Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg er ferdig utdannet lærer til våren og skal snart til å søke jobb, men så planlegger jeg en lengre reise i sommer (2 mnd). Jeg er tilbake i begynnelsen av august, men jeg lurer på om dette kan bli en utfordring for jobbsøkingen? Er det mange intervjuer som holdes i perioden juni-juli? Jeg skal søke barne- og ungdomsskoler i en større by om det har noe å si.

Takker for svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring er at de fleste utlysningene kommer nå i januar, februar og mars, og at intervjuene kommer nært dette. Det er «resteplassene» eller de stillingene som ikke er planlagt ledige nå som går nærmere sommeren i området her jeg bor.

Kanskje du kan ringe kommunen hvor stillingene skal utlyses og høre om det er planlagt når stillingene lyses ut? Evt ringe den skolen du er mest interessert i, og spørre. Mange kommuner har felles utlysning for hele kommunen. 

Anonymkode: de9ba...c13

• Liker 1
Skrevet

Flest jobbintervjuer i februar/mars, har jeg inntrykk av. De som er i juni/juli er oppsigelser som har kommet rett før sommeren, eller stillinger man ikke har fylt opp. Rektor vil gjerne ha ansattkabalen på plass så tidlig som mulig, så jeg tror du ikke kommer til å få noe problem med reisen din. 

Begynn å se etter stillingsannonser allerede nå du, er ikke lenge før de dukker opp ;) 

Anonymkode: 97510...5ce

Skrevet

Supert, tusen takk for svar! Har fulgt med litt i det siste, enn så lenge har det bare vært vikariater ut dette året, men da skal jeg fortsette å følge med :)

Gjest Annetnavn_
Skrevet
På 20.1.2017 den 21.07, Aviale skrev:

Hei,

jeg er ferdig utdannet lærer til våren og skal snart til å søke jobb, men så planlegger jeg en lengre reise i sommer (2 mnd). Jeg er tilbake i begynnelsen av august, men jeg lurer på om dette kan bli en utfordring for jobbsøkingen? Er det mange intervjuer som holdes i perioden juni-juli? Jeg skal søke barne- og ungdomsskoler i en større by om det har noe å si.