Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg er ferdig utdannet lærer til våren og skal snart til å søke jobb, men så planlegger jeg en lengre reise i sommer (2 mnd). Jeg er tilbake i begynnelsen av august, men jeg lurer på om dette kan bli en utfordring for jobbsøkingen? Er det mange intervjuer som holdes i perioden juni-juli? Jeg skal søke barne- og ungdomsskoler i en større by om det har noe å si.

Takker for svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring er at de fleste utlysningene kommer nå i januar, februar og mars, og at intervjuene kommer nært dette. Det er «resteplassene» eller de stillingene som ikke er planlagt ledige nå som går nærmere sommeren i området her jeg bor.

Kanskje du kan ringe kommunen hvor stillingene skal utlyses og høre om det er planlagt når stillingene lyses ut? Evt ringe den skolen du er mest interessert i, og spørre. Mange kommuner har felles utlysning for hele kommunen. 

Anonymkode: de9ba...c13

• Liker 1
Skrevet

Flest jobbintervjuer i februar/mars, har jeg inntrykk av. De som er i juni/juli er oppsigelser som har kommet rett før sommeren, eller stillinger man ikke har fylt opp. Rektor vil gjerne ha ansattkabalen på plass så tidlig som mulig, så jeg tror du ikke kommer til å få noe problem med reisen din. 

Begynn å se etter stillingsannonser allerede nå du, er ikke lenge før de dukker opp ;) 

Anonymkode: 97510...5ce

Skrevet

Supert, tusen takk for svar! Har fulgt med litt i det siste, enn så lenge har det bare vært vikariater ut dette året, men da skal jeg fortsette å følge med :)

Gjest Annetnavn_
Skrevet
På 20.1.2017 den 21.07, Aviale skrev:

Hei,

jeg er ferdig utdannet lærer til våren og skal snart til å søke jobb, men så planlegger jeg en lengre reise i sommer (2 mnd). Jeg er tilbake i begynnelsen av august, men jeg lurer på om dette kan bli en utfordring for jobbsøkingen? Er det mange intervjuer som holdes i perioden juni-juli? Jeg skal søke barne- og ungdomsskoler i en større by om det har noe å si.

Takker for svar! :)

De fleste intervjuer er i mars, april og mai. Om du skal reise et sted hvor du kan Skype, er det mange arbeidsgivere som aksepterer Skype-intervju. Lykke til med søkinga!

Skrevet
2 minutter siden, Strixa skrev:

De fleste intervjuer er i mars, april og mai. Om du skal reise et sted hvor du kan Skype, er det mange arbeidsgivere som aksepterer Skype-intervju. Lykke til med søkinga!

Takk for det! Ja, tenkte også skype var en mulighet, men nå ser det ut til at jeg slipper det :)

Skrevet

Min kommune og begge nabokommunene annonserer NÅ! 

Anonymkode: ec986...161

Skrevet

Vår skole har annonser fortløpende.

Hadde selv intervju i begynnelsen av juni, da via skype pga avstand.

De som jobber med kontrakter (lederne) har ikke lærerferie, så de jobber noen uker etter skoleslutt og noen uker før skolestart.

Anonymkode: 2e22e...f02

Skrevet

Takker for alle svar :) Kommunen her har ikke lagt ut noe enda.

Jeg kom på et spørsmål til: når begynner man å jobbe i august? Jeg regner med kontrakten går fra 1. august, men om det er vanlig å starte senere vil jeg gjerne forlenge turen litt. Tror dere det går fint å være tilbake rundt 5. august for eksempel? Setter stor pris på svar!

Skrevet

Jeg hadde fem intervju før jeg fikk jobb, og alle foregikk i mai og juni på Skype (pga. avstand). De fleste jeg kjenner var på intervju i perioden april-juni. En eller to fikk jobb allerede til påskeferien, men de fleste ble ansatt i slutten av mai og starten av juni.

Vi hadde første arbeidsdag rundt 15. august i fjor. Finn skoleruta for neste år og regn med at du starter å jobbe en uke før første skoledag.

Anonymkode: 97198...50f

Skrevet

Februar-mars-april er vanlig der jeg bor, og intervjuene begynner vanligvis i ganske kort tid etter søknadsprosessen. Det blir lagt ut flere stillinger underveis da noen går ut i fødselspermisjon og lignende. Det blir ofte ansatt folk rett før skolestart også. Skype-intervju er ikke noe problem, det er mange som søker jobb et annet sted enn utdanningsinstitusjonen. Søk i vei. Hvis det begynner å nærme seg avreise kan du melde fra om at du reiser bort, men at du er tilgjengelig på Skype. 

Anonymkode: e334e...d7c

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

(...)

Vi hadde første arbeidsdag rundt 15. august i fjor. Finn skoleruta for neste år og regn med at du starter å jobbe en uke før første skoledag.

Anonymkode: 97198...50f

Takk for svar! Skype er et bra alternativ, utenom da jeg er på Cuba.

Flere som kan bekrefte at man starter omtrent en uke før skolestart? Vil gjerne være sikker før jeg bestiller :)

Skrevet

Fra midten av august tipper jeg, men det finner du svar på på skoleruta for din kommune. Ligger nok ute på kommunens hjemmesider. 

På min skole har vi tre planleggingsdager før skolestart, så i år når skoleåret starter 17. august, starter vi 14. august. 

Anonymkode: 97510...5ce

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...