Olaug Olsen Skrevet 20. januar 2017 #1 Skrevet 20. januar 2017 Hei alle, Jeg overtok en omplasseringskatt for to uker siden. Vi hadde et vanlig liv med vår vanlige pus, helt til han døde av nyresvikt. Nå har jeg hentet ny katt hos Dyrebeskyttelsen Oslo. De sier hun er ung, og hun har begynt å komme litt ut av skapet, etter to uker her hos oss. Problemet er at hun takler ikke at jeg koser meg med øl. Jeg er vant til at det kan være hyggelig på fredagskvelden. Jeg kan ta tre øl, kose med pusen, den får tunfisk, og alle har en harmonisk og kul stemning her hjemme. Jeg er Vestlending, altså, men jeg er ikke avholds. Jeg har et avslappet forhold til alkohol. Min gamle pus, tok imot tunfisken på fredagskvelden, det var fisk til han, og øl til meg. Vi var lykkelige sammen. Nå er det en annen stemning her. Katten får tunfisk, jeg setter meg til med ølet som jeg har krav på, og hva skjer? Pusen freser til meg! Jeg har ikke vært påtrengende. Ikke løftet eller strøket eller noe slikt. Det er som om hun reagerer på selve alkohollukten. Ikke er jeg full, men jeg lurer. Kan hun ha dårlige erfaringer fra fortiden. Hva er det som gjør at hun har klørene ute nå. Hun har hatt klørene inne hele uken og vært en snill og kjekk pus. Men nå er de ute. Jeg har blod som drypper fra fingeren. Må jeg bli avholds nå, eller kommer hun til å lære seg dette?
Maleficenta Skrevet 20. januar 2017 #2 Skrevet 20. januar 2017 5 minutter siden, Olaug Olsen skrev: Hei alle, Jeg overtok en omplasseringskatt for to uker siden. Vi hadde et vanlig liv med vår vanlige pus, helt til han døde av nyresvikt. Nå har jeg hentet ny katt hos Dyrebeskyttelsen Oslo. De sier hun er ung, og hun har begynt å komme litt ut av skapet, etter to uker her hos oss. Problemet er at hun takler ikke at jeg koser meg med øl. Jeg er vant til at det kan være hyggelig på fredagskvelden. Jeg kan ta tre øl, kose med pusen, den får tunfisk, og alle har en harmonisk og kul stemning her hjemme. Jeg er Vestlending, altså, men jeg er ikke avholds. Jeg har et avslappet forhold til alkohol. Min gamle pus, tok imot tunfisken på fredagskvelden, det var fisk til han, og øl til meg. Vi var lykkelige sammen. Nå er det en annen stemning her. Katten får tunfisk, jeg setter meg til med ølet som jeg har krav på, og hva skjer? Pusen freser til meg! Jeg har ikke vært påtrengende. Ikke løftet eller strøket eller noe slikt. Det er som om hun reagerer på selve alkohollukten. Ikke er jeg full, men jeg lurer. Kan hun ha dårlige erfaringer fra fortiden. Hva er det som gjør at hun har klørene ute nå. Hun har hatt klørene inne hele uken og vært en snill og kjekk pus. Men nå er de ute. Jeg har blod som drypper fra fingeren. Må jeg bli avholds nå, eller kommer hun til å lære seg dette? Ser for meg katten har blitt mishandlet etter slått av tidligere eier som kanskje hadde druknet seg full i forkant. Kjenner alkohollukt og assosierer med tidligere opplevelser? 7
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2017 #3 Skrevet 20. januar 2017 Stakkars lille. Ja hun har nok veldig dårlig erfaring med alkohol. Jeg hadde en hund som ikke fiksa fulle menn spesielt. Men jeg tok gjerne et glass vin hjemme mens jeg forholdt meg rolig. Hun taklet det heldigvis bedre etter hvert. Men hun ble aldri utsatt for fyllefester. Anonymkode: c719b...6c0 2
Olaug Olsen Skrevet 20. januar 2017 Forfatter #4 Skrevet 20. januar 2017 Ja huff. Jeg sitter nok her og forsøker å formulere noe som jeg egentlig forstår innerst inne. Jeg blir nødt til å holde meg unna katten, når jeg har tatt en øl eller to. Hun er nok kanskje en erfaren katt, med sine to år "i skogen", og med en fortid, som vi ikke kjenner til.
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 21. januar 2017 #5 Skrevet 21. januar 2017 Sett fram noe som lukter alkohol i nærheten av maten hennes hver gang hun får mat så blir hun nok raskt vant til det.
Olaug Olsen Skrevet 21. januar 2017 Forfatter #6 Skrevet 21. januar 2017 (endret) 3 timer siden, Den Lille Heksa skrev: Sett fram noe som lukter alkohol i nærheten av maten hennes hver gang hun får mat så blir hun nok raskt vant til det. Hahha. denne liker jeg! Jeg føler at du forstår meg godt, Den Lille Heksa. Jeg er Nødt til å tilvenne katten min fredagsfyll! Endret 21. januar 2017 av Olaug Olsen 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #7 Skrevet 21. januar 2017 Nå fortjener ingen dyr å være vitne til fyll at du tar noen øl i ny og ne, er ok. Men ikke fyll. Anonymkode: c719b...6c0 2
Olaug Olsen Skrevet 21. januar 2017 Forfatter #8 Skrevet 21. januar 2017 Enig. Jeg bedriver ikke fyll, selvsagt. For meg er dette bare et munnhell. Katten blir anspent av at jeg tar etpar øl. Det tolker jeg som at hun har dårlige minner. Jeg tror kanskje dette er en del av tilvenningen. Hun må lære å stole på menneskene sine.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #9 Skrevet 21. januar 2017 Ja hun må lære å stole på deg og det bør gå så lenge du tar det pent. Anonymkode: c719b...6c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå