Gå til innhold

Forskjellige opplevelser av samme møte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere noen gang vært på et møte hvor dere tydeligvis tolker ting annerledes enn de andre. La meg forklare: Jeg har bært på møte med en kollega. Jeg følte at møter gikk bra,med tanke på at jeg fikk fram det jeg ville. I etterkant har det kommet en klage på hvordan jeg har sagt ting. Jeg har skrevet referat fra møte, men det er selvsagt skrevet i henhold til sakene som ble tatt opp. Det klagen er på er hvordan jeg har lagt det fram. Jeg synes ærlig talt at hun overreagerer. 

Anonymkode: ccb68...673

Videoannonse
Annonse
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har dere noen gang vært på et møte hvor dere tydeligvis tolker ting annerledes enn de andre. La meg forklare: Jeg har bært på møte med en kollega. Jeg følte at møter gikk bra,med tanke på at jeg fikk fram det jeg ville. I etterkant har det kommet en klage på hvordan jeg har sagt ting. Jeg har skrevet referat fra møte, men det er selvsagt skrevet i henhold til sakene som ble tatt opp. Det klagen er på er hvordan jeg har lagt det fram. Jeg synes ærlig talt at hun overreagerer. 

Det er helt vanlig tror jeg. Det er derfor noen er enige, og noen er uenige. :P 

• Liker 2
Skrevet

Derfor sverger jeg til skriftlig kommunikasjon.

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den siste der er skummel. Ofte er vi ikke bevisste selv på hvordan vi legger frem ting, og hvor mye tonefall betyr. Du har ikke rett til å bestemme hvordan hun skal reagere. Hvis en annen opplever deg som noe annet enn du prøvde å oppfattes om, så gå i deg selv, tenk gjennom hvordan du la det frem. Be om unnskyldning, forklar at du ikke mente å legge det frem på den måten, og ikke oppdaget det selv, og beklag at du ikke var tydelig nok. 

De fleste ønsker kun aksept for sin reaksjon og tolkning, og du kan ikke degradere den til "overreagering". 

Anonymkode: 9020e...c54

• Liker 4
Skrevet
13 minutter siden, amativeReflection skrev:

Derfor sverger jeg til skriftlig kommunikasjon.

Ja, eller muntlig. La oss si at ts syntes det gikk bra i mens en annen ikke syntes det så er det jo bare for en av dem å si i fra.

Anonymkode: e9c7a...ea1

• 2 uker senere...
Skrevet

Alle opplever ting ulikt.

Anonymkode: edd0d...c0e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...