, og er det bare dere? For det virker veldig rart at hun ikke inviterer deg, det er jo veldig åpenbar ekskludering. Jeg synes du bør spørre en av dem, om hvorfor du ikke er invitert. Du burde i hvert fall ikke bare la det gå, for til slutt kan det bli en vane at de treffes uten deg.. Noe som ikke er veldig greit i en gjeng. 1
Hjertestein Skrevet 22. januar 2017 #20 Skrevet 22. januar 2017 Stakkars deg, ts😘 Har du snakket med noen av de nå og spurt om hvorfor? Jeg ville forhørt meg om det også tatt en avgjørelse av begrunnelsen om du vil fortsette vennskapet eller ei. Når man er en gjeng, så er man en gjeng uansett, selvom ikke alle kommer like godt overens. Kunne aldri falt meg inn å ikke invitert jenten/gutten jeg ikke heeelt kommer overens med, hvis jeg skulle lage istand en sammenkomst med vår gjeng. Da hadde vedkomne selvfølgelig blitt invitert. Hadde kanske ikke invitert den hvis jeg var 14 år, men er voksen nå og holder ikke på på den måten, slikt skal ikke skje og slik utfrysning er så utrolig sårt. Håper det går bra med deg, ts😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå